Eta oraingoan, hirugarren puntuari heldu zaio txanda. Honela zioen:
- Ez nago hirugarrenei askatasuna hurratzearen alde.
Lehen bi puntuetan ulertzera eman nahi izan dudan moduan, pertsona indibidualaren askatasuna jartzen dut nik, beste guztiaren gainetik.
Eta ez nabil goseaz, pobreziaz edota beste antzeko gaiei buruz hizketan. Askatasunaz ari naiz.
Askatasuna da, nire iritziz, gizakiok izan behar dugun ezaugarririk garrantzitsuena. Gosea badugu, jan edo ez jatearen askatasuna. Gutxieneko baliabide batzuk ziurtatuta baditugu, hau edo hura egitearen askatasuna. Eta ez badugu baliabiderik, lortzen sahiatuko naiz, erabakitzeko askatasun bat izan dezadan.
Gizaki bakoitzari, bere aukeratzeko askatasunak ematen dio nortasun propio eta bereizgarri bat. Eta horregatik ez daude bi pertsona berdin.
Bizitzan zer izango garen, gure erabakiek bideratuko dute. Eta hori, gure askatasunaren adierazle eta fruitu da. Erabaki bat, edo beste bat hartu, aukera egiten dugu. Aske gara, aukeratzeko. Aske gara, gure bizitzari nahi dugun zentzua eta izaera emateko.
Eta nik, pertsonalki, gizakion askatasun osoa defendatzen dut, bakoitzak bere izaera garatu dezan, bere erabakien arabera, eta bere filosofia propio bat landuaz.
Alde horretatik, baditut gora-beherak "Muu" herri plataformak proposatzen duen ereduarekin.
Norbanako bakoitza guztiz aske da, bere astialdiko denbora nahi duen bezala betetzeko. Eta hori da, hain zuzen, pertsona guztiz betetzera ematen duena. Bai janariaren gainetik, eta baita diruaren edo beste edozein ondasunen gainetik.
Nik esan berri dudan hau, amerikar psikologo batek bota zuen. Abraham Maslow psikologoak, hain famatua egin den bere piramide hartan jarri zituen, pertsonak guztiz asebetetzera ematen zituen beharrak, edo lehentasunak. Eta alde horrtatik, autoerrealizaziora ematen diguna, gure askatasunean oinarrituta dagoela ondorioztatu dezakegu. Guztiz materialismoaren gainetik dagoen kontzeptu batetaz hitz egiten zuen Maslowk. Eta alde horretatik, guztiok dugu zoriontsu egiten gaituen gauza txiki, baina garrantzitsu hori.
Zoriontasuna gauza txikiek eman ohi dutela esan ohi dute batzuek, eta lehenago azaldutako ideietan oinarrituta dagoen ikuspuntu bat da hori.
Batzuei, bere futbol taldeak sartutako gol batek, edo hauek partidu bat irabazteak, ikaragarrizko poza eta zoriontasuna ematen diete. Baloi bat hiru zutoinen artean sartzea bezain primitiboa den ekintza batek, zoriontsu egiten gaitu.
Badira baita ere, besteei laguntzean zoriontsu diren pertsonak. Eta horrek betetzen dietenak ere.
Beste batzuk ordea, erdi kalean Amparito entzutean hunkitu egiten dira, edo zirrara berezi bat sentitzen dute. Paper batean idatzi ziren nota batzuk interpretatzean sortutako doinuek, zirarra sortzen diete batzuei. Hori bezain ekintza sinple batek, pertsona bati emozio asko sortu dakiokela pentsatzea harrigarria da.
Sinpletasunean dago errealizazioa. Eta horren preso gara.
Batzuek ez dute ulertzen igande bat futbolik gabe, eta beste batzuek ez dituzte ulertuko festak Amparitorik gabe.
Ezberdinak gara. Guztioi ez digu berdinak betetzen. Eta alde horretatik, oso garrantzitsua da norberak duen asakatasuna, betetzen duen hura aukeratzeko.
Beraz, horregatik diot garrantzitsuena, beste guztiaren gainetik, askatasuna dela. Norberaren askatasuna.
Beraz, nire filosofia eta ikuspuntua garbi geratu direla pentsatu nahi dut.
"Muu" herri ekimenak, herri galdeketaren aldeko plataforma bezela azaldu denak (horri ere punta atera behar diot oraindik), herri galdeketa bat proposatzen du, zezenketak bai ala ez erabakitzeko.
Udalalbatzak berriz, aho batez onartu du herri galdeketa egitearen proposamena.
Ni ere ez nago herri galdeketaren kontra. Nire kontzientzia demokratikoak ez dit uzten. Baina herri galdeketak duen egoera eta ingurua, gutxienik, kritikagarriak iruditzen zaizkit.
Zezenketen antolakuntza udalak bere gain hartzen duenez, ekitaldiak interes publiko bat duela ulertu daiteke, legalki behintzat. "Guztion" diruarekin egindako ekintza bat denez, zilegi da herri guztiak hitza izatea horren inguruan, ikuspuntu hertsiki legal batetik begiratuz.
Baina ikuspuntu praktiko batetik, gaiak gorabeherak aurkezten ditu.
Ekitaldi horretan interes erreala duten pertsonak, batzuk bakarrik dira. Era berean, hirugarren adineko pertsonen diru partida zertan gastatu herri guztiak erabakitzea bezela da. Demokratikoa bai, baina agian ez justua. Hirugarren adinekoek erabaki beharko lukete beraien dirua zertan gastatu, eta ez interes gutxiago izan dezakeen pertsona baten esku utzi erabakia.
Herri guztiak gutxi batzuen interes errealaren inguruan erabakiak hartzea etzait justua iruditzen. Guztiek izango balute intersa, tira, onargarria litzateke. Baina interes erreala herritarren parte batek bakarrik duenean, eta hauek direnean benetan gaia bizitzera helduko direnak azken instantzian, besteen esku uzteak erabakia ez da guztiz justua, edo eztabaidagarria da gutxienez.
Orduan, arazo bat konpontzerako orduan, konponbideak beste arazo bat ekarri dezake.
Zezenketen kasuan ere, gaia ez da adibide honetatik oso hurrun geratzen.
Zein arazo da handiagoa: zezenketek antitaurinoei sortzen dietena? Ala zezenketak ez egoteak zezenzaleei sortu dakiokeena?
Lehenengoa ez dakigu zenbatekoa den, ezin ditugu eta zenbatu antitaurinoak, ez dago forma zehatz eta objektiborik horretarako. Baina badakigu, zezenketak kentzeak zenbati sortuko liokeen "arazo" bat, nolabait esateko. 450 heldu inguru, eta 50 bat haur, bi egunetan zehar. Guztira ia 1000 lagun batzen dira. Garbi dago asko bi egunetan joango zirela zezenketetara, baina tira, hala ere zifra handia iruditzen zait.
Baina nahiz eta ez jakin zenbat herritar diren aurkakoak, hauei hitza eta erabakia hartzeko nahiko jende masa potoloa delakoan edo, herri galdeketaren aukera eman zaie. Eta ez aurkakoak, eta ezta aldekoak direnei ere, hau da, axola ez dietenei, inondik ikutzen ez dien erabaki baten parte izateko aukera eman zaie. Eta hauek dira, balantza alde batera edo bestera irauliko dutenak, edo hori iruditzen zait niri behintzat. (Ezin da jakin, ez dago ez datu, eta ezta estatistika oso adierazgarririk ere)
Nik adibidez, ez daukat katolikotzat neure burua. Eta oso kritikoa naiz eliza katolikoak hartu dituen zenbait jarrerarekin, batipat emakumeen eta homosexualen gaiaren inguruan. Berdin islama nahiz judaismoarekin.
Baina niri, etzait burutik pasatzen katolikoei nire moralak (eta seguraski gehiengo baten moralak) agintzen didan hura indarrez, edo herri galdeketa batez, berdin dit, inposatzea. Beraiek konturatu beharko lukete beraien arazoetaz, eta nahi badute, aldaketak proposatu eta bideratu.
Ni ez naiz inor beraiek zein filosofia eraman behar duten erabakitzeko. Beraiek aldatuko dute, gura badute. Eta bestela, jendeak eta katolikoek beraiek erantzungo dute.
Zezenketekin berdina pasatzen zait.
Batzuen filosofiak festatzat duen hori, ez zitzaidan aldatzea bururatu ere egingo, nahiz eta nire moralarekin ez etorri bat, zenbait puntutan elizarein pasa ohi zaidan moduan. Beraiek konturatu daitezela, eta beraiek aldatuko dute.
Konbentztitzen sahiatzea, eta kontzientziazio kanpaina bat egitea, non nahi duenak parte hartu dezakeen, oso ondo iruditzen zait. Manifestatzea ere ez dut gaizki ikusten (ez nahastu Zestoan egiten diren manifestazioekin, erdi kalean, Amparito laidotuz, eta jendeari isekaka). Baina aldatu norberak egin behar du. Ezin dugu inor gure gustuen arabera birmoldatu, bustinezkoa izango balitz bezela.
Ezin diogu gure doktrina eta filosofia inposatu.
Horregatik, herri galdeketaren inguruan nahiko zalantza dauzkat.
Demokratikoa dela ezin uka. Oso demokratikoa, demokraziaren festa eta adierazpen gorena.
Baina etzait justua iruditzen. Pertsona askoren aukeratzeko askatasuna hurratu dezakeen ekintza baten aurrean aurkitu gaitezke. Eta hasieran jarri dudan moduan: ni ez nago hirugarrenei asakatasuna huratzearen alde.
Eta ez nabil goseaz, pobreziaz edota beste antzeko gaiei buruz hizketan. Askatasunaz ari naiz.
Askatasuna da, nire iritziz, gizakiok izan behar dugun ezaugarririk garrantzitsuena. Gosea badugu, jan edo ez jatearen askatasuna. Gutxieneko baliabide batzuk ziurtatuta baditugu, hau edo hura egitearen askatasuna. Eta ez badugu baliabiderik, lortzen sahiatuko naiz, erabakitzeko askatasun bat izan dezadan.
Gizaki bakoitzari, bere aukeratzeko askatasunak ematen dio nortasun propio eta bereizgarri bat. Eta horregatik ez daude bi pertsona berdin.
Bizitzan zer izango garen, gure erabakiek bideratuko dute. Eta hori, gure askatasunaren adierazle eta fruitu da. Erabaki bat, edo beste bat hartu, aukera egiten dugu. Aske gara, aukeratzeko. Aske gara, gure bizitzari nahi dugun zentzua eta izaera emateko.
Eta nik, pertsonalki, gizakion askatasun osoa defendatzen dut, bakoitzak bere izaera garatu dezan, bere erabakien arabera, eta bere filosofia propio bat landuaz.
Alde horretatik, baditut gora-beherak "Muu" herri plataformak proposatzen duen ereduarekin.
Norbanako bakoitza guztiz aske da, bere astialdiko denbora nahi duen bezala betetzeko. Eta hori da, hain zuzen, pertsona guztiz betetzera ematen duena. Bai janariaren gainetik, eta baita diruaren edo beste edozein ondasunen gainetik.
Nik esan berri dudan hau, amerikar psikologo batek bota zuen. Abraham Maslow psikologoak, hain famatua egin den bere piramide hartan jarri zituen, pertsonak guztiz asebetetzera ematen zituen beharrak, edo lehentasunak. Eta alde horrtatik, autoerrealizaziora ematen diguna, gure askatasunean oinarrituta dagoela ondorioztatu dezakegu. Guztiz materialismoaren gainetik dagoen kontzeptu batetaz hitz egiten zuen Maslowk. Eta alde horretatik, guztiok dugu zoriontsu egiten gaituen gauza txiki, baina garrantzitsu hori.
Zoriontasuna gauza txikiek eman ohi dutela esan ohi dute batzuek, eta lehenago azaldutako ideietan oinarrituta dagoen ikuspuntu bat da hori.
Batzuei, bere futbol taldeak sartutako gol batek, edo hauek partidu bat irabazteak, ikaragarrizko poza eta zoriontasuna ematen diete. Baloi bat hiru zutoinen artean sartzea bezain primitiboa den ekintza batek, zoriontsu egiten gaitu.
Badira baita ere, besteei laguntzean zoriontsu diren pertsonak. Eta horrek betetzen dietenak ere.
Beste batzuk ordea, erdi kalean Amparito entzutean hunkitu egiten dira, edo zirrara berezi bat sentitzen dute. Paper batean idatzi ziren nota batzuk interpretatzean sortutako doinuek, zirarra sortzen diete batzuei. Hori bezain ekintza sinple batek, pertsona bati emozio asko sortu dakiokela pentsatzea harrigarria da.
Sinpletasunean dago errealizazioa. Eta horren preso gara.
Batzuek ez dute ulertzen igande bat futbolik gabe, eta beste batzuek ez dituzte ulertuko festak Amparitorik gabe.
Ezberdinak gara. Guztioi ez digu berdinak betetzen. Eta alde horretatik, oso garrantzitsua da norberak duen asakatasuna, betetzen duen hura aukeratzeko.
Beraz, horregatik diot garrantzitsuena, beste guztiaren gainetik, askatasuna dela. Norberaren askatasuna.
Beraz, nire filosofia eta ikuspuntua garbi geratu direla pentsatu nahi dut.
"Muu" herri ekimenak, herri galdeketaren aldeko plataforma bezela azaldu denak (horri ere punta atera behar diot oraindik), herri galdeketa bat proposatzen du, zezenketak bai ala ez erabakitzeko.
Udalalbatzak berriz, aho batez onartu du herri galdeketa egitearen proposamena.
Ni ere ez nago herri galdeketaren kontra. Nire kontzientzia demokratikoak ez dit uzten. Baina herri galdeketak duen egoera eta ingurua, gutxienik, kritikagarriak iruditzen zaizkit.
Zezenketen antolakuntza udalak bere gain hartzen duenez, ekitaldiak interes publiko bat duela ulertu daiteke, legalki behintzat. "Guztion" diruarekin egindako ekintza bat denez, zilegi da herri guztiak hitza izatea horren inguruan, ikuspuntu hertsiki legal batetik begiratuz.
Baina ikuspuntu praktiko batetik, gaiak gorabeherak aurkezten ditu.
Ekitaldi horretan interes erreala duten pertsonak, batzuk bakarrik dira. Era berean, hirugarren adineko pertsonen diru partida zertan gastatu herri guztiak erabakitzea bezela da. Demokratikoa bai, baina agian ez justua. Hirugarren adinekoek erabaki beharko lukete beraien dirua zertan gastatu, eta ez interes gutxiago izan dezakeen pertsona baten esku utzi erabakia.
Herri guztiak gutxi batzuen interes errealaren inguruan erabakiak hartzea etzait justua iruditzen. Guztiek izango balute intersa, tira, onargarria litzateke. Baina interes erreala herritarren parte batek bakarrik duenean, eta hauek direnean benetan gaia bizitzera helduko direnak azken instantzian, besteen esku uzteak erabakia ez da guztiz justua, edo eztabaidagarria da gutxienez.
Orduan, arazo bat konpontzerako orduan, konponbideak beste arazo bat ekarri dezake.
Zezenketen kasuan ere, gaia ez da adibide honetatik oso hurrun geratzen.
Zein arazo da handiagoa: zezenketek antitaurinoei sortzen dietena? Ala zezenketak ez egoteak zezenzaleei sortu dakiokeena?
Lehenengoa ez dakigu zenbatekoa den, ezin ditugu eta zenbatu antitaurinoak, ez dago forma zehatz eta objektiborik horretarako. Baina badakigu, zezenketak kentzeak zenbati sortuko liokeen "arazo" bat, nolabait esateko. 450 heldu inguru, eta 50 bat haur, bi egunetan zehar. Guztira ia 1000 lagun batzen dira. Garbi dago asko bi egunetan joango zirela zezenketetara, baina tira, hala ere zifra handia iruditzen zait.
Baina nahiz eta ez jakin zenbat herritar diren aurkakoak, hauei hitza eta erabakia hartzeko nahiko jende masa potoloa delakoan edo, herri galdeketaren aukera eman zaie. Eta ez aurkakoak, eta ezta aldekoak direnei ere, hau da, axola ez dietenei, inondik ikutzen ez dien erabaki baten parte izateko aukera eman zaie. Eta hauek dira, balantza alde batera edo bestera irauliko dutenak, edo hori iruditzen zait niri behintzat. (Ezin da jakin, ez dago ez datu, eta ezta estatistika oso adierazgarririk ere)
Nik adibidez, ez daukat katolikotzat neure burua. Eta oso kritikoa naiz eliza katolikoak hartu dituen zenbait jarrerarekin, batipat emakumeen eta homosexualen gaiaren inguruan. Berdin islama nahiz judaismoarekin.
Baina niri, etzait burutik pasatzen katolikoei nire moralak (eta seguraski gehiengo baten moralak) agintzen didan hura indarrez, edo herri galdeketa batez, berdin dit, inposatzea. Beraiek konturatu beharko lukete beraien arazoetaz, eta nahi badute, aldaketak proposatu eta bideratu.
Ni ez naiz inor beraiek zein filosofia eraman behar duten erabakitzeko. Beraiek aldatuko dute, gura badute. Eta bestela, jendeak eta katolikoek beraiek erantzungo dute.
Zezenketekin berdina pasatzen zait.
Batzuen filosofiak festatzat duen hori, ez zitzaidan aldatzea bururatu ere egingo, nahiz eta nire moralarekin ez etorri bat, zenbait puntutan elizarein pasa ohi zaidan moduan. Beraiek konturatu daitezela, eta beraiek aldatuko dute.
Konbentztitzen sahiatzea, eta kontzientziazio kanpaina bat egitea, non nahi duenak parte hartu dezakeen, oso ondo iruditzen zait. Manifestatzea ere ez dut gaizki ikusten (ez nahastu Zestoan egiten diren manifestazioekin, erdi kalean, Amparito laidotuz, eta jendeari isekaka). Baina aldatu norberak egin behar du. Ezin dugu inor gure gustuen arabera birmoldatu, bustinezkoa izango balitz bezela.
Ezin diogu gure doktrina eta filosofia inposatu.
Horregatik, herri galdeketaren inguruan nahiko zalantza dauzkat.
Demokratikoa dela ezin uka. Oso demokratikoa, demokraziaren festa eta adierazpen gorena.
Baina etzait justua iruditzen. Pertsona askoren aukeratzeko askatasuna hurratu dezakeen ekintza baten aurrean aurkitu gaitezke. Eta hasieran jarri dudan moduan: ni ez nago hirugarrenei asakatasuna huratzearen alde.
Ados Amparorekin.
ResponderEliminarHerri galdeketaren inguruan, arrisku asko ikusten ditut herri honetan. Zestoak, nahiko ibilbide penagarria dakar zenbait erabaki oso garrantzitsu hartzerakoan. Gaizki hartu dira. Alde batetik, eta bestetik. Eta galdeketaren inguruan ere, badira hainbat puntu argi ez daudenak.
Adibidez:Zer galdetuko da? Inork ez daki. Nola galdetuko da? "Hi, gustatzen alzaizkik/n zezenketak?" edo "Ados al zaude zezenketak egiten jarraitzearekin?" edo agian "Sanginariyo hoyek danak herritik bota beharko genituzke?"... Galdera oso garrantzitsua da. Erantzuna, galderak sortzen du. Eta barkatuko didazue, herrikideok, baina zestoako zenbait jende konfidantza asko ez dit ematen, eta nire dudak ditut gauzak ondo egingo dituzten edo ez, galderari dagokionean.
Beste puntu oso garrantzitsua portzentaiena da, nire ustez. Zenbatek, termino erlatiboetan, eman beharko lukete bozka, galdeketa baliozkoa izan dadin? Ze ez da berdina bozka hematea daukaten herritarren % 50ak parte hartzea, %30ak, edo %90ak. Eta erantzunetan berdin. Ze portzentaia da egokia zezenketak ez direla nahi ondorioztatzeko? Bozken %50a? %51 nahikoa litzateke? Bozken %60a? Elektoreen %Xa?
Hauek oso ondo finkatu beharreko puntuak dira. Galdeketaren emaitza ezik, galdeketaren benetako balioa, ondo edo gaizki egin den erakutsiko lukete eta.
Honen inguruan, Muuu!koek ez dute txintik ere esan. Ezta Bildu, PNV, eta beste inork ere. Eta aurten egin behar bada galdeketa hau, puntu hauek argituta egon beharko luketela iruditzen zait.
Beste puntu batera joaz, ni, Amparo bezala, Amparito zale amorratua naiz. Niretzako, Amparitoren momentua, segundu gutxi horiek, festetako momenturik zirraragarrienak dira, dudarik gabe. Herri honetako momenturik ederrena dela ere esango nuke. Baina egon iza dira momentu horretan gora behera batzuk, antitaurinoekin, txitu eta guzti urteren batean. Nire proposamena, antitaurinoentzat: Manifesta ezazue zuen pentsakera animalista zunzunegiko ate ondoan, azken finean, zezena hilko duena hortik sartzen da. Erdikalean dauden inork e du zezenik hilko. Ezta amparito entzten ari direnak, ezta herriko bandak, ezta inork ere.
Hau diot, amparoren komentario hori aitzkitzat hartuta. Zeren aurtengo Amparitoko bideo bat bada Youtuben. Bertan, hasieran entzundako zenbait hitz etzaizkit gustatu. Hor entzun dezakeguna:
- Buuuuu Fuera!!! - batenbatek.
- Eeeee tu, fuera tu!!!!! - norbaiten erantzuna.
Iruditzen zait, Amparito Roca, horrelako jarreren gainetik dagoela.
Bueno, besterik gabe,
Agur
http://www.youtube.com/watch?v=SJ_Vs5t95w0
Eskertzen da babesa!
ResponderEliminarEta are gehiago orainarteko ia guztiek egurra bakarrik eman didatenean (Tendido Sol libratzen da).
Herri galdeketa gauza oso serioa da. Eta udaberrirako egin nahi badute, denbora pasatzen ari zaie.
Udaberrian egiteko asmoa bada, iada konkretatuta egon beharko lukete ezaugarri eta baldintzek, eta galderak ere bai.
Gauzak presaz egiten bukatzeko arriskua dago, eta kasu horretan, esku luzeena duen hark manipulatuko du galdeketa bere onurarako. Eta hori galerazi beharra dago.
Udaletxeak ere ez du bere jarrera garbi utzi. Emaitza errespetatuko den ala ez ez dago garbi, eta honek zer balio izango duen ere ez du inork argitu.
Argi baino itzal gehiago ikusten ditut, oraingoz behintzat.
Eta "Muu" herri ekimeneko kideek bakarrik dute oraingoz, estruktura antolatu bat, gai honetan aurrera egiteko. Agian zekorketen aldekoek ere antolatzen hasi beharko lukete, eskumen guztia "Muu" herri ekimenaren esku geratu ez dadin.
Gaia serioegia da, eta denbora oso urria.
Gauzak gaizki egiten amaitzeko arriskua dago, eta batzuk hortik probetxu ateratzen sahiatuko dira.
Amparitoren bideo hori ikusita neukan (eta nork ez?). Eta bertan egongo banintz bezela bizitzen dut momentua, ikusten dudan bakoitzean.
Baina zuk adierazi moduan, badaude momentua izorratu nahi duten pare bat inozo. Antitaurinoen kausa leku ederrean uzten, beste behin.
Baina bideo hori, eta bertan agertzen den antitaurinoen jarrera, urte askotan zehar kaka burutik behera egin digutenaren adibide garbiena da, isekaka eta jarrera itsusiekin.
Eta nik bahintzat, ez diet gehiago egiten utziko.
Garbi daukat, aurtengo irailean zezenak baditugu, eta kontrakoak erdikalean jartzen badira Amparitoren momentu berean, "Alde Hemendik!" jartzen duen pankarta bat neuk aterako dudala.
Nahikoa da, eta badugu garaia aurre egiten hasteko. Gure izen ona gehiegitan zikindu dute, eta guk ez dugu ezer egin.
Antolatzen hasteko garaia da. Aurre egiteko garaia.
Baina noski, ni pertsona bat bakarrik naiz. Eta jendea behar dugu atzetikan, olatua altxatu behar dugu.
Zekorketen alde, Amparitoren alde, eta festaren alde egiteko momentua heldu zaigu. Eta aukeratu dezagun gure defentsa, gure arma. Eta antolatu dezagun, ahal dugun forma onenean.
Pastel guztia ez dute besteek jango.
Ni behintzat, hortzaka egiten sahiatuko naiz.
Eta zu?
Kaixo Amparo,
ResponderEliminarOraingoan hankasartze potoloren bat egin duzu. Gauza batzuekin ez nago ados eta ulergarria da, baina beste gauza batzuk ez dira esan dituzun moduan.
Hasteko, MUU taldea ez da inoiz galdeketaren aldeko plataforma bat izan, eta, nahiko argi dago hori dekalogoan. Guk uste dugu udalak bere iniziatibaz kendu beharko zituela zekorketak, baina horretarako aukerarik ez dugunez ikusten galdeketa hau aprobetxatuko dugu. Iaz, telefono bidezko inkesta batzuk egin ziren Zestoan hainbat gairi buruz, eta herriaren %65 atera zen zekorketen etorkizuna galdeketa bidez erabakitzearen alde. Horrek esan nahi du herritarrak erabaki honetan parte hartzearen alde daudela, edo, gutxienez gehiengoak nahi duena egitearen alde daudela. Bestalde, udalean dagoen alderdiak bere kanpainan galdeketa egingo zuela esan zuen irabaziz gero, eta, guk irabazi zutela ikusi genuenean eurengana jo genuen agindua beteko zuten jakiteko. Hori guztia jakinda sortu zen MUU herri-ekimena, eta ez du inoiz galdeketa egitearen aldeko kanpainarik egin, galdeketa hori zekorketak kentzeko erabiltzearen aldeko kanpaina baizik.
Eskubide urraketari dagokionez Zestoako kasua berezia dela esango nuke. Zestoan, ekintza, nire ustez aldrebesa eta justifika ezina izateaz gain, festetako bi egun garrantzitsuenetan eta ordutegi pribilegiatuan izaten da. Plaza itxi egiten da sarrera oso garestia duen ekintza bat jarriz, eta ezin da inoiz eztabaidatu beste zerbait jartzeko aukera. Beraz, kasu hau herritarrek erabakitzeko egokia dela iruditzen zait, baita zekorketek sentsibilitatea ikutu ez arren joaten ez direnek ere.
Amparito Roca kentzearena ere zuek zarete aipatu duten bakarrak. Niri Amparito Roca gustatzen zait eta baita beste pasodoble guztiak ere, ez dut ezer musikaren aurka. Korrida kenduta ere Amparito jo daiteke, egunek ekitaldi nagusian palazara sarrera emateko, edo txupinazoan... Amparito galduko dela, barrerak kenduko direla eta kontu horiek guztiak zekorketa-zaleek esaten dituzue; zekorketak defendatu ezin dituzuenez zestoarrok galdu nahi ez ditugun ekintzak erabiltzen dituzue, demagogia galanta eginez nire iritziz.
Eta erdi kaleko kontzentrazioarena ere oso modu desberdinean ikusten dut nik. Hasteko gutxi batzuk dira txistua jotzen dutenak, eta bereziki korridara dijoazen zenbaiten jarrera isekariagatik. Nik uste dut askoz iseka gehiago egiten dutela beste aldetik guretik baino. Baina desadostasun hau errealitate bera bi aldetatik begiratzearen ondorioa izango da.
Beraz hiru puntu nagusi: MUU ez da galdeketaren aldeko plataforma, Zestoarren gehiengoa erabaki hau galdeketa bidez hartzearen alde dago, eta, Amparito eta barrerak gustoko ditugu MUUko gehienek.
Ondo izan!
P.D Aurtengo festetan ez naiz egon eta ez dakit ze gertatu den baina bideo horretan esaten duzuena ikustea benetan parregarria iruditzen zait... Bi pertsonak fuera esaten dutelako? Ez jo adarrik, mesedez!
Lehenengo komentarioko bera naiz:
ResponderEliminarHemen Muu-ko kide horrek diozunarakin ez nator bat.
Hor ipintzen duzunaren arabera, dirudi Muu herri ekimena, politikariek promesa elektoral guztiak bete ditzaten sortu dela, edo herritarren interesak babesteko superheroi talde bat dela edo ez dakit zer...
Badakit ez naizela Muukoa, baina nik esango dizut zertarako sortu den Muu. Muu sortu da herri galdeketa bat egin dadin, herri galdeketa horretan EZ bozka dadin, eta herri galdeketa hori medio, zezenketak kendu ditezen. Horretarako sortu da Muu, zezenketak kentzeko. Zeren egoera alderatziz izan balitz, hau da, zekorketarik ez balitz egon Zestoan, eta %65-a herri galdeketa baten alde egongo balitz, zekorketak egon edo ez galdetzeko, nire dudak ditut Muu herri ekimena %65 horren interesen defendatzaile sutsua izango zenik. Ze nik eztakit, baina zuk jartzen duzunaren arabera "MUU ez da galdeketaren aldeko plataforma, Zestoarren gehiengoak erabaki hau hartzearen aldekoa da". Zuen dekalogoak berriz argi eta garbi dio zenzenketarik gabeko festa batzuen aldekoak zaretela, eta ez dio inundikan herritarren defentsa eta horrelakorik...
Zeren gaur sartu naiz MUU ko horrialdera. Eta argazkia ikusi dut. Eta batzuk bertan ikusteak ez nau harritu, susmatzen nuelako zezenketen aurka egongo zirela. Baina harritzen nauena da, pertsona horiek, MUU-ko argazkian agertzen direnak, zezenketa hasi aurretik "paseilloa" egin ohi dutela presoen argazkiekin. Oso ongi iruditzen zait bakoitzak bere ideiak, bai zezenketei dagokionean, eta baita euskalpresoei dagokionean ere, baina zintzotasunez, eta norberarekin kontsekuentea izanez. Eta ulertuko duzu, nik aipatzen ditudan pertsona horiek, niri, zalantza batzuk sortzea, zintzotasuna eta koherentziaren inguruan.
Eta gero Amparitoko momentua eta antitaurinoen jarrera daude. Nik dakidala, antitaurinoen kontzentrazioa, erdi kalean eta 17:30-etan izaten da. NIk ezdakit zenbateko iraupena daukan kontzentrazio antitaurino batek, baina nahiko bitxiak iruditzen zaizkit Zestoan gertatzen diren gauzak. Herriko bandak ere, berez, 17:30-etan du ordua Amparito jotzeko. Baina, nik, Amparito orduan erdikalean beti (aurten ere bai) egon ohi den pertsona bezala, badakit herriko bandak ez duela kalejira hasten 17:45 arte edo, eta izango dituzte beren arrazoiak horretarako. Nire ustez, 15 minutu, denbora polita da zerbaiten alde kontzentratzeko. Baita 30 minutu ere, ongi iruditzen zait. Nire keja beste zerbaitengatik da. Niretzako antitaurinoen kontzentrazioa ez da 17:30tan, ez dakit noiz arte. Antitaurinoen kontzentrazioa amparito orduan da, nahita. Ze bideo famatu horren bukaeran ikusi daiteke, bandak erdikalea pasa ondoren abestia jotzen, orduantxe, amparito ondoren, hasten direla pankarta jasotzen. Eta horrela bi egunetan. Honen inguruan: oso ondo iruditzen zait herrikide antitaurinoek manifestaldi bat edo kontzentrazio bat egitea gogoak ematen dienean. Hordu honetan, hemen eta horrela. Eta hori oso ondo iruditzen zait. Baina lehen aipatutako arrazoiengatik, etzait iruditzen hori horrela denik. Niretzako, kontzentrazioa momentu eta leku jakin batean egiten dira, iraupen jakin eta nabarmen batekin, eta konzienteki.
Zure P.D komentatuz, bi pertsona, bideokoak dira, zeren ez dakizu norbaitek, kamara grabatzen jarri baino lehenago zer egin zuen eta zer ez. Aurreko urteetan ere gertakariak izan dira. Antitaurinoak izan ziren, kotzentratuta zeudenak eta zure arabera Amparitozaleak direnak, orain urte batzuk Amparitori txistuka jardun zirenak. Eta herriko bandari, batere kulparik gabe, azken hauek.
Eta iseka taurinoen aldetik ez dakit nondik ikusten duzun. Erdi kale guztia festarako dagoenean, ez dira taurinoak izaten funeral batera eramango luketen aurpegiarekin egoten direnak.
Jarraituko dut.
A, Amparo, gorde niretzat ere pastel pusketa bat. Nik ere hortzaka egingo diot eta.
Bueno, ondo izan!!
Ea Anonimo (antitaurinoa), gauzak garbi utzi behar dira.
ResponderEliminar"Muu" herri ekimenak bere dekalogoan gauza batzuk esaten ditu. Eta dekalogo hori, egun batean aurkeztu zuten.
Baina egun horren aurretik, "Muu" herri ekimenak aktibitatea izan zuen, eta baita komunikabideen publizitate bat ere. Eta ez dakit "Muu" bera, edo azken hauek izan diren helburuekin nahastu direnak, baina tira.
Egunkarietan, eta gainontzeko komunikabideetan, "Muu" herri ekimena aurkezteko erabili duten diskurtsoa (eta utzi egin zaie diskurtso hori erabiltzen), zuen dekalogotik oso hurrun dago.
Hauek diotenez, "Muu" herri ekimena "zezenketen inguruko herri galdeketa bat bultzatzeko" sortutako talde bat da. Ez da komunikabiderik, zuei "herri galdeketa hipotetiko batean ezezkoaren alde egiteko eskatuko duen herri plataforma" bezala aurkeztu dizuenik. Eta zuek hori onartu egin duzue, inork ez baitu hori zuzendu.
Dekalogoa aurkeztu aurretik, eta artean oraindik misterio bat zenean "Muu" herri plataforma, "herri galdeketa bultzatzeko" sortuak zirela esaten zuten beraien propagandetan.
Beraz, ez esahiatu aldatzen esan duzuen hori. Niri iritsi zait propaganda, eta nik irakurri dut.
Denborarekin ordea, eboluzionatzen joan da diskurtsoa, eta alde batetik, normala iruditzen zait hau. Baina ez esan ez dela aldatu.
Hasieran egia erdia esaten zenuten, eta orain agian, egiaren hiru laurdenak esaten dituzue.
Amparito Roca kentzeari buruz ez du inork hitzegin. Baina Amparito amaitu daitekeela, nik esan dut.
Etzait iruditzen norbaitek Amparito kentzeko kemena izango duenik, bestela nik eta beste batzuk, agian astakeriarenbat egingo genuen.
Baina zezenketak kenduaz, eta Amparito edozein momentutan sartuaz, bere benetako giro eta xarma galtzen joango zen, denborarekin.
Ez urtebeteren buruan. Baina poliki poliki, diluitzen joango zen giro hori.
Eta hori nik dakit, eta baita zuek ere.
Amparitoko momentuan sortzen den giroaz ere, oso ikuspuntu "light"-a duzuela uste dut.
Giro txarra sortzen dutenak ez gara zezenketetara festa giroan goazenok. Beste animo batzuekin zoazten haiek zarete.
Gainera, arrazoia eman behar diot aurreko iruzkina laga duen horri. Programaren arabera, elkarretaraztea 17:15, edo 17:20etan deitzen da. Eta kontuan harturik Amparito 17:45 inguruan hasten dela, ez al da oso kontzentrazio luzea?
Denok dakigu zertarako egoten zareten han, eta denok dakigu baita ere Amparitoren zain egoten zaretela bulla atera, eta gero alde egiteko. Bideoak erajusten du hori.
Gehiago esnago dizut. Duela hilabete batzuk, bandako kide izan zen batekin hizketan ari nintzela, hainbat gauza kontatu zizkidan.
Azaldu zidan hark, objetuak ere bota izan zaizkiela bandako kideei, eta txistu joka eta abutxeoan hasi ere bai Amparitorekin batera.
Azaldu zidan baita ere, bandak Amparito jotzea oso kolokan egon zela bigarren zekorketaren batean, aurrekoan jasan eta entzun zituztenak ikusita. Baina azkenean, onena zelakoan, irtetea erabaki zutela ere argitu zidan.
Zuen "protesta baketsuekin" ia herriko banda gehiago ez irtetea lortu zenuten. Eta etzit ulergarria iruditzen.
Zergatik ordaindu behar dute zuen desadostasunaren frustrazioa, musika jo eta giro paregabea lortzea beste helbururik ez duten herriko bandako kideek?
Uste dut, festa batzordearen balorazioan azaldu zutela hau, baina ikusitakoak ikusita, ez duzue ezer askorik aldatu jarduteko modua.
(hurrengo iruzkinean jarraitzen du, bestela 4096 karaktereetako muga gainditzen dut eta)
(aurreko iruzkinetik dator...)
ResponderEliminarEz zu eta ez ni, ez gara atzo jaiotakoak
Eta orain aurpegia garbitzen hasi behar baduzue, lehen egindako denak ezkutatzeko, aurrera nahi baduzue.
Baina nik badakit nortzuk diren "Muu" herri ekimena. Eta nik badakit nortzuk diren erdikalean txistu eta iseka egiten dutenak. Eta niri orain aurpegia garbitzeak ez dit balio.
Nik Amparo izena utzi eta Ayamonte izatera pasako banintz, alperrik izango zen, ezta?
Ba zuekin berdin.
Kontziente zarete zestoako antitaurinoen irudia nahiko zikinduta dagoela, eta horregatik sortu duzue "Muu". Bestela, izen berdinarekin jarraituko zenuten.
Oraindik luzerako emango du honek, eta ez daukat isiltzeko asmoa.
Handienak gordeta dauzkat.
Ondo bizi!
«Barrerek batu egiten gaituzte, zekorketek ez!» esanez hasi zen aurkezpena, « jarraian, Azken urteetan, Zestoako zezenketekiko jarrera asko aldatzen ari da. Oraindik zaletasuna nabaritzen bada ere, kontrako jarrera indartzen ari da pixkanaka. Hori dela-eta, zezenketen etorkizunari buruzko hausnarketa abian jarri eta herri-galdeketa bat egitea proposatu da. Honen ondotik sortu da Muu-herri ekimena, odolik gabeko festen alde lan egiteko» zioten. «Barrerek batu egiten gaituzte, zekorketek ez!» esanez hasi zen aurkezpena, « jarraian, Azken urteetan, Zestoako zezenketekiko jarrera asko aldatzen ari da. Oraindik zaletasuna nabaritzen bada ere, kontrako jarrera indartzen ari da pixkanaka. Hori dela-eta, zezenketen etorkizunari buruzko hausnarketa abian jarri eta herri-galdeketa bat egitea proposatu da. Honen ondotik sortu da Muu-herri ekimena, odolik gabeko festen alde lan egiteko» zioten.
ResponderEliminarPaxkik ondo traskribatu bezala, hori da Muu Herri Ekimenak komunikabideetara bidali zuen informazioa, dekalogoaren aurreko paragrafoa, alegia.
Orain denborarik gabe nabil eztabaidan gehiago murgiltzeko, baina uste dut lehen esaldi horretan nahiko garbi geratzen dela Muu zertarako sortu den (zehaztapen horixe egin nahi nuen, bixi bixi)
Beste batean jarraituko dut!
barkatu, kopiatu-itsatsi-ren gora beherak. Lehen paragrafoan bi aldiz kopiatu dut gauza bera
ResponderEliminarOdolik gabe askoz hobe. Eta barkatu, 10:57ko anonimo (antitaurinoa) ere ni nintzen baina ahaztu egin zitzaidan izena jartzea.
ResponderEliminarAnonimo (taurinoak) esanak ez dakit zertara datozen. Noski MUU zezenketak kentzeko helburuarekin sortu zela, eta nik ez dut inongo momentutan kontrakorik esan, ezta herritarren babesle izateko sortu zenik ere. Esan dudan gauza bakarra da, galdeketa egingo zela jakinda sortu zela. Ni lehenengo bileratik egon naiz bertan eta banekien galdeketa egingo zela, ez dago botere berezirik izan beharrik horretaz enteratzeko plenoa egin baino lehen.
Hedabideetan esandakoa, berriz, Amparok esan duen moduan prentsaren hanka-sartzeak izan ziren. Elkarrizketa bidez egin ziren agerralditan gauzak ondo esan ziren, baina kazetariek idatzitako asko ez dakigu nondik atera zituzten. Prentsa irakurrita konturatu ginen akats hori behin eta berriro agertu zela prentsan, eta madarikaziorenbat ere bota genuen, ez baitzaigu hain zaila iruditzen ondo esandakoa ondo jartzea. Baina egia da ez genuela hedabideetara akatsak konpontzeko deitu, eta baliteke honetan hanka sartu izana. Gure propagandetan diozuna azaltzen dela esatean ez dakit zertaz ari zaren. MUU izenaz firmatuta? Zeren lehenago jendeak egindakoez ari bazara ez nahastu gauzak. Orain arte antitaurinoek, batzuk, besteek edo Ezker Abertzaleak honen inguruan egin duena ez lotu MUUrekin. Antitaurinoen artean gorabehera galantak izan ditugu batzuek eta besteek esan eta egindakoagatik, eta akats asko (ASKO) egin dira. Hori ekiditeko batu ginen eta denok ados geunden puntuak soilik idatzi. Orain ez dugu ezer garbitu nahi MUUrekin, gauzak ondo egin nahi ditugu, besterik ez. Eta argazkietan agertzen dena nahi duelako agertzen da, eta norbaiti kontuak eskatu nahi badizkiozue eskatu berari.
Bestalde, hau egundoko politika kiratsa hartzen ari da. Beldur nintzen gerta zitekeela eta gertatzen ari da. Ni ez naiz Ezker Abertzalekoa eta ez naiz inoiz izan, MUUko beste hainbat bezala. Are gehiago, antitaurino abertzaletasunagatik izateari ez diot ez hanka ez buru ikusten. “Zu eta ni ez gara atzo jaiotakoak” eta “MUU nor zareten ondo dakit” bezelako ateraldiak soberan daude. Ikusten dut politika giro horretan gustora ibiltzen zaretela eta elkarrizketak hortik badoaz, agur benur.
Eta, erdikalekoa ere bere onetik ateratzen ari zarete. Nire aitak bandan jotzen du eta baita lagun batzuk ere; gainera, bandako gainontzekoen artean tratua dudanekin ere oso ondo moldatzen naiz erdikaleko kontzentrazioan urtero egon arren. Erdikalean egoten den “pikea” sanoa dela esaten dutenak ere badira bandan.Objetuak botatzearena baliteke pegatinak jaurtitzeagatik esatea edo, ni aitari instrumentura 10 xentimokoak botatzen ere jardun izan naiz, jolas giroan,noski. Banda bigarren egunean ez jotzekotan egon zela ere enteratuko naiz nola den... Nire lagunen artean ere majina bat zezenzale badira eta astakeri galantak esaten dizkidate (badakit ordea kariñoarekin egiten dutela); beraz, “pike” hau, nire inguruan behintzat normaltasun osoz gertatzen da.
Horregatik ez dut politika tartean sartzerik nahi, dena gaiztotzen duelako, baina bereziki, ez dut denok zaku berean sartzerik nahi. Diogun moduan, MUUn sentsibilitate desberdinetako jendea dago.
Ildo agresibo honetatik jarraitzekotan nik ez dut ezer aportatzeko eta ezta ikasteko ere. Beraz ondo bizi.
Odolik gabe askoz hobe
ResponderEliminarAipatu ez dudan gauzatxo bat. Kontzentrazioa ordu eta leku horretan egiten da hortxe dagoelako korridara joaten den jende guztia, eta, guk euren aurrean egin nahi dugu protesta, ahal bada, euren kontzientzia mugitzeko. Nahi duguna da herritar guztiek eta, bereziki hor daudenek jakitea, hainbat herritar plazan egingo den ekintzaren kontra gaudela.
Politikaren gaiarekin ados zurekin.
ResponderEliminarPolitika kaka da. Zikinkeria. Interesa. Eta horrela diot nire laugarren puntuaren aklarazioan ("borradorea" gordeta daukat, eta amaituta dago), laister (bihar seguruaski) jarriko dudana hemen.
Bai alde batekoek, eta bai bestekoek, politikeroak hurrun mantendu behar dituzte. Herri guztiaren onerako.
"Muu"-ren blogeko iruzkinetan izan genuen eztabaida batean esaten nizun moduan, interesatu asko joango dira, bai alde batera, eta baita bestera. Eta beraien doktrina inposatzen sahiatuko dira, besteen kausei.
Erdikaleko kasuarena ere, nahiko bitxia dela aitortu beharrean nago.
Bandan benetako haserrea sortu zitzaienean batzuei, oso irudi arraroa zegoen erdikalean.
Akordatzen naiz egun horretaz.
Gogoan daukat, elkarretaraztean, Azpeitiako antitaurino batzuk zeudela guztia zuzentzen. Haiek zeukaten agintea, edo hori ematen zuen behintzat. Haiekin batera, kanpotik etorritako beste zenbait pertsona zirela ere gogoratzen dut. Eta herritar oso gutxi, norbait bazegoen behintzat.
Akordatzen naiz, ikaragarrizko zalaparta atera zutela txistua jotzen. Bai behatzekin jo ohi den hori, eta baita gutbol epaileek izaten duten txistu horietakoa joka ere.
Amparitoren momentuan etziren ixildu. Eta batek baino gehiagok, erdiko behatza erakusi zieten zenbait musikariri. Hauetariko batenbatek ere, modu berean erantzun zuela ere esan zidan bandako kide hark (hori ere oso gaizki egina). Gero, plazara iritsi zirenean, batzuen haserrea ikaragarria zen, eta nahiko bero zeuden gauzak orduan.
Hala ere, kanpokoak zirela kontuan hartuta, bandako haserretu haiek zentzuzkoena zen erabakia hartu zuten.
Ez dut gogoan ordea, antitaurinoen aldetik barkamen eskaera publikorik egon zenik. Ez dakit, agian bai. Badakit gaia festen balorazioan aipatua izan zela, baina ez dut gehiago gogoratzen.
Badakit egun hartan herritar oso gutxi (edo inor ez) zeudela antitaurinoen elkarretaraztean. Eta Azpeitiarrak eta kanpokoak ari zirela agintzen.
Baina gure herriko antitaurinoen aldetik, arduragabekeria handia iruditu zitzaidan orduan, eta iruditzen zait gaur, horrelako jendeari antitaurinoak ordezkatzen uztea.
Gaur egun ordea, txistu batzuk, edo "fuera!" horiek soberan daude. Batipat bandak ez duelako ezerren kulparik, eta beraien lanari, eta beraien momentuari errespetua faltatzea dela iruditzen zaidalako.
Eztabaida ez dut nahi gaiztotzerik. Eta nire esaldien asmoa ez da hori.
"Zu eta ni ez gara atzo jaiotakoak" esaten dudanean, badakizu zertaz ari naizen. Azekenean, guztiok ezagutzen dugu elkar, eta guztiok dakigu nola mugitzen garen, mugitu garen, eta ideia bat egiten dugu nola mugituko garenaren inguruan. Azkenean, denok elkar ezagutzen dugula adierazi nahi dut. Herri txikia izanik, bakoitzaren ezaugarri asko ezagutzen ditugula. Horregatik diot hori. Inork ez dezan hori goitik pasa, edo aldatu.
"Muu nor zareten ondo dakit" esan duenak (ez dakit neu naizen, ez dut gogoratzen eta), agian antitaurinoen joan den urteetako jarreraz ari da. Hau da, beste urteetan hain diskurtso aldrebesa eta koherentzia gutxikoan babesturik, zenbait protesta nahiko eztabaidagarri egin eta babestu dituzten haietakoa. Edo hori da behintzat nik esango nuena, neu izan banaiz hori jarri duena. (esan dizut lehenago, ez naizela gogoratzen). Eta neuk behintzat, ez nuke politikaz hitzegingo terminu horietan.
Badakit nortzuk diren "Muu" herri ekimeneko ekintzaile nagusietako batzuk, eta hauek politikatik oso hurrun ikusten ditut. Baina arriskua hor dago, beti ere.
Politikoak ez dira lehengo platerean esertzen mahaian. Bigarren platerean sartzen dira bazkarira. Eta oraindik, bigarren platerera ez gara iritsi.
(hurrengo iruzkinean jarraitzen dut...)
(aurreko iruzkinetik dator...)
ResponderEliminarEsan dizut lehenago ere, ez dela nire asmoa giroa gaiztotzea.
Eta hori ulertzera eman badut, edo hori lortu badut, onartu esazu nire barkamen eskaria.
Ildo agresiboa ez dut uste erabiltzen dudanik. Gehiago edo gutxiago baina tira, denok aldatzen eta moldatzen dugu gure hitzen "biolentzia".
"Muu"-ren blogean, niri nahiko hitz potoloak jarri dizkidate, eta uste dut nahiko kabal erantzun dudala, entzundakoak entzun ondoren.
Hala ere, arrazoia duzu. Denok zaindu behar ditugu gure hitzak.
Nik ere badazukat kuadrilan antitaurinoak direnak. Eta era denetako antitaurinoak.
Batzuk animalista sutsuak dira, eta gustoa ematen du hauekin eztabaidatzeak. Gaiaren inguruan jakintza haundia daukate, eta oso luze eta zabal jardun daiteke hauekin.
Beste batzuk ordea, ardiak bezala dira. Aurrekoaren atzetik joaten dira, eta ez dakite azaltzen zergatik. (Hori nire kuadrilan)
Baina hala ere, giro nahiko sanoan debatitzen ditugu gai hauek. Hau da, zezenketak, ehiza, arrantza, e.a.
Baina tira, pakea izan dezagun orain behintzat.
Eta ea pakeak jarraitzen duen amaieran. (hori zailagoa da)
Ondo bizi!
Lehenengo anonimo zezenketazaleari:
ResponderEliminar"Zestoak, nahiko ibilbide penagarria dakar zenbait erabaki oso garrantzitsu hartzerakoan. Gaizki hartu dira. Alde batetik, eta bestetik."
Esango didazu zerri buruz ari zaren?
Aurreko iruzkinean ahaztu zait jartzea:
ResponderEliminarEz da nire asmoa gaia desbideratzea, (eta ez naiz bestelako eztabaidetan sartuko) gaia nola politizatu nahi den agerian uztea baizik (zezenketazaleen aldetik, kasu honetan)
Zezenketa zaleen aldetik etzait iruditzen politizatzeko asmorik denik. Ez nire aldetik behintzat.
ResponderEliminarMotibazio politiko batek sortutako kontraesan moral eta etikoak ez ditugu zezenzaleen artean, antitaurinoen artean agian galdetu egin beharko zenukete ordea. Hala ere, zezenzaleak ez dira oraindik batu, eta ezin dugu irudi garbi bat izan hauen kasuan. Hauen artean ere izan daiteke horrelakorik, batek daki.
Ez dakit nire laugarren puntuaren inguruko sarrera irakurri duzun. Baina irakurtzea gomendatzen dizut. Bertan nahiko garbi dago nire politikeriei buruzko ikuspuntua.
Bestalde, ez dut ezer politizatu nahi (hau oso garbi utzi nahi dut).
Eta horren gainetik, ez dut inork ezer politizatzerik nahi.
Hala ere, zuk oso erraz leporatu diezu zezenzaleei politiatzearena. Baina gaur bertan enteratu naizen albiste batek, zuen postura nahiko ikututa, eta oso zalantzan utzi dezake. Eta ez dago esan beharrik, zuen kausa oso ukituta utzi dezakeela.
Eta politikaz ari naiz oraingoan, bai.
Baina oraindik ez dut albiste hori baiztatzeko aukerarik izan. Eta baieztatzen badut, ez dizute mesede handirik egingo zuei. Eta ezta herriko giroari ere. Denentzako txarra izan daiteke, eta baldin badakizu zertaz ari naizen, geldiaraztea gomendatzen dizut, "Muu"-ko kide, edo gertuko bezala.
Baina ezin dut ezer baieztatu oraindik, eta aurrerago argituko dudala agintzen dut. Hobeto enteratzen naizenean.
Azken albiste honek gainera, asko kezkatzen nau. Eta agian sarrera bat eskeiniko diot politizazioaren gai honi. Baina ez dakit.
Hala ere, gaia nahiko larria da, egiaztatzen bada.
Baina tira, baieztatu bitartean giro onean jarraituko dugu, ze arraio!
Aprobetxatu dezagun itsaso barea, laister galerna sartuko duenaren itxura dauka eta.