viernes, 20 de enero de 2012

Prostituzioa

   Prostituzioa.
   Ez naiz hasiko hemen kontzeptua definitzen, soberan dakigu eta denok, bere esanahia. Prostituitzeko forma ezberdinak ere ez ditut hemen zenbatuko, badakizkigu eta zein diren.
   Ez da xehetasun handirik eman behar kontzeptu honen inguruan, zertaz ari naizen jakiteko. Baina agian, gure eztabaidaren objektu den hura, eta prostituzioaren inguruko erlazioa hobeki azaldu beharko dut, ezkutuan daukate erlazioa eta.

   Gure eztabaida betetzen duen gaiaren inguruko kausa organizatu bat, prostituitu egin da. Bere burua saldu du, diru truke.
   Ez dakit nahita izan den, edo nahigabe. Edota ez diren konturatu non sartu diren. Baina nahita edo nahigabe, konszienteki edo ez, prostituitu egin dute beraien kausa.
   Diru truke saldu dira.

   Prostituzioa oso gai serioa da, eta ez nuke nahi gai arin baten pare utzi.
   Beharrak bultzatuta, edo mafiek zapalduta, jende asko dago mundu horretan sartuta. Beraien burua, eta beraien familiena aurrera ateratzeko, batzuek ez dute beste irtenbiderik. Beren gorputza saltzen dute, diru truke.
   Hala ere, beharrak hori egitera bultzatzen dituen haiek, guztiz pertsona duinak dira. Beste askok baino askoz ere duintasun gehiago daukaten pertsonak dira. Burua goian daukatela ibiltzen dira. Ez ditu beharrak lotsatzen, eta ez ditu irtenbideak lotsatzen.
   Mafiena beste kontu bat da.
   Eta ordaintzen duten haiena ere bai.
   Beharrak bultzatuta prostituitzen den hark, beste mota bateko beharrak bultzatuta ordaintzen duen hark baino duintasun handiagoa dauka. Askoz ere handiagoa, gainera.

   Baina hori prostituzio mota bat da. Zeure gorputza diru truke saltzea gauza bat da, gure benetako izatea ideietan daukagulako, nortasunean. Gorputza baino garrantzia handiagoa daukate ideiek, nortasunak, filosofiak, izaerak.
   Baina bada beste prostituzio mota bat.
   Zure ideiak, filosofia, eta kausa diru truke saltzea, oso larria da.
   Bere gorputza beharrak bultzatuta saldu duen hark duintasun guztia gordetzen duen moduan, bere ideiak diru truke saltzen dituen hark, duintasun guztia pikutara bidaltzen du.
   Eta hau da gure herrian pasa dena.

   "Muu" herri ekimenak, nahita edo nahi gabe, konzienteki edo inkonszienteki, bere ideiak saldu ditu diru truke. Prostituitu egin da.
   Nahita edo konszienteki egin dutela zalantzan jartzen dut, ez dakidalako kolektiboki hartutako erabaki bat izan den, edota norbanako batek pertsonalki hartu duen erabaki baten ondorio izan den.
   Baina dena dela, diru horri etekina atera zaio. Eta beraz, bere ideiak diru truke salduz, prostituitu egin dira.

   Gaur, "Muu" herri ekimenak, bere txostena sartu du nire etxeko buzoian. Beraien dekalogoa jasotzen duen txosten bat da, eta euskeraz nahiz erdaraz idatzita dago. Beraien burua aurkezten dute, eta herrian jarriko dituzten mahaietan, zezenketen aurka sinatzera animatzen dute jendea.
   Alde horretatik, ezer gutxi daukat esateko.
   Baina txosten guzti horiekin gure herriko buzoiak betetzeak, kostu bat dauka. Bai inprentan egin, edo etxean egin, kostu altua dauka kalitate horretako orrietan, eta kalitate horrekin, horrelako txosten andana kaleratzeak. Atera kontuak, gure herriko etxe guztietako buzoi guztiak bete badituzte.
   Baina hori ere etzait kritikagarria iruditzen.

   Kontua, diruaren prozedentzia da.
   Eta irudipena daukat, prostituzio bidez lortutako diruarekin finantzatutako publizitate kanpaina baten aurrean gaudela. Eta lehenago esan dudan moduan, ez dute beraien gorputza saldu. Beraien ideiak saldu dituzte.
 
   Aspaldi hitzegin genuen, eztabaidan politikoak sartu behar zuten ala ez. Eta hauek, kausa baten ordezkari izateko pertsona egokienak ziren ala ez.
   Eta horretan ari ginela, iruzkin batean esan nuen, gaiaren zentzua aldatu dezakeen aktibitateak ari zirela ematen kalean. Baina ez nuen hori baino gehiago zehaztu.
   Baina tira, ikusirik nola mugitu duten fitxa, mahaian kolpea ematea tokatzen zait. Joku zikina ikusi dudalako.
   Mugimendu politiko bateko militante den lagun batek esan zidanez, partiduko hariak mugitzen dituzten haiek, "limosna" eske joan zitzaizkion. Baina etzen lehen aldia, propaganda egiteko lehenago erabili duten estrategia bat baita. Eta aparte, partidu batek, propaganda politikoa egiteko, bere militanteei dirua eskatzea, etzait guztiz gaizki iruditzen. Baina esan bezala, propaganda politikoa den kasuetan.
   Hala ere, gure herrian, aspalditik dakigu zenbait propagandaren dirua, militante ez direnei ere eskatzen zaiela. Baina tira, hori ez dator gaiarekin bat.
   Kontua da ordea, nire lagun harri, bere alderdiko "tesoreroak", dirua eskatu ziola propagandarako. Baina ez propaganda politikoa egiteko.
   Zezenketen aurkako publizitatea egiteko eskatu zioten dirua, bere partiduko kideek. Eta kontuan hartu gabe zeintzuk diren bere iritziak gai honen inguruan. Hau da, inork etzion lehenago galdetu, ea antitaurinoa zen, edo taurinoa. Edo bietako ezer ez.
   Partidu politiko baten finantzazio iturriak erabiltzen ari da "Muu" herri ekimena. Edo "Muu" herri ekimenaren izenean, dirua biltzen ari da partidu politiko bat. Biak dira posible.
   Eta hori onartezina da.
   Politika inkoherentzien arrazoi bezala plazaratzen dugunoi, gaia politizatzea leporatu zaigu. Baina hori leporatu didaten horiek, esango didate zer den "Muu" herri plataformak, edo bere izenean ordezkari batzuek, eta partidu politiko batek egin duten azken jokaldia.
   Guk gaia politizatu nahi dugula diote batzuk. ¿Baina zertan ari da beraien ordezkari den "Muu" herri plataforma?

   Politikoak sartu dira jokoan.
   Ez dakit "Muu" horren jabe den, edo beraien izenean jardun duen norbaitek, "Muu"-ren baimenik gabe. Edo hauek konturatu gabe.
   Baina nire buzoian azken propaganda hau ikusteak, eta alderdi horrek limosna publizitaterako eskatu zutela ikusita, lotura bakarra ikusten dut.
   Propaganda dirua kostatzen da. Eta publizitate hau dena ordaintzeko norbaitek dirua jarri du.
   "Muu"-ko batek esan dezake ordea: "Aizu! diru hori "Muu"-ko kideei eskatu zaien borondate bat da".
   Ados horretan. Baina batzuek agian besteek baino borondate hobeagoa izan dute. Eta batzuk horiek, partidu politiko baten ordezkariak direla ikusteak, eta partidu horrek zezenketen aurka egiteko dirua eskatu duela ikusteak, diru kantitate bat partidu bateko militanteen patrikatik erori dela pentsatzarazten dit.
   Agian "Muu"-k ez du politikoen mugimenduen berri. Baina baietz iruditzen zait niri.
   Dirua kontu serioa da, eta nondik datorren badakitela iruditzen zait. Inork ez du zerutik eroritako diru kantitate andana onartzen, galderarik egin gabe. Ez nik behintzat, eta ezta ezagutzen dudan ia inork ere.

   Batzuk esan genuen, argazkian agertzen ziren batzuk, inkoherentziaz beteta egoteaz gain, gaiari politizazio erreal bat ematen amaitu zezaketela.
   Eta denborak arrazoia eman digu.
   Zezenketen aurka kanpaina egiteko dirua eskatu dute alderdi horretako ordezkariek, beraien militanteen artean. Eta gero, "Muu"-k propaganda indartsu (eta garesti) bat argitaratu du.
   Dudarik ez dut kasualitatea izan daitekeela. Edo alderdi horrek, "Muu"-tik aparte, bere zezenketen aurkako manifestua eta propaganda egiteko asmoa daukala ere, izan daiteke. Esan beharrik ez, hori egiten badute, hemen behintzat epelak entzungo dituztela. Eta beste alderdiak berdina egiten badu, hemen ere entzungo ditu galantak.
   Aparte, alderdi politiko batek eztabaidan sartu behar badu, bere kriterio propioz, etzait bateragarria iruditzen alderdi horretako kideak beste kolektibo bateko kide izatea.
   Hala eta guztiz, politika hurrun mantendu behar dugu. Eta batzuk iada besarkada eman diote.
   Argazkiak zerbait erakutsi zigun. Propagandaren aitzakian eskatutako "limosna" politikoak ere beste zerbait erakutsi zigun. Eta hori gertatu eta gutxira propaganda kaleratzeak, zerbait erakusten jarraitzen digu.
   Gero guk begiratu genion gaizki argazkiari, bai, noski baietz. Baina badakizue: "piensa mal, y acertarás". Eta gertakariek nire beldurrei arrazoia eman besterik ez diete egiten.

   Nahi badute, argituko dute gai hau. Eta nahi ez badute ez.
   Baina beraien dekalogoaren, eta hitzaldiaren tonu garbiak sinesgarritasuna galdu du niretzat.
   Zantzu guztiek leku berera ematen didate. Eta etzaik gustatzen zantzuek erakusten didaten egoera. Zikina iruditzen zait.
   Bestalde, inkoherentzia ere hor dago.
 
   Itxura guztien arabera, "Muu" prostituitu egin da.
   Eta duintasuna galdu du.
   Beraien irudia, izaera eta ideiak, halaber koherentzia, diru truke saldu dutenaren itxura beldurgarria dauka honek.
   Eztabaidari, eta beraien kausari, kalte ikaragarria egiteko posibilitatea ikusten dut. Eta hori etzait gustatzen. Joku garbiagoa egingo genuelakoan nengoen. Eta adi ibili beharko dut, norbaitek oraindik esango dit eta, gaur idatzi dudan hau baino joku zikinagorik ez dagoela.
   Baina ezkutuko egiak ere dekalogoan idatzi beharko zituzten "Muu"-ko kideek.

   Eta ez dut nahi idazten jarraitu, asko haserretzen didan gai bat baita.
   Eta esan nuen, joku garbia erabili behar genuela, eta ez genuela eztabaida gaiztotu behar. Baina ikusitakoak ikusita, denak balio du.

   Politikoak tartean ikusita, eta erabaki politikoak ikusita, herri galdeketak sinesgarritasun guztia galdu du niretzat.
   Hau guztia egia bada (eta uste dut ez nabilela guztiz oker), herri galdeketa gezur bat da.
   Eta "Muu" zikinduta dago. Eta baita eztabaida ere.

   Agur zezenketei.
   Prostituitu gaitezen. Eskatu "limosna", "la fiesta nacional" kentzeko.
   Animaliek sufritzen jarraituko dute eta.
   Eta hare okerrago, horrelako gauzek, pertsonek sufriaraztea lortzen dute eta.

   Gai hau nazka ematen hasi zait.

28 comentarios:

  1. Zilegitasun osoa zeukak Muu! herri ekimenak20 de enero de 2012, 8:12

    Gauzak asko ari haiz nahasten Amparo! Oso erraza dek/n pantaila baten atzetik horrelako gauzak idatzea, aurpegi pixkat ematea eskatuko niki nik. Hik Muu-ren argazki bat baduk/n, guk ez diagu hirerik... Etza/n gaizki hartu iruzkin hau, baina hire akusazioen tamaina ikusita gauzak aldrebesteko arriskua ikusten diat/ñat, eta hik hasiera haietan esan bezala, goazen eztabaida "baketsu" bat eramatera. Bide okerra hartu dukela iruditzen zaidak/n, eta gauzak okerrera egin aurretik hire jarrera zuzentzeko eskatuko nikik. Minduta sentitu nauk.

    ResponderEliminar
  2. Nik eznian inor mindu nahi.
    Niri mintzera heldu den horren berri eman nahi nian. Eta zenbateraino mindu zidaken adierazi, besterik ez.
    Bestalde, goian nahiko akusazio larriak egin ditiat, bai. Baina aspalditik nekian honen berri, eta ekintzen garapena ikusi arte ez diat ezer esan. Propagandarako dirua eskatu, eta propaganda batek irten dik. Kasualitatea izan zitekek, baina nik aspaldi laga nioan horretan sinesteari.
    Bestalde, ondo zagok eztabaida baketsu bat eskatzea. Baina denen aldetik transparentzia berdinak egon behar dik. Eta hori lortu arte, gerran jarraituko diat.
    Bestalde, politikoak agerian sartzea eztabaidan nahiko larria duk. Baina hare larriagoa duk ezkutuka sartzea, eta azpiko lanak egitea.
    Horrek eztik inorentzat mesederik. Eta "Muu!"-ko zenbait kideren artean ere hautsak harrotu zitzazkek.
    Niri mina eta pena ematen zidak. "Muu!"-n jende garbia bazegok, eta etzeukatek zertan horrelako azpijoko politikoaren parte izan beharrik. Beraiengatik ere min ematen zidak.

    Bestalde, aurpegia ematen ari naukela iruditzen zaidak. Ez fisikoki, baina bai filosofikoki. Nire izaera, filosofia eta argudioak plazaratu dizkiat hemen, nire postura defendatzeko.
    Bestalde, hik ez daukak nire argazkirik, egia duk. Baina konbentzitu nahi dituken haien argazkirik ere ez duk. Eta ni, konbentzitzen sahiatuko hintzen herritar bat baino ez nauk. Bat gehiago.
    Agian kalean gurutzatu gaituk, edo elkar tupust egin diagu bazterren batean.
    Pertsona indibidual bat nauk, eta ez diat nere burua ez den beste inor ordezkatzen. Eta ez dian ordezkatu nahi gainera. Herritarrak konbentzitu behar dituzue, eta ni haietako bat gehiago nauk. Nik herritar estandarraren irudia zeukat. Kaleko edonorren aurpegia.
    Hala ere, kezkatzen badik esango diat ez naukela ezerren ordezkari. Ez politikoa, ez erlijiosoa, ez ekonomikoa... ezer ez. Ez nagok inon sartuta. "Garbi" nagok, nolabait esateko.
    Konbentzitu behar dituken haien aurpegirik ez daukak, baina haiek ere izango ditek iritzi bat, ikuspuntu bat.

    Jendea ez duk aurpegiaren arabera konbentzitu behar. Baina konbentzitzen jarduten duen haren aurpegiak, garrantzia haundia zeukak.


    PD: genero maskulinoa erabiliaz egin diat hika. Etzekiat zein sexu duan, eta erosoen erabiltzen diadan hura aukeratu diat.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gora Amparo, segi horrela ideiak zabaltzen herrian sektore bat defendatzen dituzun pentsamendu horiekin ados dagoelako; ez beldurtu "Muu"-koekin, esan hori den bezala: "perro ladrador, poco mordedor". Ez dute lortuko jatorri euskalduna duen festa bat gure herritik kentzea

      Eliminar
    2. arrazoi osoa daukak gauza espainola delako bakarrik nahi ditu kendu jende askok euskaldunak baziren jarraituko zuten

      Eliminar
  3. Roca: Ni ere iraindua sentitu naiz, manipulazio kanpaina indartsu bat egiten ari zaretelako zezenzaleok. Nire mesprezu guztia du sarrera honek eta beraren tonuak. Zestoarron elkarbizitzarako traba bat gehiago besterik ez da. Zentzu honetan Muu-ko kide guztiei lasaitasuna eskatu nahi dizuet. Ez gaitezen bere bidetik joan argudioak dituenak ez agresibitaterik behar. Mesedez ez erantzun beroan. Internetak gauza bat badu ona hauxe da ordenagailu paretik jaiki eta beste norbaitekin hitzegin ostean lasaiago jarri zaitezke.
    Zestoarrok gai gatazkatsuak bizikidetza, atseginean hitzeginez, arrazoituz eta errespetatuz gaindituko ditugu, eta gai polemiko hau izango da lehen urratsa.

    ResponderEliminar
  4. Instrumentu politikoak eztabaidan ez ditut nik sartu. Beste batzuk ari dira erabilera hori egiten, eta nik horrek sortzen diran haserrea trasmititu dut.
    Partidu politikoak, baliabideak, kanpainak, jendea... Dena nahasten denean, gauzak gaiztotzeko arriskua dago.
    Eta dena nahastu da iada.

    Bestalde, ni norbanako bat naiz. Pertsona indibiduala. Idazten dudan guztia nahi dudalako idazten dut. Eta nire iritzi propioa da.
    Zuk berriz, zezenzaleen zakuan sartzen didazu, eta gainera manipulazio kanpaina bat egiten ari garela (pluralean) esan duzu.
    Baina hemen ez dago manipulaziorik. Niri inork eztit esaten zer idatzi, edo nola idatzi. Nik nire iritzia idazten dut. Nire sudur puntan jartzen zaidan hura.
    Nik ez dut inor manipulatu. Ikusi dudan, eta batere graziarik egin ez didan gauza bat salatu dut, besterik ez.
    Gauza bat salatzea, eta nire desadostasuna adieraztea, manipulatzea al da?

    Bizi guztia besteak manipulatu nahian ibili diren haien itzala daukazue zeuen ondoan. Garbi geratu da dagoeneko. Eta zeuen esku dago norekin eta nola jardun, eta zeuen kausaren defentsa nola kudeatu. Nik pare bat gomendio egin nizkizuen, bere garaian.
    Baina berandu da, akaso.
    Politikeroen munstroak sartu ditu eskuak eztabaidan. Eta horrek ikaragarrizko amorrua ematen dit. Zeren politikeroak, besteak gobernatzea beste asmorik ez dute, patologia bat daukate gai horrekin. Eta zezenketen gaian ere sartu dira, batzuk gobernatu nahian, edo beren nahia egin bedi lanean.

    Eta horrek atsekageba sortzen dit.
    Ondo ari ginen eztabaidan. Ikuspuntuak azaltzen genizkion elkarri, eta garbi ari ginen elkarrekin. Humorea ere ez zitzaigun falta.
    Baina azken jokaldi hau joku zikina dela deritzot. Eta ezin dut salatu gabe utzi.
    Okerragoa irudituko litzaidake, honen berri izan eta ezer ez esatea, edo izkutatzea.

    Gaizki nik ez dut jokatu, Roca. Nik, nire ustez gaizki egin duten hura salatu dut. Eta jendeak jakin dezan, hemen jarri dut. Besteek ere eskubide berbera daukate hau jakiteko, eta gero, beren iritzi propio bat izateko honen inguruan.

    Baina hau salatu eta jarrera hau hartzea baino, askoz okerragoa iruditzen zitzaidan ez salatzea, eta pasatzen ustea.
    Izan gaitezen transparenteak.
    Blog honetan idatzi duena, eta azaldu dena neu naiz. Naizen bezala gainera. Nik ez dut inor engainatu, ez dut azpijokorik erabili.
    Neure barruak besteei ireki dizkiet, nire postura defendatzeko. Zintzo jardun dut, ni neu izan naiz, dena eman dut, dena erakutsi dut.
    Baina beste batzuk ez dute dena erakutsi. Eta horrek min handia egin dit.
    Ez nuen azpijokoa espero.

    Esan nuen nik behin, argazkia gora eta behera ibili ginenean.
    Eta zoritxarrez, ez nuen hankarik sartu orduan.
    Nahiago nuke, benetan diot, egun hartan argazkiari buruz jarri nituen iruzkin guztietan hanka sartu banu, eta oker egongo banintz.
    Baina zoritxarra nirekin da, eta asmatu egin nuen.

    Azken finean, ez gara asko herrian, eta denok ezagutzen dugu elkar.
    Eta badakigu, tamalez, nola jarduten duten batzuk.

    "Muu!"-k ez du hau merezi.
    Baina zenbait pertsonak bai.
    Hau, eta gehiago.

    ResponderEliminar
  5. Animo amparo tendido sol zurekin, segi borrokan oso ondo egiten ari zara,

    Aurten zezenketak eguerdiko hamabietan , ondoren Amparito erdi kalean gero paellada......(Viva la Fiesta Nacional)

    Arratsaldean plaza libre antitaurinoentzat..ea zer antolatzen dute....(Pirritx eta Porrotx)agian bezerrada bat antolatzen dute, edo ta azken orduko joku improbisatu batzuek antoletzen dute.

    animo amparo jende asko zurekin dago........

    ResponderEliminar
  6. Benetan eskertzen ditut animoak.
    Baina ez da nire asmoa, jendearen gidari, gudari edo erreferentzia bihurtzea. Ni zuetako beste bat naiz, irailean zezenketetara joan nahi duen beste bat gehiago.
    Onena, zezenketetara joan nahi dugunok biltzea izango litzateke. Ez taurino, eta ezta puritanoak. Zezenketetara joan nahi dugunak, besterik gabe. Uste dut talde horrek aurreko biak ere barneratzen dituela, eta taurinoa izan, edo zestoako festa gustatu, denak barneratuko zituela.
    Baina tira, hori iritzi bat bakarrik da.
    Hala ere, bilduz gero, transparentzia izan beharko genuen, lehen printzipio bezala. Eta gero, gurea defendatu.

    Tendido Sol, zuek ni bezainbeste egin dezakezue.
    Eta guztiok biltzen bagara, oraindik eta gehiago egin dezakegu.

    ResponderEliminar
  7. Zurekin bat egi dut. Honena izango litzateke, elkartu hitsegin gure ideiak elkartu eta aurrera atera gai hau. Atzo poza eman zidan plazan ikusitakoa, komentatu dizut:

    Eguerdia,plazan antitaurinoak sinadurak jasotzen,herriko jendea konbentzitu nahian......emakume edadetu bat hurbildu eta "ezezkoa eman zioten,ezetz zestoan zezenketak beti egongo direla esaten zieten.

    poza eman zidan ahin edadetua eta gogor egiten....
    horrelakoak guk pentsa baino gehiago daude, danok bilduko bagera indar gehiago edukiko dugu.

    animo eta segi aurrera amparo

    ResponderEliminar
  8. ZEZENKETARIK EZ!!21 de enero de 2012, 4:59

    Amparo,idazten hasi aurretik hobeto informatu beharko zenuke. Dirua ez da partidu politiko batetik etorri, jendeak bere borondatez eman duena izan da. Noski, Muu herri ekimenak nahi duen moduan erabiliko du diru hori, propaganda egiteko ekintzaren bat antolatzeko... .Zuk esaten duzu garestia izan dela propaganda guzti hori egitea, baldakizu zenbat kostatu den? nik uste dut idearik ez duzula, bestela ez zinen horrela jarriko. Bueno, zure idatzi faltsu horri gehiago ez diot erreparatuko dena zuk asmatutako gezur bat da eta.
    P.D. : Erantzutea nahi badidazu erantzun baino nik gezurtiei ez diet bi aldiz erantzuten.

    ResponderEliminar
  9. Odolik gabe askoz hobe

    Penagarria Amparo. Oso baju geratu zara oraingoan. Uste dut zure buruko mamuek gaina hartu dizutela. Muu-ko kideak oso lasai gaude gure kontzientziarekin, oso ondo dakigu diru sarrerak nundik iritsi diren (azken xentimoraino), eta ez daukagu inork engainatu ote gaituen beldurrik. Goian esan duzun guztia GEZURRA da, ez dakit beroaldian idatzitako zerbait izan den edo konszienteki egina, baina GEZURRA. GEZUR horiek agerian geratuko dira ordea, ez arduratu.

    Norbaitek zuk esanak sinetsi baditu min pixkat egingo zenigun, baina joko zikin horrek momenturako soilik balio dizu.

    Hurrengoan neurri horretako astakeriak idatzi aurretik tila bat hartu, arnasketa saio bat egin eta bigarren aldiz pentsatu.

    P.D Laguntza-bonoak denok saldu ditugu, bakoitzak bere ingurukoei, baina eskutik eskura, ez inongo elkarteri zuzenduta edo inongo elkarteren bidez. Ezker Abertzaleko kideek ere erosiko zituzten noski, baina ezin ote dute ba?

    ResponderEliminar
  10. Nik gomendio bat, horrelako akusazioak egin aurretik enteratu zaitez ondo: agian informazioa eman dizun horrek okertu du informazioaren funtsa (gaizki ulertuta edo nahita), eta bestela zeuk asmatu duzu guztia.

    Agian zuri ez zitzaizun inor joango, baina gabonetan Muu Herri Ekimeneko kideok "bonoak" saltzen ibili gara, bere denbora kausa honen alde emateko astirik izan ez, eta diru pixka bat aportatzeko prest dagoen jendea izan da bonoak erosi dituena. Bakoitzak bere ingurukoengana jo du. Ez dizkizut izenak emango, baña niri bonoak erosi dizkidatenak behinik behin ez daukate inongo alderdi politikorekin zerikusirik. Alderdi politiko bateko militanteak ere erosiko zutela bonoren bat? Ados, baina bakoirzak bere poltsikotik; ez da alderdi politiko baten diru-poltsatik dirurik hartu, eta ezta alderdi politiko baten diru-poltsako dirurik iritsi ere.

    Berriz esango dizut, ez bazara konturatu gabonetan zertan ibili garen, hurrengo batean galdera batzuk gehiago egin, gauzen jatorria salatzen hasi baino lehen!

    Bukatzeko, beste gauza bat esango dizut: ez hartu Muu Herri Ekimenaren salbatzailearen banderarik. Guk ondo dakigu nondik lortu dugun daukagun dirua eta. Honetan atzera egin beharko duzu Amparo, baina zuk eta nik badakigu berandu dela, harria bota eta gero atzera egitea alferrik baita. Mina eginda dago.

    P.D. egin duzun hau komunikabide konbentzional batean, eta izenpeturik egin bazenu, auzitegietan salatzeko aukera izango genuke (injurias deitzen zaio)

    ResponderEliminar
  11. Gure "finantziazio-iturria" salatzeko egin duzun planteamenduak Egunkaria itxi zuen epaile orojakilearenak ekarri dizkit gogora. Zantzu eta usteak, erdia ustel.

    Eta Egunkariak demostratu bezala, Muu Herri Ekimenak demostratuko du dirua norbanakoengandik datorrela (eta sentsibilitate guztietako norbanakoengandik, zalantzarik gelditu bazaizu oraindik ere)

    Diruaren jatorria xentimoz xentimo ezagutu, eta zure hitzekin haserretu den bat (egun bat hartu dut idazterako, bestela zuk egin duzun adinako hanka sartzeren bat egiteko arriskua hartuko bainuen, beroan idatzita)

    ResponderEliminar
  12. Etzarete konturatu zer salatu nahi dudan, edo ez duzue konturatu nahi.
    Zure ingurukoei bonoak saltzea gauza normala, duina eta txalogarria iruditzen zait.
    Baina batzuek, beraien ingurukoei bakarrik ez diete saldu.
    Partidu politiko batean daukaten eragina, edo barne kargua aprobetxatuz, ingurukoak ez diren haiei, hau da, militante hutsak diren horiei, "partiduaren izenean" diru eske jardun dira.

    Eta agian oker egongo naiz. Baina nik bi pertsonekin hitzegin dut honi buruz. Eta batek, esan zidanez, "boletoak" saltzen etorri zitzaion. (tira, "bonoak" eta "boletoen" artean, aldea dago. Baino errore terminologiko bat besterik ez dela deritzot, kontzeptualki antzekotzat jo daitezte eta)
    Baina hark esan zidan "boletoetatik" aparte, hitzegin dudan beste bati dirua eskatu zioten, "bono" edo "boletorik" gabe.
    –Aizak, ba al daukak hainbeste?
    –Zertarako behar duk hik hainbeste?
    –Ez , ba zera, zezenketen aurkako propaganda egiteko.

    Kasu honetan, etzen bonorik egon. Eta partidukoak jaso ohi duten "kuota" extra modura eskatu zitzaion.
    Esan beharrik ez, gertutasun politikoa baino beste erlaziorik ez dutela bi hauek. Eta hortik haratago, ez dutela inongo erlazio pertsonalik. Kalean elkarri kasu ere, ez diote ia egiten.

    Horrekin gauza bat salatu nahi nuen.
    Partidu politiko batek, bere harreman sarea, eta influentzia erabili ditu, dirua lortzeko.
    Edo behintzat, partidu bateko kide diren batzuk, beraien partiduko militante sarea erabili dute, bonoekin edo gabe, dirua lortzeko.
    Eta hori, gertatu dena gertatu dela, salagarria da.

    Zure partiduko goikoek, "partiduaren izenean", zerbait erostera, edo dirua ematera bultzatzen zaituztenean, influentzia eta manipulazio politikoa erabiltzen ari direla uste dut.
    Izan daiteke (eta seguru hala izan da, ikusitakoak ikusita), "Muu!"-ren bizkarrera egindako maniobrak izatea.
    Baina hala badira ere, guztiz salatu behar dira.
    Influentzia politikoa, eta gertutasun erreala, edo ingurukoa izatea, oso gauza ezberdinak dira.

    Eta influentzia politikoa erabili dela, eta partidu baten barne sarea erabili dela, ezin duzue ezetz esan.
    Eta hor behintzat, ez dago gezurrik.
    Dedukzioetan kale egin dezaket, dedukzioak dira eta.

    Dirua nahi duzuen lekutik lortu dezakezue.
    Baina agian, beste alderdikoak diren "Muu!"-ko kideak, ez dute ondo ikusiko horrelako ekintzarik.
    Eta agian, Ezker Abertzaleko kide diren horiek, eta zezenzale direnek ere, ez dute ondo ikusiko partiduaren posizionamendua, politikarekin zerikusirik ez duen gai batean.
    Eta hori, slagarria iruditzen zait.

    Bestalde, epaitegietara jotzearen hori, edo Egunkariako epailearen antza izatea eta abar, ba eztakit nondik heldu.
    Gainera hotzean idatziak omen dira.
    Tira, horrek hainbeste mintzen badizue, segi epaitegietara. Baina beste batzuk ere jo dezakegu epaitegietara.
    Denok daukagu aukera hori. Eta batzuei, orain arte behintzat, asko "injuriatu" zaigu.
    Beste batzuen "fama, estimazio propioa, eta duintasunari atentatzen dioten espresioak", guk ere jaso ditugu. Eta urte luzez, gainera. Luzea duk lista.
    Baina etzait iruditzen mutur horietara jo behar dugunik. Edo bai?

    Tira, azkenik, nik ez daukat neure burua "Muu!"-ren salbatzailetzat. Ezta gutxiago ere.
    Nik ez diot inori txarrik opa. Denontzat onena nahi izaten dut, filosofiaz. Eta "Muu!"-ri ere, ez diot ezer txarrik opa.
    Baina zuen itxasuntzia hondora joaten bada, niri ezer gutxi inporta dit.
    Ona opa dizuet bai, baina zuek jakingo duzue zer nahi duzuen. Zeuen ekintzek definituko dute zeuen bidea. Eta helmuga, azkenik.
    Bide horretan bazterra jotzen baduzue, "allakuidaus".
    Hori bai, nahiago nuke, joko ez bazenute.
    Baina hori ez dago nire esku. Nik ez dut zuen huntzia gidatzen eta.

    ResponderEliminar
  13. Salaketa gogorrak egin dituzu. Pertsona anonimo gisa ari zara hizketan, pertsona anonimo batek (ez duzu izenik eman) Muu Herri Ekimenaren izenean beste pertsona anonimo bati dirua eskatu diola esanaz.

    IZEN-ABIZENAK mesedez, salaketa gratuitoak egitea ez baita zilegi.

    ResponderEliminar
  14. Zezenketak bizirik!22 de enero de 2012, 12:15

    Normalean Amparokin ados egoten naiz.Baño oaingo hontan nahiko gogor hitzegin du. Eta etzait iruditzen hola jarri behar danik. Baño arrazoia du esaten ditun gauza askotan horain ere. Halare esandakoak egia badira etzait ondo iruitzen Ezker Abertzaleko batzun jarrera. Ni Ezker Abertzalearen sinpatizantea naizelako. Asunto hontan ez lukete sartu behar. Muuk ordia kulpa gutxi daka. Nik pentsatzet zein izan dian. Amparok gero esan dun bezela igual Muuren ezkutuka egindako maniobra bat izan da. Baño halare oso grabia iruditzen zait Ezker Abertzaleko batzun jarrera. Hori eztao ondo.

    ResponderEliminar
  15. Roca: Zer garen muu jakin nahi duenak sartu Muu-ren blog-era. Hutz dezagun gaizki ulertu hau alde batera eta hausnartu dezagun gure festetaz, gure festak hobetu eta guztion gustokoak izatera iritsi daitezen.
    Bakoitzak afinitate politikoez gain dituen kontzientzia eragozpen eta gustoen arabera.
    Eta herritar guztiei esan nahi diet: aldekoentzat zekorketak gustatzea arrazoi nahikoa den ezkero, kontrakoentzat ere hala da. Ez ditzagun izan ainbeste erreparo.
    Eta zekorketak kendu nahi ditugunoz, herri honen zati handi bat gara, ideologia politikoetan transbersalki banatuta.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gaizki ulertua ez. Eskatu dezala barkamena gutxienez.

      Eliminar
  16. Zezenketak bizirik!23 de enero de 2012, 3:22

    Amparok barkamena igual eskatu berko luke. Muu seinalatu du ta. Baña Ezker Abertzaleko batzuk beraien jarrera aklaratu beharko zuten. Eta ez dadila berriz pasa. Batzuk sinpatizanteak gara ta etzaigu gustatzen gure partiduak holako jarrerak ibiltzia. Muuk ere Ezker Abertzaleko batzun jarrerekin eztagoela ados esan berko luke. Halare politiko batzuk dana enredatzen saiatzen dira beti. Eta hori eztet ulertzen. Beraiei kalte egiten dio eta beste batzui ere bai. Kasu hontan Muui.

    Zezenketak bizirik!

    ResponderEliminar
  17. zezenketa bizirik, zorionak parte hartzeagaitik, polili poliki armiuatikan irtetzen hasi ta gaudelako, jende gehiago behar dugu animatu jendea..

    arrazoi falta ez duzu, barkamena bi alderditik etorri beharko zen.(Siempre y cuando se demuestre lo contrario). Agian amparok datu gehiago ditu???????.

    animo eta gora zezenzaleok

    ResponderEliminar
  18. Ezker Abertzaleko norbaitek Amparok dioena egin badu, eman ditzala IZEN-ABIZENAK. ANONIMO batek beste ANONIMO batek esan dioenarekin hirugarren ANONIMO bat salatzeak kontaminatzeko soilik balio baitu, eta norbaitek barkamena eskatu behar badu, jakin beharko dugu nor den gaizki jokatu duen hori.

    Bestela, salatzeak ez du ezertarako balio, kontaminatzeko soilik.

    Hasi zinenetik hona zure eztabaidetan parte hartu dut, baina lixto, hau da egingo dizudan azken bisita. Giro oneko eta errespetuzko eztabaida bat agindu zenuen blog hau sortu zenuenean: ez duzu hitza bete. Beraz, eta nahiz eta barkamena eskatu, asmo txarrez jokatu duzunez, AGUR AMPARO! irakurle bat galdu duzu

    ResponderEliminar
  19. Salaketa batek sinesgarritasuna izateko beste oinarri batzuk behar ditu Amparo! Anonimotasuna ez da lagungarri. Datuak pargulitosekoak dira. Hasieratik zabiltza gauzak nahastu nahian. Ezker Abertzaleak ez du inolako kanpainarik eta esku-hartzerik egin orain arte eta zuk erre ke erre.

    Mafia balitz bezala aurkezten, zure aurreiritziak medio dena kakaztu eta zikindu duzu. Helmugara laburbidea hartuz iritsi nahi eta zulo beltzean sartu zara. Ezker Abertzaleak zorionez zuk ez duzun sinesgarritasuna dauka, eta zuk nahi ez izan arren eztabaida honetan parte hartzeko eskubide osoa du, zuk adina bai behintzat. Herriko eragile den heinean gai sozial, kultural,`politiko ala dena delakoan bere iritzia eta ekimena bideratzeko eskubidea du. Horrek ez du esan nahi beste mugimenduak bereganatu eta bere interesen arabera erabili ditzakeenik, baina horretan ados guztiok gaude, zalantzarik gabe.

    Katalanek parlamentuan erabaki dute(politikeroek, zuk diozun bezala) zezenketak kentzea, Zestoan herriari galdetuko zaio, zer nahiago duzu? Oraindik herri honetan zezenketen inguruan eztabaidarik ez dagoela diote askok, horien artean zezenketa zaleak gehiengo handiz. Jarrera inmobilista eta atzerakoia hartuz.

    Ez kuestionatu ezer,utzi gauzak daudenean, betikoak daude horren atzean... Zuregandik gehiago espero eta desio nuen, benetan. Pentsatzen dut eskutatik joan zaizula gaia edo bestela hastapeneko erretorika hura dena gezurra zen. Gezurretan ari zara.

    Benetako eztabaidaren alde, txerrikeriarik ez.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Eztabaida? Antitaurinoak izanik eztabaidaren aurka dauden lehenak? "Por lo civil o por lo criminal" Zestoako herritar asko festetan 2 orduz anbiente ederrean igarotzeko aukerarik gabe utzi nahi dituztenak dira Zestoako antitaurinoak, muturreko ezkerra baino ezkerreragokoak

      Eliminar
  20. Izen abizenekin salatzera bultzatzen nauzue batzuk. Baina hori egingo banu, zein jarrera hartuko duzue horren aurrean?
    Izen abizenak ematen hasteko, lehendabizi nireak eman beharko nituen. Eta ez noa horrelakorik egitera. Nahiago dut, oraingoz behintzat, kaleko edonoren aurpegia jartzen badidazue.
    Horregatik, nire izenik eman gabe, ez noa beste inorenak ematera. Ez zait zuzena iruditzen.
    Gainera, nik ez dizuet beraien izenik eman behar. Pare bat egun pasa dira, eta galtedu baduzue, honezkero badakizue zein diren. Baina galdetu egin behar da horretarako. Ez izan erreparorik inori ezer galdetzeko. Edo erreparoa izan behar dugu?
    Batzuk jauntxoen pare ibili dira gure herrian orain arte. Eta jendeak men egin die. Baina nirekin jai dute aspalditik.

    Bestalde, tendido sol, nik ez daukat esan dudan hura baino informazio gehiagorik. Bi izen dauzkat, konfidantza asko daukadan bi pertsonek esanda. Ez dut beraien hitza zalantzan jartzen.
    Bi horien jarrerak dakizkit. Eta bat bestea baino leunagoa izan dela, dirua eskatzerako orduan. Hauen praktikak eta ekintzak dakizkit, baina hortik aurrera, ezer gutxi egiazta dezaket, baina bai deduzitu.

    Baieztatzen da ordea, "Muu!"-ko kide askoren bizkarretara egindako ekintzak izan direla, batzuen haserrea ikusita, "Muu!" leporatu dudala jakitean.
    Baina gauza batek ez du bestea kentzen.
    Batzuek maniobra zikinak egin dituzte. Eta nahiz eta "Muu!"-ren ezkutuka izan, oso larriak dira. Eta salatu egin behar ditut publikoki.
    Agian norbaitek nahiago luke, informazio hau jakinda ere, isilik geratuko banintz. Baina salatu egin behar dira horrelako praktikak.
    Eztabaida zikintzen dutela?
    Noski baietz. Baina eztabaida faltsu bat izango zen, ezkutukako maniobrak jakin eta mahai gainera aterako ez bagenitu. Eztabaidatzen jardungo genuen, egia zikinak ezkutatuz, eta elkarrekin faltsutasuna ibiliaz. Hori zuzenagoa al da?
    Transparentzia eta jatortasuna agindu nituen eztabaidaren hasieran. Baina jatortasunari eta transparentziari atentatu bat iruditzen zait horrelako jarrerak ez salatzea.
    Egia da ordea, "Muu!"-ri behatzarekin seinalatzea, ez dela guztiz zuzena izan. Kontuak eskatu beharko nituzke, baina ez erakundeari zuzenean seinalatu. Eta alde horretatik, gogor jokatu dut. Zantzu guztiek ordea, bide bakarra erakusten zidaten.

    Hala ere, barkamena eskatzen diot "Muu!"-ri. Hau ordea, sarrera baten bidez egingo dut, handian. Eta ez hemen, iruzkin ziztrin batean. Hau ez da modua, eta ez dute maila honetako barkamenik merezi.
    Sarrera bat eskeiniko diet, behar bezala konpontzeko beraiei espreski egin ahal izan diedan mina.

    Hori bai, "Muu!" libratzen da.
    Baina Ezker Abertzaleko zenbait ez dira libratzen. Eta hauek "Muu"-ren ordezkaritzan ikusten baditut, automatikoki, hauek esandako guztiak balioa galduko du niretzat. Badakit nortzuk diren, eta bi hauei bakarrik eragiten diete aurreko hitzek.
    Bestelakoan, "Muu!" garbitzat joko dut.
    Bi hauek baino jende gehiago dagoelako. Eta batipat, bi hauek baino jende askoz ere obea dagoela egiaztatu didazuelako.

    ResponderEliminar
  21. Harria bota eta eskua ezkutatzen duzu. Ondoren barkamena eskatzeko. Plenoko erabakian hori bera egin zenuen, orain hau eta hurrengoan zer? Iruditzen zait ezker abertzalearen aurka egiteko zezenketak hartu dituzula aitzakia gisa. Horretarako hobe zenuke blog berri bat sortzea eta eztabaida hau gehiago ez zikintzea.

    ResponderEliminar
  22. Bueno, lehenik, eta situatzeko, nere burua "aurkeztuko dizuet".
    Ni, zezenketetara joan ohi den pertsona bat naiz. Gustatzen zaidalako eta oso ongi pasatzen dudalako. Eta Ezker Abertzalearen boto emaile ere banaiz, hau da, sinpatizantetzat jotzen dut neure burua.

    Esker Abertzalearen sinpatizante bezala, neu naiz lehena bere izena garbi eta bere ekintzak sinesgarri izatea nahi duena. Eta nire botoa ere badute,bai herri mailan, baita herritik kanpora ere. Baina horrek ez du esan nahi, ez zaizkidanik iruditzen zenbait gauza okerrak. Eta gauzak gaizki egindakoan (nire iritziz), esan egiten dut, eta ez dut onartzen. Sinpatizantea banaiz, baina ez nago inongo dogma baten menpe.
    Zoritxarrez neuretzako, eta hemengo Anonimo batek dioenaren kontra, Zestoako Ezker Abertzaleak, zerbait ez badu, sinesgarritasuna da. Eta nire botoa dute, filosofikoki, edo ideologikoki ados nagoelako. Baina Zestoako Ezk. Abr.-ak, gauza ASKO, eta ASKO, egin ditu ikaragarri gaizki.

    Eta gauza horietako bat hau, Amparok diona. Niri ere, eta Amparoren iruzkinaren aurretik, iritsi zitzaidan honen berri. Eta harritu ninduen, desegokia iruditzen zitzaidalako. Baina beste alde batetik etzidan harritu, etzelako lehenengo aldia gure herrian Ezk. Abr.-ak hanka sartzen zuena. Eta tristea iruditu zitzaidan, botante modura.

    Gero, Anonimo asko, beraiek nahiko ausartak, bistakoa da, izenak eta izenak eskatzen ari dira hemen. Lehenik, nik, badazkit izen batzuk, affaire honetakoak. Eta ez ditut esango. Zergatia erraza da. Herri honetan Kazikismo handia dagoelako, eta kontrakoa dioena itxua dago. Eta herri hau, oso polita eta nire herria bada ere, oso pozointsua delako. Eta izen horiek komentario pribatu gisa niri egindakoa nik partekatzen dut, baina intimitatea eta identitatea babestuz. Eta, babestu beharra al dago? Eztakit beharra dagoen edo ez, baina atzera begiratuta, nire buruak baietz esaten dit.

    Eta izenak kontuan izanda... Galdeketa bategingo dela jakinda, eta baietza eta ezetza bertan aurrez aurre botoen menpe jarriko direla ikusita, beharrezkoa al da firma bilketa bat egitea?
    Niri ondo iruditzen zit Muu-k bere sinpatizanteak biltzea edo nahi duena egitea. Baina firma bilketa hori ere norbaitek, ez da nire kasua, baina jendeak esan dit, beren aldekoei, eta ondorioz, beren kontrakoei izen eta abizenak jartzeko estrategia bat bezala ikusi dezake. Eta ez da lehenengo aldia izango herri honetan horrelako zerbait egiten denik. Baina tira, oraingoz, gai honetan, Muu-koak garbi ikusten ditut. Ez ordea Ezker Abertzalea, gai honetan ez dabil garbi.

    Bukatzeko, Amparori nire babesa eman nahi diot, eta zezenketak jarraitzearen alde gauden denok, bildu eta mugitu egin beharko genukela iruditzen zait. Aurten ere, nire ideiekin, Amparito entzun ondoren plazara joan nahi dut eta, zezenak ikustera.

    ResponderEliminar
  23. Beste anonimo bat naiz ni ere. Gora Amparito! arrazoi osoa du beti!
    Zezenen inguruan gertatzen ari den guztia beraien burua "antitaurinotzat" duten zenabaitek sortu dute! politika besterik ez dute buruan eta zezenen tortura jartzen dute tartean eskusa bezela eta punto!!!!!! sufritzen duten animalia bakarrak izango balira bezala... ez dago besterik!!!!! ez dut sinisten urtean Zestoan hiltzen dituzten 4 zezenek arduratzen dituenik eta gainontzekoak ez ( iraetako matadeyan, baserrietan, guk akabatzen ditugun moskitoak...)

    ResponderEliminar
  24. Roca: Izan dezagun patxada, eta errespetatu dezagun elkar. Zestoan bagaude zekorketen ordez bestelako ikuskizunak jarri nahi ditugunak ezker abertzaletik aparte ere, eta ezker abertzalean adina. Arrazoi nagusia esan bezala animaliei tratu txar publikoa ematea da. Dekalogoa irakurri.
    Momentuz zezenzaleok besteen akatsak eta inkoherentziak ikustetik aurrera pausurik ez duzue eman. Gainera errespetua faltatzen eta gezurretan hari zarete.
    Nik partidu baten militantzia banu, ez nuke lotsarik izango antitaurino naizela onartzeko, eta kausa horren alde lana egiteko. Beraz utzi ezker abertzaleko jende koherentea bakean, nahi duten kanpainatan parte hartu dezatela. Inkoherentziak beste batzuk dituzte ezkertiarrak direla esan, eta giza etikan aurrera pausuak emateko orduan hurkoarekiko errespetua onartu beharrean bestelako bideak hartzen dituztenak (beti kontserbadore eta inmobilistak direnek bai giza eskubideekin bai eta animalienekin)
    Hala ezker abertzaleak zezenketen aldeko komunikatu bat ateratzeko borrokan hari zarete? Herri honetan kazikismoa zezenzaleok duzue, ez dago partidurik zuei aurre egiten ausartuko denik, ez eta festa batzorderik ere, naiz eta gehiengoak bezerrada bat nahiago, zezenzaleon egunak uki ezinak dira, beti odola eta heriotza bultzatu dituzue. Eskuak zikin zuek dituzue, edo zergatik uste duzue ez dela bezerradarik egiten? Zuen antolatzaileek aukera bakarra dutelako jolasen orduan edo batez! Itzaleko diktadura bat izan zarete, eztabaida ezina.
    Zezenketak Zestoako udalak aho batez sinatutako animalien adierazpen unibertsalarekin erabat kontraesanda daude. Eta politiko hauek koherenteak balira legea aplikatu eta baimenik ez lukete eman behar zekorketarik plazan egiteko.
    Gainontzeko animalien tratu txarrak ere arduratzen gaitu, baita herri honetan erabakiak hitzeginaz, argudiaketaz eta elkarrekiko errespetuz hartzea bultzatzeak ere. Badakit nik ere tonu gogor xamarra darabildala, baina badirudi zezenzaleak arro daudela Amparon hitzekin eta hau ezin dut onartu. Nik hala ere konfidantza dut amparok esan bezala barkamena eskatu eta egitako argudiaketara itzuliko dela.
    Hitz egin dezagun, eta lasai tradizio guztiak aldatu egiten dira. Pio barojak idatzi omen zuen: 3 zezen hauetatik bat heriotzaraino” beraz garai baten ez ziren denak hiltzen orain denak hiltzen dira. Datorren urtean bat ere ez. Ehiztari etikoenek asmatua dute heriotza gabeko ehiza, Zestoako zezenzaleak zer zarete kontrax karka batzuk, hala pixkat haratago hausnartzeko gai zarete? Hitz egin dezagun gure festetaz, etikaz, aldaketez, tradizio eta kulturaz, hauek sortutako sentimenduez … Hori dena ulertzen dut eta dugu Muu-n, baina Zestoako Zezenzaleok ere autokritika bat egin behar duzue. Norberekiko hausnarketa bat. Zer da tradizio? zer da uki ezina? Zer da zezenketatik maite duzuena? Agian ez litzateke herri galdeketarik beharko baina esan bezala kazikismoari utzi behar diozue.

    ResponderEliminar