jueves, 23 de febrero de 2012

Komentario bat, besterik gabe.

   Bere garaian, politika atera genuenean mahai gainera, polemika izugarria sortu zen.
   Orduan, "Muu!" herri ekimenaren argazkia zela eta etzela, eta bertan azaltzen ziren batzuk zirela eta etzirela, polemika sortu zen hauek zenbait kausa ordezkatzeko zuten zilegitasunaren edo egokitasunaren inguruan.
   Horrela, nik neuk esana da, politikoki markatuta dauden horiek, edota ordezkaritza politiko bat duten horiek, etzirela egokienak beste edozein kausari babes edo ordezkaritza publiko bat emateko.
   Gai honek, nahiko luzerako eman zuen bere garaian. Eta beste mota bateko ekintzak medio, dimentsio nahiko itsusia hartu zuela aitortu behar dut.

   Orduan Ezker Abertzaleko batzuk ziren tartean. Eta hauek gora eta behera ibili genituen hemen, beraien babesak kutsu politikoa izan zezakeenaren inguruan eztabaidan jardun genuenean.
   Horren erdian ordea, eztabaida honek konfrontazio politiko batean ez amaitzearen garrantzia azpimarratu genuen. Eta horren arira, batzuk geure aurreiritzi eta ideia politikoak azaldu behar izan genituen, geure idatziak interes politikoetatik at zeudela argitzeko.
   Gerora ordea, urak bere bidera bueltatu ziren. Eta eztabaida hori itxitzat eman genuen.

   Gaurko honetan ordea, ez ezazue pentsatu nire asmoa berriz eztabaida irekitzea denik. Baina horren arira pare bat komentario egin nahiko nituzke.
   Bere garaian ezker abertzaleko zenbaiten ordezkaritza publikoaren inguruan desadostasuna azaldu nuen moduan, gaurkoan beste aldekoei tokatzen zaie.
   Berria TB-k Zestoako zezenketen inguruan egindako erreportaian, zezenzaleen ordezkari moduan, Zestoan kargu politikoa izan zuen bat, eta ondorioz kolore politiko batekin oso erraz identifikatu dezakegun norbait azaltzen da zezenketen defentsan.
   Bere garaian ezker abertzalekoak publikoki babesa ematea kritikatu nuen moduan, etzait egokiena iruditzen kolore baten ordezkari, eta honen identifikagarri den pertsona bat bidali izana zezenzaleek, Berriakoen aurrean hitzegitera.
   Eta ez pentsa inongo fijazio pertsonal bat dudanik berarekin. Ezta gutxiago ere. Esan zituen gauza asko txalogarriak iruditzen zaizkit, eta ados nago berarekin.
   Baina ikusirik bi koloreen ordezkariak posizionatu egin direla, eta hauen artean ez dagoela inongo erlazio zintzorik, eztabaidarentzat, eta zezenzaleentzat, nahiko maniobra txarra izan daitekeela iruditzen zait. Horregatik, pertsona honek zezenzaleak ordezkatzea, besteek antitaurinoak ordezkatzea bazain okerra iruditzen zait.
   Azken finean, politika medio, bi alderdietako zenbait perstonen artean, eta konkretuki hauen artean, nahiko erlazio txarra dagoelako. Eta konfrontazio politikoak irekitako zenbait zauri oraindik ez direlako guztiz itxi.
   Eta azken ordezkaritza honek, nahiz eta konfrontazioari ez ireki zuzeneko ate bat, berau gutxitzeko ez du inongo ahaleginik egiten. Eta horregatik ez da zuzena, nire iritziz behintzat.

   Bere garaian batzuei buruz esan nuen moduan, orain besteei buruz esateko beharra ikusten nuen. Ez baita hauen arteko inongo diferentziarik egin behar, nire iritziz erabaki oker bat hartzen dutenean.
   Gainera, zezenzaleen aldetik, askoz ere baldarrago jokatu dutela iruditzen zait. "Muu!"-koak lehengoak izan baitziren, eta horren arira sortu zelako lehenago ere eztabaida potolo bat.
   Baina hori ikusita, errore berdin-berdina egin dute zezenzaleek. Eta horregatik, larriagoa iruditzen zait, lehen aldian besteek egin zutena baino.

   Zezenzaleen maniobra desegokia iruditu zaidala bakarrik azaldu nahi nuen. (Hauek ere ez dituk libratzen!)
   Eta ez dezala inork pentsa, fijazio edo aurreritzi pertsonalek bultzatuta egindako idatzi bat denik. Gehiago esango dizuet: aprezioa diot bideoan agertzen den pertsona horri.
   Baina lehen esan moduan, eta besteekin egin nuen moduan, etzait pertsona egokiena iruditzen aurpegia emateko, kolore politiko baten identifikagarri delako.
   Besterik ez.

   Eta badakigu gure herrian kontzientzia politikoak lanean hasten direnean...

34 comentarios:

  1. heriotz korridoretik, ikullutik23 de febrero de 2012, 13:45

    Zezenak barreretatik ikustea erosoa da. Ez duzu arriskurik. Toreroa ondo baina banderillak gaizki sartu dizkio, zezena ni fu ni fa, giro aparta, eguraldia hobea...Komentarioak non-nahi, nahieran.

    Zezenok ikullutik,ilunpetik argitasunera. Ezer ikusi ezinik, zuzen heriotzeraino. Toreroa akojonauta nola irtengo ote faenak, garaile edo anbulantzian, antolatzaileak beste hainbeste...

    Ikuslea ikusle, ordaindu egin du eta espektakulo on daten eske. Barreretatik.

    Hondarretara salto egiteko ordua da. Barreretatik toreatzea erraza da.
    Salto egin ezean, akabo korridak.

    ResponderEliminar
  2. Gaiarekin erlazio gutxi duela esango nuke, baina tira, libre zara nahi duzuna idazteko. Eta ez naiz ni izango zer idatzi esango dizuna, eta ezta idatzitakoa zentsuratuko dizuna.
    Baina gaiarekin bat badator, askoz obe.

    Bestalde, nahiz eta zure manifestua literatura aldetik paregabea izan, ez diot beste munduko aportaziorik ikusten.
    Beraz, gaiari buruz ere hitzegiten baduzu, denentzat obeto.

    Zer pentsatzen duzun jakin nahi dugu eta denok.

    ResponderEliminar
  3. Hau ikearriya dek , oain emateik antitaurinuak beti garbi jokau dezuela azken aldiyan, kejau bakarrik intzeatela ados etzeudetelako, ta youtube-ko bideuak garbi uzteik azkenekuan e abutxeua eontzala.
    Ni urtero jute nauk zezeneta ta egiya dek urte okerrauak eon diala baina batak eztik bestia kentzen.Nik zezenzalian aldetik eztit olako abutxeoik aittu .
    Bestalde gai hau politizatziai dagokiyonez ,lotsagarriya iruditze zaitek antitaurinuak jarri zuen pankarta herriko sarreran("espainiako nazio ikurra delako zezenketarik ez"), nik usteit batzuk baserrin batea junberduela gure kulturan txerriyak nola akatzeian ikustea.
    Ni zezenzaliaz aparte ehiztaya ere banauk, ta inorre eztit ikusten basurdian aldeko kontzentraziyua iten, ta nik uste oyek geio sufritzeuela, portzierto aurten eztituk 4 izan zezenak bezela, 44 eroi dituk baina nola eztian herriko plazan ikusten ba...
    Azkenik esan ni Amparokin iya gauza danetan ados naola
    ta usteit oaindik esangoitula bere izen ta abizenak.Nik nere ezizena ipini diten bezela. Ta au idazteatik batenbatek nerekiko jarrera aldatzen baldin badu, hor konpon,eztik nere errezpetoik merezi, nik lo lasai ingoit.
    Eongoatxik.
    Zezenketaik gabe, festarik ez!!!!

    ResponderEliminar
  4. Ez naiz ondo oriotzen Amparo ala beste nrobait zen komentatu zuena hasierako post batean baino... Paelladakin zer gertatzen da?¿?¿ oso euskalduna ez da nik dakidala...
    PAELLA VALENCIANA... Valentziako jatorria alegia. Horrekin ez da ezer pasatzen.
    Eta festa nazionala zelo Francok esan zuen, orain zer, Francok esandako dena aintzar hartu behar al degu ba?¿?¿
    Hala ere zezenketen historiari errepaso bat ematea gomendatuko nikeke... harrituta geratuko ziren zenbait eta.
    Hala eta guztiz ere Euskal Herritik kanpoan dagoen zerbait imitatzen badugu tontoak al gara? Euskal Herritik kanpora ere gauzak ondo egiten badakite. Alde guztietan daude gauza politak.

    Zestoan zezenketan eta paellada eta ebste gauza batzuk kopiatzen ditugu. Zezenketetan animalia bat torturatzen dela?¿? ba bai, baino Euskal Herriko kulturan ere animalia asko torturatzen dira.


    Ondo izan!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Letu Muu herri ekimenaren dekalogua,eztik eta espainiartasunai buruz ezerre jartzen,ez pentsau historiari buruz zeoze dakiken bakarra haizenik(emateikenez hala uste huan da.)

      Zekorketak debekatzeko eskumena, ehizan ingurukoa bezalaxe, Espainiako gobernuak zakak. Erreferendum honekin lortzia zakaun gauza bakarra Zestuako udalak zestuarron diruakin herritar batzun gozameneako animaliyak torturatzia ta akatzia ez subentzionatzia dek, eta Zestuako udalak Zestuko plaza holako ekitaldi odoltsutako ez uztia.

      Hoxe dek lortzia zakauna, lehen esan bezela, errotik kentzeko eskumena Espainiako gobernuak zakakelako. Ni, antitaurino bezela, tonto tontuak ez nauk, eta lortzeko aukeraik ikuste eztiten kontutan (burrukatan) eztit denboaik galtzen (bestelako lana iteiu ta guk e)

      Eliminar
    2. Hi, nere aurretik idazteiken horri:
      Oso ondo ziok Muu-n dekalogua irakurtzia, geyo esangoit, beharrezkua iruitze zatek. Baño ondo eotek baitare, erantzuteken iruzkina irakurtzia. Ze irakurtze baek, horrek, paellana ta jartzeiken horrek, Muu eztik aipatzen.
      Ta hire lehenengo parrafuan Muu-k eztakit ze ta badakit ze esaten haste haiz.
      Ta Kartel famoso hori jarri zienak Muukuak zianik iñorrek eztik esan. Baño gauza bat garbi ziok: Zestuarrak ituan. Ta zestuarrak, herri hontakuak, nahiko onak gaituk patinatzen. Ta jende askok patinatzeik/patinatzeiu.
      Ta kenduber badia korridak, ba kentzia, ni korridan alde eondare. Baña patinatzen kentzia etzatek ondo iruitzen. Ta len esan diten bezela, Zestuan asko patinatzek...

      Bueno, ondo izan!!

      Eliminar
    3. Muu-n dekaloguak oain arte in dian kritika erroneuak (nere ustez hala dittuk) alde batea uzteixkikela usteit nik. Hori azpimarratzia ahaztu zatek aurreko sarreran, hoixe apimarratzia nahi ninian. Esateakuan eztit asmau.

      Oain bai, azpimarraukoit esan nahi ditena: zekorketak kritikagarri iteittuna eztek beren jatorriya, beren izaera baizik. Paella bezelakuak alboko kulturatik (Valentzikotik kasu hontan, batematek española esangoik igual) hartzia oso ondo iruitze zatek, positibo bezela ikusteitelako.

      Usteit nahiko garbi ziokela era danetako antitaurinuak dauela, baino puntu batzuk batzen gattuela danok. Puntu hoyek, eztittuk espainiartasunai lotutakuak (hemengo batzuk, eta ABCk azpimarrau nahi duen bezela)

      Iruzkiñan bigarren partia Brauk idatzi dikenakin lotuta zitxion, enauk konturau iruzkin zehatz bati erantzuten ai nitxunik.

      Eliminar
  5. Nik mobida hau dana laburtuko nikek alde eo kontra naon esan gabe: alde daudenak bere argumentuak zazkaek segitzeko zekorketakin, kontra daudenak ere bai ez iteko,azkenian nik hola ikusteit:
    Diru publiko bat ibiltzek ekintza hau iteko, herritarron diru bat azkenian, nik LOGIKUA ikusteit herriyak erabakitzia herriyana dan diru hori zekorketatan gastau eo beste zeozertan, azkenian demokrazi batian bizi bagattuk herriyak erabakitzia.
    Hemen nahi dezuen danai bueltaka ibiliko zeate,baña zezenketa zaliak eztie aldauko beayen jarrera ta zezenketan kontra zaudetenak e ez...orduan:

    DEMOKRAZIYAN BIZI BAGATTUK, HERRIYAK ERABAKITZIA.(errespetauez irteteuna)

    ResponderEliminar
  6. Iñaki Odriozola

    Miloi bat aldiz esan dugu, hemen parte hartu dugun zezenketen kontrakook behintzat, ez zaigula inporta zekorketak españolak edo filipinoak diren. Hori da gauza berari bueltak emateko griña edo aipatzeko beste ezer ez izatea. Nik eta hemen kritikatu dugunok, ondo egiten ez den zerbait delako kritikatu dugu eta, berdin zait harri-jasotzea bezain euskalduna bada ere.

    Epa Brau. Ehizai buruz, behintzat kontrako moimentu asko daudela eztiak ukauko. Ta nere iritziya emangoit ehizai buruz.

    Ez nago ehizaren kontra. Ehizak askoz ere arau zorrotzagoak izan beharko lituzkela uste dut. Baina animali jatorriko produktuak jaten dituen gizarte batean bere lekua duela iruditzen zait. Noski, haragia orain jaten dena baino askoz gutxiago jan beharko litzateke, ez dakit zenbat, astean behin? Bi astetik behin? Hilean behin? Arrautzak zenbat? Esnekeiak? Amparok esan zuen ez zegoela arazorik, gaur egun, animalia jatorriko produkturik gabe bizitzeko baina, ni ez nago hain konbentzituta. B12 bitamina nondik eskuratu daiteke? Eta, ni ez naiz dietetikan aditua baina, gaiak zalantza gehiago ere pizten dizkit.

    Ehizara itzuliz, animalia populazio batek (basurdearenak kasu) urtean eman dezakeen ondorengo kopuruaren arabera, berau ustiatu daiteke neurri batetaraino, modu jasangarrian. Hori bai, horretarako populazioen zentso zorrotzak egin behar dira, ondo jakin zenbat dagoen eta ondo ezarri urtean zenbat ehizatu daitekeen: zenbat ar heldu, zenbat eme heldu, zenbat gazte... Animaliak hazten ditugunean lur batzuk kondenatzen ditugu animalia horiek edukitzeko eta beste batzuk animalia horiek elikatzeko. Lur horiek guztiak gizakiaren elikadurara bidera daitezke, beraz, Ekologikoki garestia da. Ondo kontserbatutako guneek eman dezaketena erabiltzea ideia ona dela iruditzen zait. Ehizak, ordea, gizakiaren zerbitzura egon beharko luke eta ez batzuen dibertsiora bideratuta; ehizari jartzen zaizkion lege zorrozketa guztiekin ados nago, eta zorrotzagoak ere jarriko nizkioke. Ehiztari eta ekologista izan daitekela uste dut baina, ehiztarien artean dagoen kontzientziazio maila baxuak arduratzen nau. Gainontzeko jendeak baino kontzientziazio baxuagoa dutela ehiztari gehienek esango nuke. Ehiza postuen inguruan paseo bat egin besterik ez dago edo, ehiztari askoren jarrerak ikusi eta esanak entzun.

    Zekorketekin, bestalde, uste dut gizarteak ez duela ezer irabazten. Ez dagoela inongo modurik zekorketak zerbait aberasgarria izateko. Alferrikako eta dibertsio hutserako, tortura eta ikuskizun negargarri bat direla uste dut. Gizakiaren bizitzari animalienari baino garrantzia handiagoa ematen diot, ez hala duelako berez, neu gizakia naizelako baizik. Baina gizakion lana da, ahal dugun neurrian, animaliak errespetatzea eta,
    beharrezkoa denerako soilik erabiltzea.

    Noski, goikoak nire beharrezkotasunaren mugak dira, eta horiengatik egiten dut nik borroka. Bakoitzak bere mugak izateko eta horien alde jarduteko eskubide osoa du.

    Bukatzeko, Gorka Unanue hitz egiten azaltzeak niri behintzat ez dit batere enbarazurik egiten. Ederki asko ikusi dezaket Gorka zezenketa-zaletzat politikaritzat baino haratago. Nik uste dut edozeinek dakiela bera zezenketa-zalea dela eta, berdin, beste zenabit politikatik hurbileko pertsona kontrakoak direla. Jendeak hori, modu horretan ezin ikustea, uste dut jendearen arazoa dela eta ez beraiena.

    Ondo bizi!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Kontua ez da ordea, zoritxarrez, zuk edo nik uste duguna ordezkaritza politikoa duten, edo izan duten horien inguruan.
      Kontua da, beraien artean daukatela "gerra" antzeko bat (ez dakit nola deitu), eta beraiek direla elkarri begira jarduten dutenak. Eta azkenik, beste mota bateko arrazoiek bultzata, zenbait jende eztabaidan sartzera bultzatu dezakete, zezenketetan izan dezaketen interesetatik haratago.
      Bestela, Gorka, edo aipatu genituen "Muu!"-koak, beste edonor bezain egokiak dira beraien mugimendua ordezkatzeko.

      Bestelako konfrontazioak ekiditeko esten nuen, gehienbat.

      Hala ere, orain hau jarri beharra nuela iruditzen zait. Lehenago, besteei buruz berdina jarri baitnuen. Eta nire iritziz, hura bezain oker dagoelako orain zezenzaleek egin dutena.

      Baina tira, ez da biziki garrantzatzitsua.

      Eliminar
  7. zure lehengo parrafoari erantzunaz.... denak ez dute zu bezala penstatzen zoritxarrez.

    ResponderEliminar
  8. kalean jarritako pankartek adierazten dute eta beste hianabtek egindako komentarioek... askori espainola izateak benetan molestatzen die. animaliak sufritzea baino askoz gehiago.

    ResponderEliminar
  9. Amparito Erdi Kalean, baina zekorketarik gabe!24 de febrero de 2012, 7:04

    ez dizut ukatuko ikuskizunaren ustezko jatorriak (ustezko diot, Nafarroako Erresuman ere badituelako sustraiak) norbaiti molestatuko dionik. Baina Muu-ren dekalogoa da zezenketen aurkakook batzen gaituena, eta irakur dezakezun bezala, ez zaio zekorketek "espainiartasunari" erreferentziarik egiten.

    Norbanako batzuen hitzak orokortzea ez da zilegi, kolektiboaren iritzia dekalogo argi eta garbi batek biltzen duenean.

    ResponderEliminar
  10. Ehizaren gaian gehitu nahi nuke nahi duenarentzat, heriotza gabeko ehiza ere asmatua dagoela:
    Irakurri nuenez, oilagorretan erabiltzen dela uste dut:
    Txakurrak txoria bilatzen du, nagusia konturatzen da, eta nagusiak abixua ematean txoria seinalatu bakarrik egiten da. Nahi baduzue argazkia atera trofeoa erakusteko.

    Eta heriotza duen ehizaz..., ez zait etikoa iruditzen heriotza plazer bezala ulertu eta sentitzea, zalantza asko dut. Heriotza sufrimendurik gabea ala guztiz kontrakoa da? Ekologiaren mesedetan?
    Baina ehiztari askoren jarreraz ez dut zalantzarik, ehiztari banintz, aho txikitik esango nuke BAINA handi batekin. Eta oso ados legediak zorroztearekin, edo batez ere betearaztearekin; eta eskopetero delinkuente guztiak gogor zigortzearekin.

    Zekorketez zalantza gutxiago dut, ikuskizun honen muina bait da sufrimendua. Ehizean posible da bat bateko heriotza, zekorketa batean erabat ekiditen da azkar hiltzea. Eta beti esandakoa, publikoki erakustea giza etikaren aberrazio bat iruditzen zait, eta herritarren kontzietziazioan atzera pausu gaindi ezina. Ikurra, mezuak bere garrantzia du.

    Beraz guztiok jarri behar dugu animalia eta gizakion arremanaz hausnarketa txiki bat egiten, ehiztariok zeuok ere bai.

    Baina Zestoako udalak UNESCO-ren adierazpena sinatu badu, eta zekorketak honen printzipio guztiak urratzen baditu, udalak koherentziaz jokatu eta bere aldetik gerta ez dadin neurriak artu behar lituzke. Eta ez gertatzea lagundu, bultzatu, finantziatu, antolatu, aseguratu, lehentasuna eman...

    Pozte naiz bildurrik gabe ari garelako denok hizketan, (izenekin eta gabe, politikoak eta "kolore gabeak")

    Eta erreferemdumaren beste alde oso on bat aipatu nahi nuke, honen inguruan sortzen ari den hausnarketa guztia eta Zestoan aurrera eramaten ari garen demokrazia eredugarria. Naiz eta, zekorketak ez antolatzeko erreferendumaren beharrik ez den. Udaletxearen betebeharra baita ahal duen neurrian ekiditea.

    Ondo bizi, Zekorketarik gabe festetan danok batera! bestela, ni erdi-kalean beti bezela. Ni zuekin jutea nahi dezuten arte, mendira ere gustora baina ni eskopeta gabe. Argazki makina gehienez.

    Mikel Odriozola (hori txapa bi anaiak, ez ta amparoke)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hombre, ez dakit... gehiexeago kontzentratuko banintz... agian bi anaiek baino gehiago idaztea lortuko nuke. Baina redios! Nahiko zaila zegok!
      Ja ja ja

      Eliminar
  11. heriotz korridoretik, ikullutik24 de febrero de 2012, 14:41

    Erdikaletik lajai aldera
    gurutzetik herriko plazara
    auzo guztietatik barreretara
    Ezerezatik osotasunera
    txikitasunetik handitasunera
    ametsetatik errealitatera
    Eskuak altzatuz erabakiak,
    eskuak batuz eraikia,
    eskuak nahastuz zabaldua.
    Zezenketarik ez! gure aurrean,
    ezereza betetzen duena
    taupadaka esnatuz geldirik gaudenak.
    taupadaka esnatuz lotan gaudenak
    Taupada bakoitzaz koloreztatuz odol gorria
    taupada bakoitzaz irribarre bat
    Ideiak bultzatuz erabakiak,
    ideiak batuz eraikia,
    ideiak nahastuz zabaldua.
    Zezenketarik ez! gure aurrean,
    indarrez betetzen gaituena
    taupadaka esnatuz etsita gaudenak
    odolik gabeko festetan gaudenak

    PS: Barkamena eskatu nahi diet Zea mayz-ekoei beren hitzak egoerara egokitzeagatik.

    ResponderEliminar
  12. Odriozolatako batek dio, hor goian, herriko demokrazia eta herritarren arteko eztabaida indartzen duela gai honek. Esan duen guztiari, herritar batzuen bena artistikoa ere irtenarazten duela esango nuke nik, hor goiko horren komentarioa irakurrita. Jajaja

    Bueno, orain zertxobait serioago jarriz, gaira joko dut.
    Argi dago bi gauza daudela mahai gainean galdeketa honetan: Baietza eta Ezetza. Biak aurrez aurre.
    Eta asko dago jokoan: Zestoar askoren (ze asko gara) zezenketetara joateko eskubidea.

    Niri gauza batzuk gustatzen zaizkit eta beste batzuk ez. Eta agian, gustatze ez zaizkidan gauza horien "aurka" egon naiteke. Eta agian, gauza horiek ez jarraitzearen, edo debekatzearen alde borroka egin dezaket. Baina beti kontuan izan behar dut beste pertsona batzuei eskubide bat kenduko diedala.
    Hau dena zezenketen gaira eramanaz, herri galdeketaren emaitzak pertsona batzuen zerbait egiteko eskubidea kendu dezakeela nahiko nabaria da. Herriak erabakiko du, herritar batzuk, zezenketetara joan izango duten edo ez. Eta hau horrela da eta ez dut kritikatzen.

    Garbi edukita aurreko guztia, nahiko garbi geratzen da, galdeketa hori, herritar askoren eskubideak jokoan jarriko dituen galdeketa hori, ondo egin beharrekoa dela.
    Baietzaren kasuan, zezenketak jarraitzearen alde bozkatuko dutenek/dugunok motibazio aldetik abaniko oso zabala ez dugula iruditzen zait. Gehienbat, gure zezenketak ikusteko eskubidearen alde egongo dugula iruditzen zait.

    Bestalde, ezetza bozkatzen dutenek motibazio asko izan ditzakete. komunean gauza bat, zezenketak kentzea nahi dutela eta "aurka" daudela. Baina gogo hori bultzatzen duen motibazioak oso ezberdinak izan daitezke. Hona iritsi nahi nuen.

    Ni zezenketetara joan ohi den pertsona bat naiz. Eta ikaragarri ondo pasatzen dut. Eta niretzako, beste askori bezala, festetako ekintzarik zirraragarriena iruditzen zait. Eta onartuko nuke nuke, herri galdeketa baten bidez zezenketak kentzea, baldintza batzuk medio.

    lehen jarri ditudan gauza guztiak kontuan izanda, jokoan jendearen eskubide bat dagoela e.a., galdeketaren emaitza onartzeko, ezetza bozkatzeko motibazio bakarra motibazio animalista, edo animalien eskubideen aldekoa iruditzen zait. Zestoan benetan, herri mailan, kontzientzia animalista bat garatuta badago, benetan kontsekuentea eta koherentea, onartuko nuke eskubide bat galtzea herri galdeketaz.

    Baina nire dudak ditut horren inguruan. Zestoan, batzuk badira, beren pentsaerarekin kontsekuenteak direnak, eta koherenteak direnak. Baina badira, ezetza bozkatuko dutenak, motibazio politikoengatik, espainiarra delako, edo bestela integrazio, afiliazio, edo beste edonolako motibazioengatik. Eta badira baita ere, kontzientzia animalista izango dutenak aitzakiatzat, baina ez direnak ez koherenteak ez eta kontsekuenteak beren pentsaerarekin.
    Eta horien ezetzak, emaitzarako balio badu ere, niri ez dit balio, nire eskubide bat dago eta jokoan.
    Eta haserretu egingo zidan nire eskubide bat horrela galtzeak.

    Bueno, ondo izan.

    ResponderEliminar
  13. Zoragarria, zurekin bat nago.

    ResponderEliminar
  14. HERRI GALDEKETA.....

    ZEZENAK EZ..BARRERAK ERE EZ.

    DENOK BOZKATU DEZAGUN....ETA KONTSEKUENTEAK IZAN DEZAGUN..

    BUENO ONDO IZAN.

    ResponderEliminar
  15. Mr Guest: Galdeketa batean, bozkatzaileak zergatik bozkatzen duen ezin da ez galdetu ezta jakin ere, handik aurrera zeuk atera konklusioak. Konparaketak egiteko galde genezake ea zenbat ezenzale Zestuar joaten diren Azpeitira, Debara edo donostiara zezenketak ikustera. Ziur oso zifra baxua irtengo lukeela. Hortik atera genezake gehienak inertziz joaten direla, ez benetako afizioa dutelako. Ikusten nola oso argumentu tranposoa den?

    Bestetik, erreferendumean ikusiko dena ez da herriaren konzientzi animalista bakarrik, baizik eta Festetako jaiegunetako arratsaldeetan animalien tortura bere baitan duen ikuskizun odoltsu bat edo beste zerbait nahi ote duen herriaren gehiengoak.

    Azken komentarioa egin duenari: Barrerak primerakoak dira bokatak jateko , jubilatu eguneko ikuskizuna ikusteko edo zekorketa tradizionalaren partez ospatu daitekeen beste edozer ikusteko. Ez gara barrerak kendu nahi ditugun kolektiboa. Amparito Roca, barrerak, festa eta musika maite ditugu guk ere, hondar gainekoa aldatu nahi dugu. Eta horretarako herriaren gehiengoaren babesa nahi dugu.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. eta zezenketen aurkako zestoarrak zenbat joaten dira azpeitira, bilbora, donostira, debara?????? Herri horietan hiltzen dira zezenak, eta hemen baina gehiago gainera. Zezenengatik, soilik animaliengatik egiten baduzue, inguruetan hemen baino lan gehiago duzue, edo zuek zestoan hiltzen diren zezenak bakarrik defendatzen dituzue??

      Eliminar
  16. Barrerak bai baina animalirik gabe, zorionak beste herrietan txisteak aterako gaituzte. Nik Mr Guest ekin nagon herri hontan kontsekuentea izan behar da.

    Berriro diot. Zezen gabe barrerak ez

    Agur eta ondo izan

    ResponderEliminar
  17. Diferentzia txiki bat dago Zezen gabe eta zekorketa gaberen artean...

    ResponderEliminar
  18. asken finean biak animali berdinak dira, bat edo bestea era batera edo bestera sufrituko dute....kontsekuentea izan behar da.

    zezenak ez barrerak ere ez......

    zestoan zekorketak bai

    ResponderEliminar
  19. KONTSEKUENTEA

    Zestoan talde antitaurinoa sotzen da, Muu izenarekin, zekorketaren aurka dihoan talde bat, Dekalogo bat ateratzen dute…Lemape oso bilakatua eta joku haundia eman dezakeena “ODOLIK GABEKO FESTA”…

    Nik pertsonalki Mr Guest-ek hor goian esaten duenarekin bat adoz nago, Muu-n animaliak defenditzen duen jendea egongo da bai, eta txalotxekoa beraien lana, baina askok eta askok bost axola animaliak, zezenketak nahi dituzte kendu, politika da garbi eta garbi.

    “ODOLIK GABEKO FESTA”, Lemape oso ederra eta irekia joku haundia ematen duena, zezenketak kentzen ditugu baina barrerak mantendu, bezerradak antolatuko ditugu, zezen txikiak…amparito erdikalean entzungo dugu……kontsekuentea izan behar gera eta talde antitaurino bat sotzen bada animaliak defenditzeko da, eta Muu-k bere dekalogoan hala agertu du.”DERECHOS DE LOS ANIMALES VIVOS”. Beraz zezenak ez barrerak alferrik, eta kontsekuentea izan behar da zeren eta jende askori pelikula saldu zaio, zezenketak kendu eta beste ekitaldi taurino batzuk egongo direla zezenarekin…ez, ez eta ez….
    Benetan talde antitaurino bat baldi bada, eta animalien eskubideak defenditzen ba ditu, zestoako festetan zezenik ez liteke egon behar…eta Muu-k hori landu behar du zeren eta bere dekalogoan dago eta ez zezenketak bakarrik.

    Baina hori ez du nahi, zeren eta jakinen gainean dago barrerak kendu eskero herriko xarma dena pikutara doala…..kontsekuentea…….

    ResponderEliminar
  20. Amparito Erdi Kalean, baina zekorketarik gabe!28 de febrero de 2012, 16:00

    uste dut Mr. Guest-ek kontsekuente izateaz hitz egin duenean oso bestelako zentzua eman diola terminoari.

    Gauza gehitxo nahastu ditu azken anonimo honek kontsekuente izatearen inguruan.

    Hasteko, nondik atera duzu Muu herri-ekimenak bezerradaren aldeko jarrera duela? nondik atera duzu Muu herri-ekimenak zezen txikiak plazara ateratzearen aldeko jarrera duela?

    ez nahastu gaur-atzo-heren egun tabernan entzun diozun pertsona horren esanak Muu herri-ekimenaren mezuarekin.

    "Zezenak ez barrerak alperrik?" grada funtzioa ederki asko betetzen dutelakoan nago. Barrerak herriarenak dira, ez taurinoenak; beraz, herriak erabakiko du zekorketak kentzen badira barrerekin zer gertatzen den.

    Ez nahastu barrerak eta Amparito Roca, bezerrada eta zezen txikiak plazara ateratzearekin. Amparito Roca abestiak eta barrerek ez baitiete inolako kalterik egiten animaliei. Zuri adina gustatzen zaizkit niri, beraz, ez hitz egin zekorketarik (eta animaliekin egindako ikuskizunik) gabe zentzurik izango ez balute bezala, niretzat badute eta.

    P.D. nork eta nori saldu dio ekitaldi taurino batzuk egongo direla zezenarekin?

    ResponderEliminar
  21. heriotz korridoretik, ikullutik29 de febrero de 2012, 14:02

    Anonimo kontsekuenteak batzuk zezenketak politikagatik kendu nahi dituztela komentatzen du. Nire ustez ez dago arrazoi politikorik zezenketen aurka egoteko, ez du zentzurik. Izan liteke ikuspegi animalista, ekologista edo zentzu arrazionalagatik, baita ere festa eredu ezberdin baten alde egoteagatik, beste ikuskizunak nahiago izate hutsagatik.

    Batzuk egon daitezke alderdikeriagatik akaso? Alderdi interesetik kanpo dagoen gaia dela esango nuke. Irabazteko baino gehiago galtzeko dagoela apustu honetan. Apustu ausarta dela ere esango nuke zentzu horretan.

    Kentzeko arrazoi politikoak baleude ez kentzeko ere hala izatea posible litzateke. Arrazoi politikoengatik zezenketen alde egotea, baina horri ez diozu erreparatzen. Beraz arrazoi kaxkarra bi aldeetan izango litzateke , ez beti alde bakarrerako.

    Español kontuarekin ere berdin. Batzuk festa española dela argudiatuz zezenketen aurka baleude, logikaz beste batzuk española izateagatik alde leudeke . Edo nahi baduzu, euskal ohitura eta kultura izateagatik ados leudeke. Berdin zait, baina arrazoitzeko orduan beti alde bateko joerari erreparatzea ez zait justua iruditzen, bi aldeetara bideratu bailiteke arrazonamendua. Zezenketen aurkakook argudio hori erabiltzen ez badugu zergatik erabiltzen duzue zezenketazaleok?

    Eta azkenik, leku edo identitate arrazoiaren gorena dago. Zestuarra dalako. Garbi dago Zestoako zezenketazale askorentzat zezenketak gustoko izatea baino herrikoak, Zestukuak direlako eta bere sentitzen dituztelako daudela alde. Arte eta kultura baloreetatik baino "gure berezitasuna" direlako. Berdin da ona hala txarra, gurea izaten bada. Beste arrazoiak tarteko hau, arrazoi handia delakoan nago.

    Niri ere antzeko zerbait gertatzen zait. Beste arrazoi batzuk tarteko, ez dut "gure" ikuskizuna izaterik nahi.

    ResponderEliminar
  22. Euskadi irratian Zestoako galdeketaren kontua jorratu zuten. Hona esteka interesatzen zaionarentzat:

    http://audios.ak.cdn.eitb.com/multimedia/audios/2012/02/28/618756/ZESTOA_20120228_181105.mp3

    MUU-ren blogean ere badago lotura honek arazorik emanez gero.

    ResponderEliminar
  23. Ikullutik idazten duen horri:
    Zezenketak politikagatik kendu nahi dira? bueno, denetik dago, baino bada jendea beraien erabakia hartzerakoan gai honen aurrean politikak pisu handia izango duena. Zeren herri honetan bada jende bat politika beraien bizimodu egin duena. Eta ez dira ez bat eta ez bi. Bestalde, alderdi politiko batek beti izan du honen inguruan posura bat definituta, baina ez du aurrera eraman sekula.

    Zure bigarren paragrafoaren inguruan: Alderdien interesetik kanpo den gairik ez da. Eta hau gutxiago. Alderidek interesa dute, eta batzuek ondo diximulatzen badute ere, alderdi denetan daude nabarentzen direnak.

    Kentzeko arrazoi politikoak daude, eta ez kentzeko ere egon daitezke. Baina niri orain arte, "politikeoan" kentzearen aldeko batzuk ikusi ditut. Eta ikusi ditut jartzen dut, ikusi ditudalako. Gero hemen ez ertetzeko niri inor esaten "ez daukazu frogarik", edo "informazioa ezdakit ze" eta holakoak...

    Zure laugarren paragrafoko lehenengo argudioa benetan ikaragarria iruditzen zait. "Española dela argudiatuz kontra badaude, LOGIKAZ, beste batzuk española delako alde egongo dira".
    Adibide bat jarriko dizut, ea ulertzen didazun:
    Gizaki batentzat txarra bada zubitik behera botatzea bere burua, ona zer da? zubitik gora botatzea? edo ez botatzea? Bueno, hau ulertu baduzu, ez daukat argudiatzen jarraitu beharrik.

    Eta azkenik, barkatu oker banabil, baina zezenketat kentzeko nire ustetan argudio eta motibazio okerrenak direnak garbitzen ari zaren susmoa hartzen dut. Eta lehenago entzundakoa naiz jendea hori egiten, hori egiten beraien argudioak garbitzen ari direlakoan.

    Bueno, ondo izan

    ResponderEliminar
  24. eta zezenketen aurkako zestoarrak zenbat joaten dira azpeitira, bilbora, donostira, debara?????? Herri horietan hiltzen dira zezenak, eta hemen baina gehiago gainera. Zezenengatik, soilik animaliengatik egiten baduzue, inguruetan hemen baino lan gehiago duzue, edo zuek zestoan hiltzen diren zezenak bakarrik defendatzen dituzue??

    ResponderEliminar
  25. Azken honi: Zezenketen aldekoak beste herrietara zergatik joaten ez diren itauntzea argumentu bat indartzeko aipatu dut, hau da, antitaurinoa izateko derrigorrez animalismoak bakarrik bultzatua izan behar bada, zekorketen alde egoteko derrigor zekorketa zale handia izan behar dela. Noski, ez bat eta ez bestea ez dira ezinbesteko baldintzak alde edo aurka egoteko, irakurri goikoa berriro eta ulertuko duzu.

    ResponderEliminar
  26. Sarrera bat idatzi dute MUU-ren blogean:

    http://muu-herriekimena.blogspot.com/2012/03/puntu-batzuk-argituz.html

    ResponderEliminar
  27. barrerak gora eta barrerak behera.....

    santa krutzak datozte maiatxean , faborez Muu-koek esperientzia duzuenez eta egun aproposa denez..ipini barrerak zoragarria izango zen eta zuen kanpainari bultzada haundia emango zenueten...

    zezenak ez barrerak ere ez.....zirkoa ikustera zirkora eta ez herriko plazan....bizikleta saltoak egin eta gero amparito zoragarria idei mundiala.....

    zezenak barrerak ez

    ResponderEliminar