miércoles, 15 de febrero de 2012

Haurrak

   Haurren heziketa gai serioa da oso.
   Honen baitan sortuko delako azken finean, haurrek etorkizunean izango duten izaera, filosofia, morala...
   Guraso zein hezitzaileen lana oso seriotzat jotzen dut, eta horregatik, errespetu eta miresmen handia diet hauei.

   Baina azkenaldian izaten ari garen eztabaidetan, batzuk, eta argudiotzat erabiliz, haurrak sartu dituzte tartean.
   Antitaurino batzuk, zezenketen aurkako argudioen tartean, haurrek ikuskizun honetan jaso dezaketen "heziketa" edo mezua dela eta, guztiz eskandalizatuta agertu dira. "Muu!" herri ekimenak ere, bere dekalogoko laugarren puntuan, egiten die aipamena haurrei, eta hauek zezenketetan ikusgai duten eredu kaxkarrak kezkatzen dituela adierazten du.
   Era batera edo bestera, antitaurino asko, haurren etorkizunaz kezkatu da, zezenketak direla eta. Eta kezka hori, eztabaidan sartu dute.

   Baina hara non, nahiz eta guztiz libreak izan hori egiteko, eta nahiz eta niri ongi iruditu gura duten gai edo kezka hori sartzea eztabaidan, kasu honetan, hankamotz geratzen direla uste dut.
   Bestalde, eta nahiz eta gura duten gaia sartzeko askatasun bat aitortu eta berau onetsi, helduen eztabaidan haurrak sartzea etzait ongi iruditzen. Edo nik behintzat, ez nuen egingo.
   Baina tira, ni ez naiz antitaurinoa, eta ezta "Muu!"-ko kidea ere. Beraz, nire nahi edo iritziak, kasu honetan, ezer gutxirako balio digu. Baina hor uzten dut, badaezpada.

   Bestalde, tradizio bihurtu dut iada antitaurinoek kezkak agertzen dituzten gai bakoitzaren inguruko beste hainbat puntu kezkagarri azaltzea. Animalismoaren bizitza filosofiarekin lotutako hainbat punturekin egin nuen, eta baita festetan eztabaidagarri suertatu daitezkeen beste hainbat gairen inguruan ere.
   Eta gaurkoan haurrei buruz ari naizenez, hauen inguruko zenbait puntu azalduko ditut.

   Hasteko, haurrek zezenketetan jasotzen dituzten baloreen inguruan kezka agertu dute batzuk. Eta horiek lasaitzen sahiatuko naiz gaur.
   Etzazue pentsatu, gure herriko etorkizuneko zenbait biztanle, haur zirenean zezenketetara joateagatik, hiltzaileak, animalien edo pertsonen bortxatzaileak, edota kanibalak izango direnik. Horrelako zerbait badira, ez pentsatu zezenketen erruz izango dela behintzat. Eta azalduko dizuet zergatik.

   Zezenketetara doan haurra, ez da inuzentea.
   Ez du heldu baten pertzepzio maila berbera izango, baina badaki nora doan, zezen plazara sartzen den momentuan. Ez dago haurrik gure herrian, plazan egiten den horren ezagutza ez duenik. Eta beraz, bertaratzen den orok daki zer pasatzen den bertan. Hau haurra izan, edo heldua izan.
   Bestalde, haurrek sarrera bat ordaindu behar dute plazara sartzeko. Eta sarrera hau ez da merkea. 10 edo 15 euro kostatzen da (ez dut ongi gogoratzen). Eta gaur egun, ez dut uste haur bat dagoenik gure herrian, patrikan hamar edo hamabost euro dituena, zezenketetako sarrera erosi ahal izateko. Sarrera erosten badute, gurasoei horretarako dirua eskatu ondoren, edota hauen bidez izaten da normalean. Eta gurasoak tarteko badaude, hauen oniritziarekin doazela kontuan hartu behar da.
   Eta nire ustez behintzat, gurasoak eta hezitzaileak dira haurrak hezi behar dituztenak. Eta lehenengoen oniritziarekin badoaz plazara, gurasoek haurren heziketaren gainean duten erantzukizunaren ardura nahiz zilegitasunarekin doaz plazara.
   Horretaz aparte, eta lehenago aipatu moduan, haurrak ez dira inozoak, eta ezta inuzenteak. Eta badakite egoera egonkor eta trantsitorioen artean bereizketa bat egiten. Haurrak konturatzen dira festak urtean lau egun izan ohi direla, eta ez direla eguneroko bizitzan eman beharko duten martxaren adierazle. Eta zezenketen kasuan ere, badakite bereizketa bat egiten. Ez baidute egunero zezenketarik izaten, urteko bi egunetan kenduta.
   Beraz, gurasoak badira haurren heziketaren erantzule zuzenak, eta haurrak hauen oniritzi inplizitu nahiz esplizituarekin sartzen badira plazara, ondorioztatu dezakegu, guraso horiek ez daudela plazan ikusiko duten horrek trasmitituko dizkieten baloreen beldur.
   Bestalde, eta guraso batek nahi ezta, bere haurra zezenplazara joaten bada, baita gurasoek galeraziz gero ere, errieta batekin konponduko dute arazoa. Eta gainera, errieta haurrari egingo diote, eta ez dute pentsatuko plazarako sarrera erosteko dirua nork demontre eman dion haur gaixoari. Orduan ez dira horretaz gogoratuko. Badakizue, haurrak dirua maneiatzen ez badaki, ez ematea da irteerarik onena. Baina gurasoen ustez haur burugabea den horrek, zezenketetara joateko pekatu ikaragarria egin badu, haurrak jasoko du errieta. Eta ez dirua eman dionak, edo hau gastatzen erakutsi ez dionak.
   Zelakoa den bizitza.
   Haurrak uste duguna baino azkarragoak dira. Eta badakite gauzak arrazionaltasunez interpretatzen.

   Hau ikusi ostean ordea, demagun beste kasu bat.
   Imagina dezagun momentu batez, nik, guraso moduan (hala banintz), ez dudala nahi nire seme alabak zezenketetara bertaratzerik, bertan transmititzen zaizkien baloreekin ez nagoelako ados. Demagun, edozein arrazoi gorabehera, nire semea plazara joango balitz, guztiz alienatuta irtengo zela pentsatzen dudala. Eta beraz, ez dut nahi nire ondorengoek plazan zezenketak ikusterik, balore eskasak jasoko dituztela eta.
   Honela pentsatzen duten guraso bat baino gehiago dagoela konsziente naiz, eta horregatik jartzen dut adibide hau.
   Demagun beraz, ni ere hauetariko bat naizela.
   Eta baloreak direla eta, nire semeak zezenketetan jaso dezakeen ereduak guztiz kezkatzen nau. Baina urte guztian zehar, berdin kezkatzen al naiz nire semearen heziketaz, eta honek jaso ditzakeen baloreetaz?
   Zestoan modu horretan pentsatzen duten guraso askok, dirudienez, urte guztian zehar baloreak pikutara bidaltzen dituzte. Edo behintzat, ez dute zekorketen orduan bezainbeste erreparatzen, beraien semeek jasotzen ahal ditzazketen baloreen inguruan.
   Adibide batzuk jarriko dizkizuet.

   Adibidez, guraso batzuk, zezenketen aurka egonik, urtean bi aldiz beraien semeei ez diete uzten plazara sartzen. Baloreak direla medio.
   Baina hara non, urte guztian zehar, seme alabak futbol partiduetara eramaten dituzte Iraetara. Eta zer balore jasotzen dituzte han?
   Ba tira, burura batzuk datorzkit orain. Esaterako, Iraetan, bere aita (edo ama, baina aita gehiagotan) futbolzelaian ikusiko dute, bere onetik irtenda, hogei urte oraindik bete ez dituen marrazain edo epaile bati, ikaragarriak botatzen. Adibidez:
– Hijo de puta
– Payaso
– Ciego
– Maricón
– Subnormal
– Desgraciado
– Me cago en...:
                         a) ... tu puta madre.
                         b) ...tu puta calavera.
                         c) ... tu padre.
                         d) ... todos tus muertos.
                         e) ... la madre que te parió.
                         f) ... la puta madre que te parió.
                         g), h), i),... (guzti hauen nahasketak, eta beraien multiplo guztiak)

   Zezenketen adibidea eskasa bada gure semeentzat, eta zezenketak urtean bi aldiz direla jakinik, zer nolako eredua transmititzen die zenbait gurasok beren seme-alabei, igandero igandero bere onetik irenda, goian jarri ditudan inproperio guztiak beste pertsona bati botatzean?
   Ez dakit zuei, baina niri zezenketek baino askoz eredu eskasagoa transmititzen ari direla iruditzen zait. Gehienbat, gurasoak direlako seme-alaben heziketaren erantzule, arduradun eta ispilu, eta alde horretatik, zenbait gurasok (tartean antitaurino sutsuak), heziketa makal samarra ematen diete beren seme alabei.
   Gainera, urtean bi aldiz izan beharrean, igandero edo larunbateroko gauza da hau. Ez behin, eta ezta bi aldiz ikusten dutena.

   Bestalde, Iraetan bertan, futbolzelaian, beste zenbait gorabehera ere ikusi ahal dituzte gure haurrek.
   Esaterako, helduen arteko borrokak nahiko maizak izaten dira. Honek ika-mika izan du aurkarien jarraitzaileekin, hark ia beste bat jo du, beste honek aurkari bati "putasemea" deitu dio, hark eskua zapaldu dio aurkariari, entrenatzaileak ia aurkarien jokalari bat jo du, epaileari ia jo egin diote, edo zerbeza bota diote, hark txistua bota zion beste hari, honek iletik tira dio hangoari,...
   Tira, zerrenda luzea da. Baina guztiek koinzidentzia harrigarri bat daukate: kulpa beti aurkariena da, eta beraiek hasi dira. Guk ez dugu ezerren errurik, bitxia gero.
   Baina hori horrela izan ala ez izan, haurrek igandero jaso ahal duten eredua parregarria dela ezin da ukatu.

   Gainera, futbolean apuntatuko ditugu. Eta bertan, kirol eskolarrean, ikusi ahal izango ditugu beste zenbait fenomeno. Tartean, beraien semeen partiduak sutsuki bizitzen dituzten guraso haiek, edota beren seme-alabak kiroletan esforzatzera behartzen dituzten beste hainbeste guraso.
   Beraien frustratutako ametsak seme alabek betetzea nahi duten guraso asko dago hortik. Bai kiroletan, edo baita diszinplina artistikoetan ere.

   Beste egoera batean berriz, haurrak etxean ditugunean adibidez, telebista piztu eta Bruce Willis edo Mel Gibson ikusten dute, metralleta bat eskuan, aurrean jartzen zaien guztia akabatzen. Gero, katez aldatu eta "Salvame" edo "DEC" ikusiko dute agian, edo ta "Intereconomia" jarriko dute istripuz. Telebistaz nazkatzen direnean berriz, "Play Station"-a, "Xbox 360"-a, "Wii"-a, "Game Boy"-a edota beste makinitaren bat piztuko dute. Eta bertan, jendea hiltzea eta bortxatzea helburu duten jokuetan ibiliko dira, edota gerra jolasetan, edo autoan bizkor ibiltzeko jokuetan.
   Orduan ordea, gurasoak agian beste aldera begira egongo dira.
   Eta momentu horretan, urteko egun ia guztietan jasotzen dituzten baloreek kezkatzen al dituzte zenbait guraso?
   Beren seme-alabak plazara joatea nahi ez duten haiek, zaintzen al dute beren seme-alaben eguneroko entretenimendua?
   Batzuk ez, hori egunero ikusi daiteke eta.

   Baina, kezkatu egin behar al gaitu horrek?
   Kontuan hartu dezagun, zezenketak urtean bi aldiz direla, eta bakoitzak ordubete irauten duela. Bestalde, eguneroko bizitzan, edo igandero, gure haurrek beste zenbait estimulu zalantzagarri jasotzen dituzte.
   Eta dirudienez, eta ikusitakoak ikusita, zenbait pertsonari, zezenketek bakarrik kezkatzen diete. Hori egunero, eta igandero ikusi daiteke, gure herriko kaleetan.
   Hala ere, kezkatzera heldu behar al dugu?
   Ez dakit, norberak bere iritzia izan dezake horren inguruan. Baina nire ustez, etxean heziketa egokia jaso duen hark, ez du arazorik izango eguneroko bizitzan jasotzen dituen mezu eta estimuluen interpretazio egoki bat egiteko.
   Eta futbolzelaian ikusiko dituen jarrerek, edota telebista nahiz bideojokoek transmitituko dizkieten estimuluen aurrean interpretazio zuzen bat izan ahal izaterainoko heziketa bat emateko arazo handiegirik ez dela uste dut.
   Beraz, ez zezenketek, ez futbolak, ez telebistak, ez liguke kezkatu behar, gurasoek heziketa egoki bat egiten badute behintzat.

   Horregatik, haurrak eztabaidaren parte eta argudio egitea etzait ongi iruditzen. Eta parte egiten dituen hark behintzat, ez ditzala beste zenbait estimulu zalantzagarrien baitan babesik gabe utzi bere haurrak. "Muu!"-ko argazkian, zein antitaurinoen pankarta atzean azaltzen diren askok ordea, urte guztian zehar, haurren balore eta heziketa aldetik zalantzagarriak izan daitzekeen beste ekitaldi hauetan parte zuzena izaten dute.

   Beraz, guraso haiek, eta haurren babesleek, begiratu lehendabizi zeuen zilborrera, ea zer ikusten duzuen.
   Eta ondoren, begiratu ondoan duzuen taurinoaren zilborrera, edota haurra zenean zezenketetara joan zen haren zilborrera. Diferentziarik aurkitzen? Bata bestea baino gaiztoagoa al da? Batek animaliei tratu txarrak ematen al dizkie eguneroko bizitzan?
   Inor ez da satanasen besoetakoa bihurtu zezenketetara joateagatik. Eta ez da bihurtuko.
   Haurrak ez dira inozoak, eta errespetu bat merezi dute.
   Horregatik, oso itsusia iruditzen zait hauek eztabaidaren parte egitea, eta argudio bihurtzea. Halaber, haurren eredua hankamotz geratzen dela ere ikusi dezakegu.

   Haurrak ez dira esponja batzuk. Kontzientzia propioa daukate. Inteligentzia daukate. Eta kasu askotan, zenbait heldu baino askoz ere garatuagoa.
   "Muu!"-ren dekalogoa haurrek egingo balute, edota nirea, alde ederrekoak izango ziren.

   Haurrak egiatiak dira, zintzoak. Garbiak. Ez ditzagun gure kaketan zikindu.

40 comentarios:

  1. Olé.
    Borobila geratu zaizu oraingoan.
    Paregabea benetan.

    Hori bai, zure argudiatzeko baliabideak aparte, artikulu bat nola hasi eta nola itxi badakizula demostratzen ari zara.

    Zoragarria.

    ResponderEliminar
  2. Ona Amparo!!!!!

    Segi horrela!! Muu-ko dekalogoari puntuz puntu kontrako argudio errealak idazten .

    Gero adarretatik joan zarela esango dizute baino kasurik ez... txukun txukun eta puntuz puntu ederki ari zera eta!

    Zezenketak bizirik!

    ResponderEliminar
  3. beti bezela EARRA!!!!

    Gora Zestoako Jaiak ZEZENKETEKIN!!!

    ResponderEliminar
  4. Kaixo kuadrilla!
    ados nago zurekin amparo, gaur egungo sistemak umeei ematen dien hezkuntza desegokia aipatzen duzunean.
    Eta ziur nago Muu!koak ere ados direla erabat zurekin,ez dira zezenketak hezkuntza desegokiena ematen duten ekintza.
    baina.., beste behin.., hemen (muu!-ren dekalogoan) zekorketei buruz ari gara hitz egiten. Muu-ren helburua zestoako zezenketak kentzea da, beste milaka hezkuntza desegoki daude gizarte honetan baina horiek beste leku eta momentu batzuetan eztabaidatu behar dira.
    Muu!ren puntu horretan, zezenketek umeentzat heziketa desegokia ekartzen dutela besterik ez da esaten, eta hala dela uste dut!, nahiz eta gauza okerragoak egon eta egunero bizi ditugunak.
    Mesedez amparo!, zuk egiten dituzun aipamen gehienekin ados nago, baina gaitik ertetzen zara bakoitzeko. Puntuei erantzuterakoan zezenketekin bakarrik sartu, hori baita gaia.
    Hasierako zatia ez zait desegokia iruditu, eztabaidagarria, baina eztabaida honetan sartzen dena, ez beste gauzak bezala!
    Ongi izan!

    ResponderEliminar
  5. Gora Zestuko festak, odolik gabe posible balitz mesedez.

    Beti bezala luzea, baina ongi idatzita. Hainbat ikuspuntu aipatu dituzunez hainbat ikuspuntutatik erantzun beharko dizut.

    Alde batetik, beti bezala, gure gizartearen beste hainbat hutsune aipatu dituzu. Zure logikan “beste zerbait gaizki badago bestea konpondu arte ez niri ezer eskatu” ideia berriro ere indartuz. Ez zait egokia iruditzen logika hau, egokiagoa litzateke “lagun iezadazu hobetzen eta lagunduko dizut hobetzen”.

    Aurren hezkuntzaren inguruan nire iritzia emango dizut, “Muu”-ko kide bezala eta dekalogoan aurrei aipamena egitearen aldeko pertsona bezala (Nire alde bada, irakasle lanetan ere banabil, baina oraindik ez naiz guraso).
    Ez dizut eztabaidatuko aurrek arrazoiketa gaitasuna dutenik, baina esponja bat direla nahiko garbi dagoela uste dut. Futboleko adibidea jarraituz futbolari gazteek dituzten jarrerak ikusi besterik ez dago. Gainera, ziur nago, guraso askok futbol zelaira bere seme alabak eraman arren jarrera desegokiak zeintzuk diren ondo arrazoitzen dizkietela. Aurrek ere oso ongi ulertuko dute baina, hala eta guztiz ere, eredu desegoki horrek eragina du eurengan. Frustrazio sentipenez daudenean patroi berdinak jarraitzen badituzte, ez da arrazoitzen ez dutelako, jokabidea ohikotzat ikusten dutelako baizik.
    Laburbilduz, pertsonok ez dugu arrazoizkoa dena bakarrik egiten, hainbatetan, hain larritzat ikusten ez ditugun pekatu txikiak egitera garamatzate hainbat sentipen eta ohiturek. (Futbolaz gain, ez-bertziklatzera, zaborra lurrera botatzera, jendearen bizkar gaizki hitz egitera…) Eta hauek ez dira hain larriak normalean gizarteak nahiko onartuak dituelako, beraz guztion betebeharra da jarrera hauek mespretxatzea. Futbol zelaian, kalean, festetan…

    Zezenketekin ere antzerako zerbait gertatzen da, askok, Amparo barne, sufrimendua dagoela arrozoitzeko gaitasuna dute, baina ohikoa, normala iruditzen zaizue beti egin delako. Beraz, jarrera ez da egokia, baina ez da larria. Eta festetan zekorketetara joan edo ez joan erabakitzerakoan ez da arrazoi nagusia.
    Gainera zezenketen kasuan beste askorentzat guztiz egokia izango da gurasoek esan diotelako: “hoiek animaliak dira eta horretarako dira”.

    Hala ere aurrak zuk esan bezala pentsatzeko eta arrazoitzeko gaitasun handia dute, horregatik herri honetan ohitura hau bizitu arren, zekorketak ikusi arren, hau ez dela egokia ulertu dugu. Eta gainera garrantzia eman diogu, egiten duzuenon aurrean jarri eta ez dagoela ondo esatera iritsi arte. Gainera, arrazoiak zenbat eta gehiago zabaldu, haur gutxiagori gustatzen zaizkie zezenketak, Hitza-ko albisteak zioen bezala gero eta zale gutxiago daude. Beraz aurten ez bada, laster pentsatu beharko dugu nolako festak nahi ditugun.

    Hala ere, zekorketekin hezi izanagatik zuetako askori garrantzirik gabeko gertaera bat iruditzen zaizue. Ez da inozoak zaretelako, ez duzuelako sufrimendua ikusten, horrela bizi izan dugulako baizik, nik ulertzen dut, barne hausnarketa bat baino ez dizuet eskatzen: zenbateko garrantzia du ondo pasatzeko zezena hiltzeak?

    Nik ez dut nahi nire seme-alabak animalien tratu txarra normaltzat ikusten duen herri batean hazterik, baina Zestoan bizi nahi dut!

    MIKEL ODRIOZOLA

    ResponderEliminar
  6. Aldez aurretik zorion beroenak eman nahi dizkiot Amparitori, testuak eskematizatzera eta laburtzenra behartzen gaituelako, alperrik jartzen dituen denak funtsetik aparte jartzeko orduan.Zure pasarte batzuk iruzkinduko ditut. (Barkatu letra larriaren erabilera):

    1- Etzazue pentsatu, gure herriko etorkizuneko zenbait biztanle, haur zirenean zezenketetara joateagatik, hiltzaileak, animalien edo pertsonen bortxatzaileak, edota kanibalak izango direnik. Horrelako zerbait badira, ez pentsatu zezenketen erruz izango dela behintzat.

    EZ, BAINO HORTIK DATORKIZUE ANIMALIEI TRATU TXARRAK EMATEN ZAION IKUSKIZUN BATEAN SUFRIMENDUA ERLATIBIZATZEAREN KONTUA. NORMALTZAT JOTZEN DUZUELAKO, HALA IKUSI BAIT IZAN DUZUE BETI.

    2- Bestalde, haurrek sarrera bat ordaindu behar dute plazara sartzeko. Eta sarrera hau ez da merkea. 10 edo 15 euro kostatzen da (ez dut ongi gogoratzen). Eta gaur egun, ez dut uste haur bat dagoenik gure herrian, patrikan hamar edo hamabost euro dituena, zezenketetako sarrera erosi ahal izateko. Sarrera erosten badute, gurasoei horretarako dirua eskatu ondoren, edota hauen bidez izaten da normalean. Eta gurasoak tarteko badaude, hauen oniritziarekin doazela kontuan hartu behar da.

    8 EURO, HELDUENAK 20, BERAZ HAURRAK JOATEA ERRAZTEN DA, ETA NOSKI ASKOTAN GURASOAK ADOS DAUDE, AURREZ AIPATU DUDAN PUNTUARENGATIK, "NORMALA" DELAKO.

    3- Beste egoera batean berriz, haurrak etxean ditugunean adibidez, telebista piztu eta Bruce Willis edo Mel Gibson ikusten dute, metralleta bat eskuan, aurrean jartzen zaien guztia akabatzen. Gero, katez aldatu eta "Salvame" edo "DEC" ikusiko dute agian, edo ta "Intereconomia" jarriko dute istripuz. Telebistaz nazkatzen direnean berriz, "Play Station"-a, "Xbox 360"-a, "Wii"-a, "Game Boy"-a edota beste makinitaren bat piztuko dute. Eta bertan, jendea hiltzea eta bortxatzea helburu duten jokuetan ibiliko dira, edota gerra jolasetan, edo autoan bizkor ibiltzeko jokuetan.

    HONETAN ADOS SAMAR, BI ÑABARDURA GARRANTZITSU EZIK:
    TELEBISTAKO PROGRAMETAN, FILMETAN ETA BIDEOJOKOETAN, ADIN KLASIFIKAZIO BAT DAGO ZE ADINETATIK AURRERA GOMENDAGARRIA DEN ESATEN DIGUNA.
    SERIE, FILME ETA BIDEOJOKOETAKO BIOLENTZIA GEZURRETAZKOA DA. ZEZENKETETAN ALDIZ BIOLENTZIA, SUFRIMENDUA ETA ODOLA BENETAZKOAK DIRA. EZ DAGO INONGO OHARRIK ETA SARRERA MERKEAGOAK DAUDE HAURRENTZAT, AURREKO IRUZKINEAN AIPATU BEZALA.

    4- Eta momentu horretan, urteko egun ia guztietan jasotzen dituzten baloreek kezkatzen al dituzte zenbait guraso?

    HALA BEHAR LUKE. HAU BETE EDO EZ BETETZEAK, EZ DIO INONGO ZILEGITASUNIK EMATEN ZEZENKETEN BIOLENTZIARI.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. 1.- Sufrimentua denok erlatibizatzen dugu. Eta horregatik idazten ditut neurri handi batean, antitaurinoen inguruko sarrerak. Irakurri mesedez, gai honen inguruko nire filosofiaren oinarri diren puntuak azaltzen ditudan sarrerak, eta esango didazu.
      Nik ez dut behin ere esan, sufrimentua erlatibizatzen ez dugunik, edo berau existitzen ez denik.
      Baina denok egiten dugun ariketa bat da. Eta horregatik, batzuk ez dira zilegi nire iritziz, antitaurinoen kausa defendatzeko. Eta arrazoiak eman ditut horretarako nire sarrera guztietan.
      Nik eta zuk, biok erlatibizatzen dugu sufrimentua. Baina aspektu ezberdinetan agian.

      2.-8 euro haurren sarrera. Eskerrik asko informatzeagatik. Hala ere, 6,8,7,9 edo 10 urte dituen zein haurrek ditu 8 euro patrikan?
      Sarrera badute, nik esan moduan, gurasoen oniritzi inplizitu nahiz esplizituarekin, eta hauen finantzazioarekin da. Normalean. Egongo da muturreko kasuren bat baina.

      3.-Telebistako biolentziaz aparte, esplizituki azaltzen diren zenbait balore daude. Eta hauek ere ez dira gezurrezkoak.
      Bestalde, telebistak ez dizu adina galdetzen, "Zezenketak bizirik!" izenekoak dioen moduan.
      Zezenketak errealak izateak ez dut uste inongo arazorik sortu dakigukenik, modu serio batean bahintzat. Hala ere, zenbait produkzio amerikarrek, armen zilegitasuna eta hauen beharra bezalako baloreak transmititzen dizkigute.
      Hala eta guztiz ere, ez dut uste ez telebista, eta ezta zezenketak, gure ondorengoen heziketa eta moralaren oinarri garrantzitsu bat direnik. Eta beraz, ez dut uste arazo handiegi bat suposatu dezaketenik.

      4.-Horixe ezetz. Baina zezenketen aurka erabiltzen dituzten zenbait argumenturi zilegitasuna kentzen diete.
      Zezenketek transmititzen dituzten baloreei buruz kezka bat baduzu, kezkatu zaitez zure semeen heziketaz urte guztian zehar. Bestela, zure argumentuak ez du baliorik izango.
      Zenbait guraso kezkatzen dira heziketaz. Eta zenbait gurasok, gutxiago kezkatzeaz gain, heziketa argumentutzat erabiltzen dute. Eta horrek, niretzako, balioa kentzen dio hauen argudiaketari.

      Eliminar
  7. 5- Kontuan hartu dezagun, zezenketak urtean bi aldiz direla, eta bakoitzak ordubete irauten duela. Bestalde, eguneroko bizitzan, edo igandero, gure haurrek beste zenbait estimulu zalantzagarri jasotzen dituzte.
    Eta dirudienez, eta ikusitakoak ikusita, zenbait pertsonari, zezenketek bakarrik kezkatzen diete. Hori egunero, eta igandero ikusi daiteke, gure herriko kaleetan.

    IA BETI BEZALA ADIBIDE ZEHATZ BATZUK JARTZEN ARI ZARA KONTZEPTUETARA JOAN BEHARREAN. NIRE USTEZ ZUK AIPATUTAKO PROGRAMA, FILME ETA ABARREK, ZEZENKETEN PARE LEUDEKE ETA DENAK TXARRAK IZANGO LIRATEKE HAURRENTZAT, AURREKO IRUZKINEKO ÑABARDURAK KONTUTAN HARTUZ. DENAK ZAKU BEREAN.

    6- Ez dakit, norberak bere iritzia izan dezake horren inguruan. Baina nire ustez, etxean heziketa egokia jaso duen hark, ez du arazorik izango eguneroko bizitzan jasotzen dituen mezu eta estimuluen interpretazio egoki bat egiteko.
    Beraz, ez zezenketek, ez futbolak, ez telebistak, ez liguke kezkatu behar, gurasoek heziketa egoki bat egiten badute behintzat.

    HORI HORRELA, PORNOGRAFIA, BIOLENTZI EXTREMOA, GOREA, SADOMASOKISMOA ETA ABARRAK ERE HAURRAK IKUSTEKO MODUKOAK IZAN DAITEZKE, ZEZENKETAK BEZALA. HORI DIOZU?

    7- Eta ondoren, begiratu ondoan duzuen taurinoaren zilborrera, edota haurra zenean zezenketetara joan zen haren zilborrera. Diferentziarik aurkitzen? Bata bestea baino gaiztoagoa al da? Batek animaliei tratu txarrak ematen al dizkie eguneroko bizitzan?

    Inor ez da satanasen besoetakoa bihurtu zezenketetara joateagatik. Eta ez da bihurtuko.

    AURRENEKO PUNTUAN AIPATU DUDAN DIFERENTZIA ARGI ETA GARBI. ANIMALIEN SUFRIMENTUA BIGARREN EDO HIRUGARREN MAILAN JARTZEA. ENTZUN IZAN DITUGUN ASTAKERI HANDIAGOAK EZ AIPATZEARREN (ANIMALIAK HORTARAKO DAUDE, ZEZENAK EZ DUTE SUFRITZEN..)

    8- Haurrak ez dira inozoak, eta errespetu bat merezi dute.
    Horregatik, oso itsusia iruditzen zait hauek eztabaidaren parte egitea, eta argudio bihurtzea. Halaber, haurren eredua hankamotz geratzen dela ere ikusi dezakegu.
    Haurrak ez dira esponja batzuk. Kontzientzia propioa daukate. Inteligentzia daukate. Eta kasu askotan, zenbait heldu baino askoz ere garatuagoa.
    "Muu!"-ren dekalogoa haurrek egingo balute, edota nirea, alde ederrekoak izango ziren.
    Haurrak egiatiak dira, zintzoak. Garbiak. Ez ditzagun gure kaketan zikindu.


    HAURRAK OSO ARGIAK DIRA BAINA INGURUAK ASKO BALDINTZATZEN DITU, AURRETIK AIPATU DITUEN ARGUDIOAK IRAKURTZEN BADITUZU, HOR DAUZKAZU ZENBAIT ARRAZOI HAURRAK KONTU HONETAN SARTZEA ZILEGITZEN DUTENAK. GAUR PARKEAN JOLASEAN IKUSTEN DITUGUN HAURRAK JAKIN BEHAR DUTE ANIMALIAK SUFRITU EGITEN DUTELA ETA ZESTUAN, EUREN GURASO ASKO TXALOKA JARDUTEN DUTELA ANIMALI BAT ZULATU, KOLPATU ETA SINESTEZINEZKO MINA EMATEN DIOTEN BITARTEAN.
    EZIN DUGU ANESTESIA KOLEKTIBO HONETAN BIZI.
    EZIN DUGU IKUSKIZUN ODOLTSU HAU BELAUNALDI BERRIEI TRANSMITITU MUSIKAZ ETA ALKOHOLEZ APAINDUA.
    EZ DUT USTE ETXEAN TXAKUR EDO KATU BAT DAUKAN HAURRIK DAGOENIK BERE ANIMALIAK MINA HARTZEN DUELA EZ DAKIENIK.
    ESAN DIEZAIEGUN EGIA HAURREI.
    EGIN DAITEKE FESTA POLIT BAT ODOLIK GABE.
    GORA ZESTUKO FESTA BERRIAK!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. 5.- Nik aipatutako guztia zezenketen pare badago, zuk zeuk lehenengo puntuan esan bezala, erlatibizatu egiten dira kontzeptuak. Zeren dirudienez, zezenketen biolentzia besteen pare badago, batzuk ez dute modu berdinean jokatzen maila berdinean kaltegarriak diren bi suposturen aurrean.. Eta beraz, erlatibizatzen ari direla esan dezakegu.
      Bestalde, beste kasu hauek horretarako azaltzen ditut neurri handi batean. azken finean, konturatu gaitezen denok, erlatibizatzea ez dela taurinoen kontua soilik.
      Denok erlatibizatzen dugunaren adibide garbia da hau.

      6.-Ez dut ez pornografiaz, ez goreaz, eta ezta zuk aipatu dituzun bestelako gaiei buruz hitz egin. Beraz, ez sartu aipatuak izan ez diren, eta oso bestelakoak diren gaiak.
      Kontuan izan haurrek jasotzen duten heziketa, bizi guztirako dela. Eta estimuluak bizi guztian zehar jasoko dituzte, hauen aurrean jarrera bat edo beste bat hartzeko.
      Iritsiko zaie zuk aipatu dituzun gai horiei aurre egiteko garaia, baina ez dut esan haurrak direnean ikusiko behar dituztenik. Ezta gutxiago ere.
      Ez erabili nire hitzak berauek margotu eta zikintzeko.
      Esan duzunak ez dauka ez hanka eta ez bururik. Eta zeuk ere badakizu hori.
      Garaian garaikoa tokatuko zaie bizitzea. Eta gure gaurko gizartean, haur garaian gauza batzuk bizitzen dituzte, guk nahi ala ez nahi. Eta zuk esan dituzun horiek ez dira inondik, haur garaiko bizipenak.

      7.-Nik ez ditut esan zuk azaldu dituzun astakeriak. Gehiago esango dizut: nik ez ditut behin ere entzun horrelako astakeriak. Eta adi, haurra nintzenetik joaten naiz zezenkeketetara.
      Bestalde, zezenketetara joatea eta animaliei eman dakiokezun tratua ez daude zuzenki lotuta. Ni zezenketetara joaten baitnaiz, eta estimu handia diet animalia guztiei.
      Berriz ere erlatibizatzearen kontua sartzen da hor. Guk, biolentzia erlatibizatu egiten dugu (zorionez). Eta ez diogu bestelako inongo animaliari, zezenketetako tratu berbera ematen (zorionez). Erlatibizatzen jakitearen alde ona da hori.
      Zezenketak ekitaldi ez-ohikotzat ditugu. Eta hala ulertzen ditugu.

      8.-Zuk esan moduan, "EZ DUT USTE ETXEAN TXAKUR EDO KATU BAT DAUKAN HAURRIK DAGOENIK BERE ANIMALIAK MINA HARTZEN DUELA EZ DAKIENIK". Modu berean, ez dut uste plazan zezenak sufritzen duela ez dakien haurren bat existitzen denik.
      Hori bai, eta lehen esan moduan, sufrimentua asko erlatibizatzen da. Eta baita haurren kasuan ere. Gainera, haurren kasuan gehiago erlatibizatzen dela ere esango nuke.
      Haurrek egia badakite. Egia nola bizitzen duten ordea, beste kontu bat da.

      Eliminar
  8. Zezenketak bizirik!16 de febrero de 2012, 7:33

    Nik ere beste ñabardura bat egin nai det. Egia da telebistako ta videojuegotako kontenidoek adin muga bat daukatela. Baina mandoa hartzen duzunean honek ez daki zenbat urte dituzun. Ta semia bakarrik uzte badugu telebistan aurrean nahi duna ikusi dezake.
    Telebistak ez dizu adina galdetzen.


    Zezenketak bizirik!

    ResponderEliminar
  9. bideojokoak, filmeak eta zezenketak azken finean saltzen diren produktuak dira. Aurreneko bietan garbi aipatzen da dagokien kasutan ez dela egokia haurrentzat. Zezenketatan, biolentzi benetazkoa dagoela, haurrentzat sarrerak jartze dira salgai eta oharrik ez.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Oharrik ez?
      Adarrik ez gero!!
      Horra sartzen denak badaki bi zezen hilko direla, eta badaki ezpata sartuta hilko direla.
      Ze ohar ipini behar da? "Kontuz, hildako animalia benetako da" edo "Odola benetakoa da"...

      Eliminar
  10. Eusko Jaurlaritzako legediaren arabera zezenketara joateko, 16 urtetik beherakoei dagokionez, gurasoekin joatea ezinbesteko baldintza bete behar da. Hau horrela izanik, ados egongo zarete Zestoan ez dela inondik inora hau betetzen. Bakarren batzuk gurasoekin joaten badira ere beste haur gehienak guraso gabe joaten dira.

    Nork ez du ikusi gurean, barruan daudenak nekez, korrida hasi ondorenean haurrak inongo gurasoren laguntzarik gabe eta sarrerarik gabe barrura sartzen? Agian sarreran daudenek intentzio onenarekin egingo dute eta ardura nagusia berekin ez daudenen gurasoena da baina antolatzaileek ere beren ardura zatia dute kontu honetan.

    550 sarreretatik ia 100 haurrenak izaten dira, nola ez da ba gaia eztabaidagarria izango? Eztabaida honetan gai honek berebiziko garrantzia dauka nire uste apalean. Txikitatik jaso duguna aurrerantzean ere "normaltzat" jotzea korridetako etorkizuna ziurtatzen duen argudiorik potoloena da. Gaur egunean herritar askorentzat korridak "normaltzat" jotzea eta "beti egon dira" esateko ezinbesteko argudioa da haurren kontua. Zestoan ia herritar guztiok ikusi izan ditugu korridak, txikitan batik-bat. Horrek ez du nahi esan gero denok taurinoak izango garenik, ikusi besterik ez dago.

    Gure herrian ohituagoak gaude horrelako "ikuskizun" bat onartzeko zezen plazarik eta zezenketarik ez dagoen beste herri batean baino. Hau, txikitatik jaso dugun heziketagatik dela esango nuke. Bestela ez luke zentzurik edukiko hemen irakurtzen diren hainbat eta hainbat arrazoiek, hori begi-bistakoa da.

    Betiko berdinaren aurrean; antitaurinoen jarrera pertsonalak epaitzen dituzu berriro ere. Eta taurino gurasoak ez al dira existitzen? Zure hausnarketak herritar guztientzat balioko luke, ez "argazkian agertzen diren gurasoentzat" soilik. Zergatik beti antitaurinoak kontraesanetan eta taurinoak garbi? Zergatik kritikatzen dituzu aurpegia erakusten duten herritarrak eta zu, zure patxada merkean, anonimotasunean, beste guztiak epaitzen? Kutrea da benetan, oraindik ez al duzu ikasi ikasgaia?

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Barkatu, baina ez dut goian jarri nituenetatik ezer pertsonifikatzerik nahi. Agian pertsona bat dago nik goaian jarri nituen denak egiten dituena. Agian beste batek, ez ditu denak egingo, baina bakarren bat bai. Tira, denetarik dago.
      Ez dut pertsona konkretuetaz hitzegiten. Subjektu imaginario bati buruz ari naiz azkenean. Eta subjetu hori zu izan zaitezke, edo ni izan naiteke. Baina nik hori esatean norbaiten aurpegia etortzen bazaizu gogora, zerbait esan nahiko du horrek.
      Bestalde, "muuren argazkian azaltzen diren horiek" esaten dudanean, antitaurino aktiboetaz, edo "Muu!"-ri bere babesa erakusten dieten haiei buruz ari naiz. Eta ez konkretuki argazkian azaltzen diren haiei buruz. Espresio bat besterik ez da.

      Bestalde, kontraesanen inguruan, ez dut inoiz esan antitaurinoak bakarrik direnik hauek dituzten pertsonak. Ezta gutxiago ere.
      Taurino askok, akats berdinak egiten dituzte. Baina diferentzia bakarra daukate antitaurinoekin: hauek ez dute komulgatzen beraien akatsek pikutara bidaltzen duten filosofiarik.
      Ez esazu defendatu eta agudiatu gauza baten aurka, filosofia bat aitzakiatzat hartuta. Geroago filosofia beraren aurka doazen ekintzak burutuko badituzu.
      Zentzu horretan, taurinoek ez dute animalismoa eta antzeko gaien defentsa publikorik egiten. Eta horrela, ez dire kontraesanetan erortzen.
      Hori bai, akatsak denek egiten ditugu. Bai taurino, bai antitaurino, bai kristau, judutar, agnostiko, ateo, erretzaile, ez-erretzaile, potolo, argal, zuri edo beltzak direnek.

      Bestalde, aurpegia ematen duten herritarrak, publikoki agertzeagatik, epaituak izan daitezke. Hori da publikoki agertzearen alde txarretakjo bat, azken finean.
      Era berean, eta hori ekiditeko ere bai neurri handi batean, nik ez dut aurpegirik ematen. Modu horretan, nire hitzek bakarrik balio dute, eta ez nire inguruan norbaitek izan ditzazkeen aurreiritziek.
      Azken finean, publikoki zerbait esatean, berau epaitua izateko arriskuan erortzen zara. Ala zer uste zenuen ba, publikoki aurpegia ematen duten horiek ezin direla kritikatu ala?
      Hala eta guztiz ere, ez hartu hau gerra pertsonifikatu bat bezala. Ez doa konkretuki inori zuzenduta. Eta ezta "argazkian azaltzen diren" haiei zuzenduta ere.

      Eta barkatu bordea ematen badut baina, nik ez dut zure ikasgairik behar.
      Gauza asko dut oraindik ikasteko, baina nik erabakiko dut zer ikasi eta zer ez.
      Eta horren arira, ez dut uste ezer txarrik egiten dudanik hemen. Beraz, ez dut uste ezer ikasteko dudanik, zentzu horretan.

      Eliminar
  11. bueno bueno bueno bueno jajaja zorau in gea herri hontan... falta zana tío!!!! jajaja eske ya hau la ostia dek! Ya eztakiu ze asmau!

    ResponderEliminar
  12. Zestuko antituarinuai se os ve el plumerooooo!!!!! nola esangou ba izena gero atzetik señalatzen jute zeate ta!!! hain jende gutxi bizi dan ehrri baten señalaua izatia ez da bate earra!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. atzetik señalatzen?? esplikauiazu hori faborez, eta esplikauiazu, baitare, ze zentzutan ikuste zakun "plumerua" zestuan zekorketan kontra gaudenoi

      Eliminar
    2. Barkatu baina hemen behin eta berriro anonimotasunean babestuta besteak seinalatzen badakigu nor dabilen. Ez da batere zintzoa portaera hori. Amparok bere jarrera aldatu behar du, ez naiz ari bere ideietaz argi geratu dadila, bakoitzak bereak ditugu baino anonimotasunean babestuta idazten dugunok hausnarketak eta kritikak egin ditzakegu baina jende seinalatzea ez zait bidezkoa iruditzen. Jarrera koldarrik ez! Ideien arteko talka bai! Herritarrok ezin gera elkar joka elkar gutxiesten hasi, zintzotasunez aritu gaitezen!

      Eliminar
    3. Aurreko bi "Anonimo"-ei erantzuna uste dut hurrengo sarreran aurkituko duzuela.
      Hemen anonimo askotxo dabil identitateaz eta honen faltak ematen duen segurtasunaz hitz egiten...

      Eta ez dut uste albanokosovar batzuk izan direnik korreoan sartu zaizkionak. Zestoarrak dira.

      Eliminar
    4. Nire ahotik ez da ez izenik, eta ezta abizenik irten. Beraz, ez dut zuzenean inor seinalatu.
      Kolektibo bateko kide izan daitezkeen pertsona hipotetiko eta irudikapen imaginario batean sortutako subjektu baten kontraesanak azpimarratu ditut. Baina ez dut inor zuzenean seinalatu.
      Bestalde, aurpegia publikoki ematen duen hark, bere pertsonaren inguruko epaiak entzuteko prest egon beharko luke. Zeren publikoki zerbait edo norbait defendatu baduzu, iritzi eta epai publiko bat jasoko du zure ekintzak. Izan gaitezen kontsekuenteak, burutzen ditugun ekintzekin.
      Hala ere, nik ordea nire izena emango banu, badakigu zer gertatuko zitzaidan. Posibilitate askpo dago, batzuen partetik, seinalatua izateko, eta begirada atsegin bat baino gehiago jasotzeko, hauek hitzak ez direnean.
      Beraz, seinalatu eta ez seinalatzearen inguruan ikuspuntu asko egon daitezkela garbi dago.
      Jarrera koldarrak diozu gero, baina zu ere anonimoa zara, eta pertsona konkretu baten kontra jo duzu. Baina nik ez dizut koldarra kontsideratzen. Koldarkeriaren kontzeptu ezberdina daukagu agian?
      Zeure zilborrari ere begiratu. Eta zeure jarrerak ere epaitu, besteenak bezala. Nire idatzietan zehar, nire mila akatsa idatzi ditut, eta gaizki egiten ditudan mila gauza. Zuk horrelakorik egin al duzu besteen jarrerak epaitzen zenituen bitartean?

      Eliminar
  13. Nik arrazoiak epaitzen ditut, ez nork esaten dituen. Amparito aldiz hor dabil beste guztien jarrerak epaitzen zekorketen gaia desbideratzeko behin eta berriz eta berriz.

    Gainera, amparito, ea noizbait erantzuten duzun, zekorketen aurka dagoen jendea sortzez garbia eta bertutez betetako izaki miragarri eta dizdiratsuak izan behar dutela ari al zara insinuatzen?

    Zergatik ez diozu gaiari heltzen eta Muukoei erantzuten beti taktika berdina erabili ordez?

    Hurrengoak zer izan behar du, Muuren dekalogoaren 5.puntua hartu eta Animalien eskubideen karta eta giza-eskubideena konparatzea,"antitaurinoek" zure ustez eta ahalik eta buelta gehiena emanez, gizaeskubideen deklarazioko xgarren eta ygarren puntuak nola betetzen ez dituzten salatu?
    Zekorketak ospatzea giza eskubide bezala jarri eta hauek kentzea haien zapalkuntza bezala plazaratu?
    96an zegoen korporazioa krikitatu, auskalo zer presio egon zela argudiatuz?

    Neuk idatziko dizut testua nahi baduzu...

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ez, eskerrik asko, ez dut nahi zuk testua idazterik.

      Bestalde, batzuek erabiltzen dituzten arrazoiak, beraien ekintzek botatzen dituzte atzera. Eta horregatik erakusten ditut oso ohikoak diren beste zenbait ekintza. Eta noski, hauek epaitzen ditut.
      Bestalde, zekorketen aurka dagoen hark ez du sortzez garbia izan behar, ezta gutxiago ere. Baina berak goraipatzen eta defendatzen duen filosofia horrekin koerentzia minimo bat gorde beharko luke gutxienez. Eta berau praktika kopuru arrazional batzuetan aplikatu.
      Baina gaur egun, hori ez dute askok egiten. Eta horregatik, hemen erakusten ditut zenbaiten kontraesanak.

      Bestalde, zein gairi buruz zer idazten dudan neuk erabakiko dut, horregatik baita nire bloga.
      Zentzu horretan, gustatzen ez bazaizu zer idazten dudan, badakizu zer egin. Zure esku dago.

      Azkenik, 96an onartu bazen animalien eskubideen aldeko manifestu hori, nahiko denbora egon da ahaztuta. Kontatu zenbat korporazio pasa diren orduz geroztik, eta esango didazu.
      Kolore guztietako jendeak egin dio muzin horri. Eta tartean gaur egun antitaurino diren batzuk egongo ziren agian udaletxean. Batek daki.
      Baina noski, gaia orain irten da mahai gainera. Eta orain interesa dago 96an onartu zen agiri horren inguruan. Normala den gauza bat, bestalde.

      Eskertzen dira zure proposamenak, baina nik beste bat egingo dizut.
      Pentsatu, une batez, ea nik, blogaren sarrera guztietan zerrendatu ditudan ekintza zalantzagarrietatik zenbat egin dituzun zeuk. Eta esango didazu.
      Gero, entzungo dut zure koherentziaren inguruko definizioa.

      Eliminar
    2. Ez nago ados. Ezin duzu mugimendu bat epaitu beronekin ados dagoen zure inguruko zenbait jenderen jarrerak eta jokaerak kritikatuz. Hori zati bat hartu, osotasun bihurtu eta ideiari buruz jardun beharrean asmatu duzun birtualitate horri egi maila ematea da. Nik zekorketei buruz eritzi bat izan eta defendatzeko eskubiderik ez dit kentzen bizitzako gainontzeko alderditan perfektua ez izateak. Hala ere, esan behar dizut zure test hori gainditu dudala, beraz bozkatzeko eskubidea irabazi dudala uste dut, zure baimenarekin.

      Gai honetan ikusten dudan koherentzia falta handiena da 7 urteko haur batek ezin duela "EL señor de los anillos" ikusi, ezin duela GTAn jolastu, ezin dituela hainbat eta hainbat telebistako saio ikusi (Egoki deritzot honi), BAINA aldiz, biolentzi erreala, benetazko odola eta sufrimendu ikaragarria duen saio bat ikustea zilegi dela, eurentzako sarrerak dituztela eta okerrena da ez duzuela konturatu edo onartu nahi orain zezenketa zaleak zaretenok normaltasun anestesiko bat jasan duzuela, beti egin izan delako eta beti ikusi duzuelako festa bat animaliak torturatuz egitea ezinbesteko bihurtu duzuela. Hori da benetako inkoherentzia.

      Eliminar
  14. Amparito Erdi Kalean, baina zekorketarik gabe!16 de febrero de 2012, 16:31

    "ez ditzagun gure kaketan zikindu" diozu, baina argituko dizut, hemen idazten dugun batzuk orain dela hainbeste ez urte umeak ginela, eta ume bezala, zekorketetara joaten ginela, "normala" zelako, lagun guztiak joaten zirelako, eta "herri guztiak hala egiten zuelako". Ez esan niri 7 (6,5,8,9... adin guzti horietan zekorketetara joan naiz ni) urteko ume batek izpiritu kritikoa duenik, ez dauka eta!

    gustatuko zaio, edo ez, baina herri guztia gure dibertimentuaren izenean animali bat torturatu eta hiltzea normala izango balitz bezala ikusita, normaltzat ikusten du (esan bezala, gustatu ala ez)

    Gero, heltzen goazen heinean, gure pentsamendua garatzen joaten gara, bakoitzak norabide desberdinerantz. Horrela, herri honetan tortura eta hilketa, tortura eta hilketa direla onartzen duen bat edo beste (zekorketek nazka ematen diotelako joaten ez dena) ez da bozkatzera joango, zuk diozun moduan, "besteen askatasuna" erasotzen ari dela sentituko duelako, ingurukoek presio egingo diotelako (eta ez naiz kontrakoez ari), NORMALA iruditzen zaiolako zekorketak egitea, horrekin hazi denez gero, eta gustu kontura murrizten duelako auzia (zuek nahi duzuen bezala).

    Pertsona baten dibertimendurako egiten diren tortura ekintzak (interneten azaldu izan dira txakurrak, katuak...) ZIGORTU egiten dira, eta zuetako askori (denei ez esatearren)nazka emango dizute ziur aski. Zergatik ez zekorketek? horrekin hazi eta hezi zaretelako! (beno, eta musikak eta alkoholak ere laguntzen dutelakoan nago, baina beste gai bat da hori)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Zu zara zure argudioaren kontra-argudioa.

      Zuk esan duzun moduan, zeu haurra zinela, zekorketetara joan zinen. Baina orain, zeure kriterio propio bat garatu duzunean gauzak epaitzeko, berauen kontra egiteko erabakia hartu duzu.
      Zure heziketak, espíritu kritiko bat garatzera eraman zaitu. Eta ondorioz, zenbait ekitaldi zalantzan jarri dituzu.

      Zeu zezenketetara joan zinen haurra zinenean, eta orain kritiko zara beraiekin.
      Zezenketetara joatea, eta pertsonen garapenak hauek kritikatzera bultzatzea beraz, ez dira bateraezinak. Zu zeu baizara horren adibide.
      Eta nire sarrera osorik irakurri baduzu, ikusiko duzu zer defendatzen dudan nik.
      Ez gabiltza hain urrun.

      Eliminar
    2. Amparito Erdi Kalean, baina zekorketarik gabe!23 de febrero de 2012, 8:40

      Zestoan ia guztiok (guztiok ez esatearren) joan gara txikitan zekorketetara. Zekorketetara joateaz aparte, gurasoen (eskolaren, kuadrillaren...)esku dago mundua ikusteko irizpideak seme-alabei ematea.

      Niri (nire uste apalean) irizpide egokiak eman dizkidate, eta horrek ahalbidetu dit pentsamendua garatu dudan norabidean garatzea (pertsonekiko sentsibilitatea, ingurunearekiko sentsibilitatea, animaliekiko sentsibilitatea), buruak agintzen didan guztia egiterako orduan badauzkat kontraesanak, baina ahalik eta gutxien izan daitezen saiatzen naiz.

      Beste askok ez dute aukera berdina izan, zuk esan bezala, gurasoek telebista aurrean utzi dituztelako; erosoagoa delako hori, mundu hobe bateranzko heziketa ematea baino.

      Egungo gizartean, nire ustez, eta zuri ere hala ulertu dizut lerro-artean, ezin dugu espero gurasoek haurrei irizpide egokiak emango dizkienik.

      Eliminar
    3. Amparito Erdi Kalean, baina zekorketarik gabe!23 de febrero de 2012, 9:54

      Matizazio bat: honekin ez dut esan nahi zezenketazale guztien gurasoak gaizki, eta kontrakoen guztiak ondo egin dutenik beren lana.

      Nahiz eta irizpide berdinak izan, badago aukera bi pertsonek norabide desberdinak hartu ahal izateko, baina ongi egiteak laguntzen du. Horixe azpimarratu nahi nuen.

      Eliminar
  15. zezenketak kendu behar ba dira...ba kendu oso ondo, baina barrerak ere bai, neri ez etorri gero odolik gabeko festa....barrerak mantendu ukuilurik gabe.....Ez umeen egunean ere zezen txikiak ere kendu, zeren eta hori ere tortura iruditzen zait...hiru . lau . bost hilabeteko zezen txikiak urduri, MUUUUUUU-ka plaza erdian, askotan golpiak hartuta eta ODOLEZ, eta zezen plaza haurrez beteta denak gustora, zein gogoratzen da torturarekin....zein gogoratzen da "animalien eskubideekin",

    animo amparo, oso ondo ari zara......

    PD (Nik Blog honetan idazten diren artikulu guztiak irakurtzen ditut...aviso a navegantes)

    ResponderEliminar
  16. Ideala niretzat behintzat, eta ez naiz Muuren izenean ari, animaliekin ikuskizunik ez egitea izango zen. Bitartean, uste dut iris gaitezkeela animaliekin jolastera, zuk ondo aipatzen duzun extremoetara iritsi gabe, hau da, antolakuntza piskatekin eta animalia errespetatuz. Orain umeen egunean gertatzen dena desmadre bat da eta horri ere heldu behar zaio. Antolakuntza kontua da azken finean, poniekin bueltaxoak eman ditzatela haurrak baino animaliak era horretan estutu gabe eta dena bide horretatik.

    Horrela barrerak mantendu daitezke festetako zentru bezala, landesa bat edo errekortadoreak jarri, zekorketa parodikoren bat egin bestela, eta ondo arautu eta zaindu animaliak eta hauek nola tratatu. Era horretan Amparito Roca, barreretako giroa etab. mantendu daitezke orain jasotzen den basakeriaren ordez.

    Zer iruditzen zaizue hori taurinoei?

    ResponderEliminar
  17. zer nolako mina ematen du herri honetan zekorketak?....

    animaliakin jolastu, bai....( baina ez al dute sufritzen ere ) gauza batzuentzat oso extremistak gera , baina beste batzuentzat oso esku zabala dago.

    DECLARACIÓN UNIVERSAL DE LOS
    DERECHOS DE LOS ANIMALES
    La declaración, proclamada el 15 de octubre de 1978, fue aprobada por la
    Organización de la Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura
    (UNESCO), y posteriormente por la Organización de las Naciones Unidas (ONU).

    Artículo 4
    a) Todo Animal perteneciente a una especie salvaje tiene derecho a vivir libre en su propio ambiente
    natural, terrestre, aéreo o acuático, y a reproducirse.
    b) Toda privación de libertad, incluso aquella que tenga fines educativos, es contraria a ese derecho.


    Artículo 10
    a) Ningún Animal debe de ser explotado para esparcimiento del hombre.
    b) Las exhibiciones de animales y los espectáculos que se sirven de Animales son incompatibles con
    la dignidad del Animal.

    zezenketak nahi duzue kendu, baina umeen eguneko zezen txiki horiek ez, (dena edo batez...zuen dekalogoan dena batera doa)

    PD:(akua biran , indarra hartzen ari den proba bat, asto karrera da....eta hemen ere animaliei makilakin jo egiten zaie.....?????????)


    zuk aipatzen duzu baita ere, beste ikuskizun batzuk antolatzeko....(errekortadoreak...hauek bal al dakizu zenbat kobratzen dute?.. zezenak berriak izan behar dira..ez dute balio edonor zezen....gastua haundia ere bai.....zalegoa joango al zen?..zenbat urte egingo edo antolatuko dira..bat?..

    ukuiluarekin zer gertatuko da, azken finean zezen horiek ekartzeko behar dituzu.. eta zekorketaren aurka daudenak ukuiloak oso garesti direla eta desagertu edo kendu nahi dute.....

    bueno gero arte eta ondo pasa inauteriak, erdikalean ikusiko gera....

    ResponderEliminar
  18. Aupa. Nire idealetik gaur egungo egoerara badaude hainbat eta hainbat tarteko helmuga. Nik ezinbestekoa ikusten dut zezenketak ez gehiago egitea, hauek baitira animaliak tartean dauden ikuskizunetatik sufrimendu gehiena eragiten dutenak, alde handiz.

    Honek intentsitate bajuko biolentziara eramaten gaitu, eta honek gizartean daukagun animalien erabilerara. Kasu guzti hauetan animalien erabilera duina bermatu behar da, eta berdin berdin zait festak izan ala ez. Horregatik umeen eguneko zezenak eta asto karreran gertatzen direnak ere arautu beharko lirateke.

    Errekortadoeena ideia bat da, momentuan okurritu zaidana. Orain galdetuko nizueke taurinoei, ezinbestekoa al duzue odola eta sufrimendua ikustea zezenekin ikuskizun bat egiteko? Ez zinakete joango errekortadoreak ikustera hain zezenzaleak izanda? Iritziak jakin nahi nituzke.

    ResponderEliminar
  19. Amparito Erdi Kalean, baina zekorketarik gabe!19 de febrero de 2012, 17:15

    uste dut gure herriko festetan eraikitzen diren barrerak animaliekin egiten diren ikuskizunetatik haratago erabilgarriak izan daitezkeela, eta hala direla gaur egun ere. Nik zekorketak kendu eta barrerak mantentzea aldarrikatzen dut, baina ez barrerak animaliekin ikuskizuna egiteko azpiegitura gisa ulertuta, eserleku eta gradak animaliekin zerikusirik ez daukaten ikuskizunetan izan baitaitezke (eta badira)erabilgarri.

    Bestalde, "dena ala ezer ez" aldarrikatzen duzu, eta niregatik izango balitz "ezer ez" litzateke. Baina ulertzen dut kolpera aipatu ikuskizun guztiak kentzea traumatikoa gerta daitekeela pertsona batzuentzat, eta beraz, egoki deritzot, animalien duintasunarekin bateraezinak diren ikuskizunak progresiboki kentzea.

    Progresiboki kentze horretan, lehenengo animaliei tratu txar larrienak ematen zaizkien ikuskizunak kentzea iruditzen zait logikoa: zezenketak, alegia, animalia mareatzeaz haratago, banderillekin eta ezpatarekin egiten dena bidegabea baita, zezena ahotik odoletan jarri beharra. Zekorketetan banderillak eta ezpata ikuskizunaren funtsa dira, ponien kasuan, antolakuntza kaxkarraren ondorio; desberdintasuna hori da. Bestalde, zehaztu nahi dut poniak ikusi izan ditudanetan gogoratu naizela tratu txarrez; EZ ESAN INOR GOGORATZEN EZ DENIK, gezurra da eta

    Beraz, laburbilduz, zekorketaren ordez bezerrada(adibide bat jartzearren) egiten hastea aurrera pauso bat irudituko litzaidake, baina ez inola, nire aurrekoak dioen bezala, eredu ideala (eredu ideala gutxienez animaliak erabiltzen ez direna izango litzateke)

    "Tendido sol", hemen gabiltzan beste askok ere hasieratik jarraitu dugu Amparito, beraz "aviso a navegantes" hori ez dakit zertara datorren

    ResponderEliminar
  20. Barkatu baina ihauteritan egon naiz,

    Goiko anonimoari, nire iritzia eskatzen didazu, neri zezenak asko gustatzen zaizkit, eta zekorketa batera joaten naizenean, ez noa odola ikustera. Noa niretzako gustatzen zaidan ekitaldi bat ikustera. Toreroen artea, zezenaren poderioa, kasta, indarra, elegantzia.Niretzako zezena da maite dudan animali bat.
    (Orain denak idatziko duzue nik hiltzaile bat naizela..masokista bat...berdin zait).

    herriko emparantzan zezenakin egiten diren ekitaldi denetara joaten naiz,eta joango naiz. baita ere joaten ninzen goizeko ordubietan zezen embolatua egoten zenean.

    nire goiko lagunari, "Aviso a navegantes"

    Anonimo batek zera esaten zuen:

    ZEZENKETEN AURKA GAUDENAK, MUU-K EMATEN DITUEN ARRAZOIEZ GAIN, GEURE ERARA ARRAZOITZEN SAIATZEN GARA. ZEZENKETEN ALDEKOEK AMPAROREKIKO ADOSTASUNA ERAKUTSI BESTERIK EZ DUZUE EGITEN (ETA ASKOTAN ZALANTZA DAUKAT IRAKURRI ERE EGITEN OTE DUZUEN),

    Ba bai oso ondo irakurtzen dugu.....




    "Nik zekorketak kendu eta barrerak mantentzea aldarrikatzen dut, baina ez barrerak animaliekin ikuskizuna egiteko azpiegitura gisa ulertuta, eserleku eta gradak animaliekin zerikusirik ez daukaten ikuskizunetan izan baitaitezke (eta badira)erabilgarri."

    Baina zestoako barrerak ez al dira ba oso garestiak?..ez al daude beste eratako andamioak, ipini eta kendu askarrago egiten direnak merkeagoak eta bizitza gustirako. hartako beste zenbait egunetan ipintzea ere egokikuta izango litzateke (Santa krutzetan....kontzertuak)..

    Zekorketaren aurka dagoen jendea, nahi dute zekorketak kendu baina barrerak mantentzea, zergaitik? bere xarma dutelako eta Amabirgin festak barrerak gabe ez direko berdinak....

    bueno gero arte

    ResponderEliminar
  21. Amparito Erdi Kalean, baina zekorketarik gabe!20 de febrero de 2012, 4:08

    Tendido sol-i
    Gaur egun zekorketen aurkakoak batzen gaituena Muu-ren dekalogoa denez gero, galdera bat; auzi ekonomikoarena jartzen al du punturen batean? EZ, ez du jartzen. (norbanakoren bati entzun diozuna zekorketen kontrako guztiei egoztea ez da zilegi)

    Auzi ekonomikoan ni ere ez naiz sartuko, hainbat matizazio egingo nizkizuken arren. Eta bai, arrazoia daukazu, amabirjin jaiak barrera gabe ez lirateke berdinak izango niretzat ere

    ResponderEliminar
  22. heriotz korridoretik, ikullutik20 de febrero de 2012, 6:28

    Barrerei gaur egunean ematen zaien erabilera ikusita nire ustez garesti irtetzen dira. Korridetarako eta beste ezer gutxirako erabiltzen baitira. Zestuko festetan batzutan herriko plazak hilerria ematen du. Horrela ez izateko bi bide landu beharko genituzke: korridarik ez egin eta oholtza bat jarri plazan ikuskizun nagusiak bertan ospatzeko eta korriden erabakia alde batetara utziz, egitaraua zehazteko orduan plazari garrantzi gehiago eman.

    Korridek gehiegi hipotekatzen dute plazaren erabilera baina aldi berean utzikeria dago/dugu plazari etekin gehiago ez ateratzerako orduan.

    Barrerak zestoar gehienontzat ondare direla esango nuke, zezenketak ez ordea. Ez nuke nahiko Zestoako ondare kultural izendatzerik horrelako "ikuskizun" bat.

    Galdeketan korridak kentzea erabakitzen bada ezinbestean barrerek aldaketatxo batzuk jasan beharko dituzte, korridak jarraitzea erabakitzen bada baita ere. Plazari erabilpen handiago bat ematearen alde, uste dut, guztiok izango garela.

    ResponderEliminar
  23. Iritzi pertsonalak plazaratzen ari garenez, nik ere neurea emango dut, zezenketak kentzearen alde nago horretaz gain Zestoako plazan erabiltzen diren animalia guztiak ere kentzearen alde nago, zalantzarik gabe, hala ere onartzen dut dena kolpetik egin beharrik ez dagoela. Ezin dena onartu da, zekorketak, udalak berak sinatutako animalien adierazpenaren aurka doala sarreretan idaztea, eta antolatzen jarraitzea da. Beraz, aurrera pauso txiki bat emateko unea iritsi da, 1997-an iritsi zen edo 1998-an edo 2000 pixka bat atzeratuta gabiltza egia esan. Baina Zestoako udalak, nire udala den heinean, ez dezala antolatu horrelako ikuskizunik. Ez eta plaza horretarako utzi ere. Eta gutxiago nire dirua gastatu ez da zentimo bat ere.

    Barrerak kendu ala ez, hausnartzeko moduko gaia iruditzen zait, eta ipintzekotan modernizatu, merkatu, seguruago egin… hausnarketa sakon asko daude honen inguruan. BAINA ZEKORKETEN GAITIK ARATAGOKO EZTABAIDAK DIRA.
    Pentsatzeko (ez dira nire sormeneko galderak, batekin eta bestearekin sortuak dira):
    Merezi du gure segurtasuna jokoan jartzeak festetan, barrerak ez ukitzeagatik?
    Merezi du barrerak ipintzea metalikoak izan ezkero?
    Segurtasuna hobetzeko aukera bakarra al da grada metalikoena?
    Festetako aurrekontuan zenbateko pisua merezi dute %20, %30, %50?
    Eta lege batek esango baligu dauden bezala ezin dugula jarraitu?

    Nik festen inguruko eztabaida baten beharra ere ikusten dut, festa eredua neurri batean aldatzera goazenez zezenketak kenduta, (aurten ez bada gertatzen hemendik 10 urtetara gertatuko da) pentsatu behar genuke ea, zer egitarau nahi dugun.

    Ia plazan 6etan ekitaldi nagusi bat eta horren inguruan antolatu festak, bandaren pasakailea mantenduta… Barrerak ikuskizunaren arabera nola egokitu.

    Nolako ikuskizunak? (nigatik animaliarik gabe) adib.: Bizikleta jauziak, zirkoko akrobazia ikuskizunak, herritarren arteko lehiak (uda ostean antolakuntza aldetik zailtasun batzuk ditu baina agian lehenago udaberrian hasi behar dugu festak antolatzen, futbol txapelketa baten finalak, herri kirolak…) Edo lasaiagoak Antzerkiak, kontzertuak, dantza…

    Sarrera batekin edo dohainik, ikuskizun garestiak hala merkeak, herritarrak partaide edo ikusle? …

    Zezenketen parafernaliatik zer gorde behar dugu? Zer da gure kulturaren parte garrantzitsua? Sentimendu politen piztailea? Nola mantendu?

    Edo Pasakailea orduz aldatu eta arratsaldetan ikuskizun txiki gehiago?

    HAUSNARKETA HAU HERRI OSOAK EGIN BEHAR DUGUN ZERBAIT DA, MUU EZ DA INOR HERRI HONETAKO FESTEN NORABIDEAK ADIERAZTEKO, GUZTIOK DUGU ZESTOAKO FESTEI EKARPENAK EGITEKO AUKERA. GUZTIOK EGITEN DITUGU FESTA HAUEK ZESTOAR.

    ZEZENKETARIK EGONGO EZ BALITZ TAURINOEN PROPOSAMENAK ENTZUN NAHI NITUZKE, PENTSATU NOLAKO FESTAK NAHI ZENITUZKETE?

    AMPARO BLOG HONEK LAGUN DEZAKE HERRITARREN IDEIAK BIDERATZEKO ERE. NIK USTE DUT ORAIN ARTE DUGUN HAUSNARKETA PUUNTU KOMUN BAKARRENETARIKOA DELA

    Mikel

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Barkatu horrela estea baina: gustoa ematen du zuri irakurtzea. Benetan esaten dizut.

      Bestalde, zezenketetatik zer mantendu galdetzen duzunean, uste dut biok dakigula erantzuna. Onena mantendu beharko litzateke. Kalejira, Amparito, giroa (ahal bada)... Hau da, zezenketen onena den hura.
      Gaur egun ordea, guzti hauek beren kutsu guztia mantentzeko modu bakarra zezenketen bidez dela uste dut. Eta horregatik, zail ikusten dut, bapateko kenketa batekin, puntu positibo hauek guztiz zutik mantentzea.
      Bestalde, plazaren erabileraren inguruan, ez dut uste beste ekitaldirik dagoenik, zezenketek adina jende elkartu dezaketenik.

      Bestalde, festa eredua ere birplanteatu beharko litzatekeela uste dut nik ere. Eta hori ere egin beharko da noizbait.

      Eliminar
  24. ABC-ra iritsi da erreferendumaren hotsa: http://www.burladero.com/opinion/024671/disfraz/cordero

    Los últimos acontecimientos políticos y sociales vividos en el país parecen predisponer a los gobernantes, sea cual fuere su nivel, a agredir los derechos y las libertades del individuo en aras del supuesto bien común. Y un gran sector de la población, que está deseando que se la libere del yugo opresor de la crisis, asiente y sigue caminando porque lo que necesita es pan. De ese modo, quienes tienen en las manos los designios de un país pueden disfrazarse de corderos apelando al "interés general".

    Esto lo sabe la alcaldesa de Zestoa (Guipúzcoa), que aprovecha el río revuelto para buscar el interés... El de Bildu, su partido, y el del PNV, que han aprobado realizar un referendum en la localidad para que los vecinos decidan si quieren celebrar o no sus tradicionales novilladas sin picadores, celebradas en la localidad desde 1670. Y asegura, la señora, que cada vez hay más gente que opta por aficiones alternativas y menos que acude a la plaza. Cada vez hay menos gente que se dedique al levantamiento de piedras y a nadie se le ocurre llevar a referendum que sigan disfrutando de su afición.

    Hoy está de moda arremeter contra el mundo del toro y decirle a la masa qué es lo que debe y qué es lo que no debe hacer con sus aficiones; se le señala qué es lo que debe y qué es lo que no debe pensar; se le prohíbe tener un punto de vista distinto del que postula el que gobierna. A los miles de aficionados que se acercan pacífica y serenamente a la plaza y que ya mantenían su afición casi en la clandestinidad, les dicen que no son políticamente correctos. De ahí a llamarles indeseables, va un paso. Igual que hace unas décadas los españoles debían ir a ver determinadas películas a Perpiñán.

    Y todo ello en nombre de los derechos de los animales, que, según la primera edil zestoarra, "no se están cumpliendo", lo que plantea una serie de preguntas. En primer lugar, en qué estado de Derecho se erige un supuesto derecho de los animales por encima de otro de los seres humanos. Y no uno cualquiera, el derecho a la Libertad, el Libre Albedrío, uno de los pilares básicos de la Constitución que, mientras nadie diga lo contrario, rige en todo el territorio español.

    Siguiendo los mismos criterios, habría que prohibir que la gente se vaya a merendar al campo, ya que allí hay hormigueros que se destrozan impunemente sin que nadie levante la voz. Además, se ahuyenta a los pájaros, que disfrutaban tranquilamente de sus "derechos" hasta que llegaron los malditos campistas. Es más, habría que exigirles responsabilidad civil a las moscas, que se acercan a la barbacoa de una forma muy molesta y no respetan los derechos de nadie. Deberíamos demandarlas inmediatamente, puesto que si son sujetos de derechos, también deben serlo de obligaciones.

    Y, puestos a prohibir, prohibamos también el circo, ese espectáculo depravado y cruel en el que los niños disfrutan y son felices a base de transgredir los "derechos" de los animales... ¿Cómo verían ustedes el hecho de convocar un referendum para ver si se permite o no celebrar funciones circenses? ¿Y jugar a la peonza?

    Un nuevo lugar, otro territorio, pero el mismo problema: un partido nacionalista, Bildu, que entiende como non grato todo lo que huela a español. Que ataca a la yugular de su historia olvidando que incluso míticos dirigentes abertxales, caso de Jon Idígoras, fueron novilleros en su juventud, y que una de las castas fundacionales de la cabaña brava, la Navarra, tuvo los territorios vascos como cuna. Peligroso, muy peligroso es quien olvida sus raíces, pero más lo es aún quien no sabe quién es. Y maneja el futuro de ciudades como San Sebastián...

    Nueva agresión. Nuevo foco de problemas. Y en el mundo del toro aún no existe un organismo que vele por la defensa efectiva del pan de sus hijos. Señores profesionales, ¿cuándo tienen previsto ponerse manos a la obra?

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Tira, idatzi honek baditu zenbait puntu interesgarri. Baina horo har, usain politikoa duen idatzi bat da. Ez dakit zezenketak defendatu nahih dituen, edo espainiar identitatea. Edo biak. Baina hauek ez doaz inondik lotuta, Zestoa adibide.
      Baina tira, pare bat puntu interesgarri izan arren, helburu politiko batekin, eta espainiar bezeroei begira egindako idatzi ideologiko bat dela iruditzen zait.

      Hori bai, oiartzuna izaten ari da gure herri txikiko problema "handi" hau.
      Guk ere izango dugu horren errua.

      Eliminar
  25. Meritua esango nuke nik.Herri honetan jendeak erabakiko du festetan ikuskizun odoltsu horrek lekua duen ala ez. Horrela ezingo da Katalunian bezala parlamentuak hartutako erabaki bat izan denik argudiatu.

    Bestalde, zure aurreko erantzunean aipatzen duzun ildoa jarraituz, Gaur egungo giroa mantendu eta zekorketak (gaur egun)adina jende bilduko lukeen ikuskizunen bat egonez gero, ez zenuke arazo gehiegirik izango zekorketak gaur egun egiten diren modura ez ospatzeko, ezta?

    Beraz zekorketa bera bigarren mailako arazoa da zuretzat, giroa kentzeak kezkatzen zaitu. Hobeto horrela. Errazago irits gaitezke akordio batera eta errazago irabaziko dugu ereferenduma. Eskerrik asko.

    ResponderEliminar