miércoles, 9 de mayo de 2012

7. Puntua

   Gaurkoan, nire filosofiaren "dekalogo" hartan idatzi nuen zazpigarren eta azken puntua argitzen saiatuko naiz.
   Honakoa esaten zuen zazpigarren puntu horrek:

  • Animalismotik at, beste mila arrazoik bultzatzen dute jende mota bat, zezenketen aurka egotera. Eta arrazoi hauek etzaizkit ez arrazionalak, ezta onargarriak iruditzen.
   Lehenik eta behin, argi eta garbi utzi nahi dut, goiko puntu horrek erreferentzia zuzena egiten dieten pertsonak, antitaurino batzuk bakarrik direla. Goian jartzen dudan moduan: "jende mota bat".
   Hau garbi utzi nahi dut, zeren gero agertuko da bakarren bat, "Muu!"-ko guztiak zaku berdinean sartzen ari naizela esanaz. Eta gaizkiulertu hori gerta ez dadin, ñabardura hau garbi azaltzea komenigarria dela iruditzen zait.

   Beraz, eta goian azaldu dudana ondo ulertuta geratu dela pentsatuz, puntuaren nondik norakoak azalduko ditut.

   Esan beharra daukat lehenik eta behin, sarrera honetan jarriko ditudan zenbait adierazpen eta hipotesi, "politikoki desegokiak" direla.
   Badirudi itsusia dela, jendeak pentsatzen duenaren eta esaten duenaren arteako zalantza egitea. Baina gaurkoan, batzuen "errugabetasun presuntzioa" zalantzan jarriko dut. Nahiz eta hau egiteak ez izan inolako ospe onik.

   Nire "dekalogo" partikularreko zenbait puntuetan adierazten nuen moduan, norberaren bizitza filosofia, eta zezenketen aurrean hartu genezaken jarrera, zuzenki lotuta doaz.
   Horrela, bere bizitza filosofiaren oinarrietako bat animalismoa duen hark, eta oinarri horrekin bat etortzen den bizimodua eramaten duen hark, zezenketen aurkako jarrera izango duela iruditzen zaigu. Eta pertsona honen filosofiaren inguruan, ez nuen eztabaida bat ere sortuko. Azken finean, bere bizitza eredua eta nirearen arteko talka baten aurrean egongo ginateke, eta elkar errespetatzea beste erremediorik ez litzaiguke geratuko.
   Gainera, bere filosofia animalistarekin bat datorren bizimodu bat garatzen badu, ez daukat inongo argudiorik bere animalismoa kritikatu, edota gutxiesteko. Jarrera animalista horretan guztiz kontsekuentea denaren adierazle izango baitzen hori.
   Baina gure herrian, horrelakoak egon badiren arren, beste animalista espezie berri bat garatu da.

   Gure herrian, oso ohikoa da animalista selektiboak aurkitzea.
   Gauza batzuetarako animalista deklaratu eta sutsuak diren arren, beste gauza batzuei begiratzen dietenean, animalismoaren existentziaz ahaztu egiten dira.
   Edo alderantziz bestela.
   Gauza ia gehienetarako animalismoa eta beronen filosofiari uko egiten diete. Baina gauza konkretu batzuen aurrean kontzientzia animalista pizten zaie.
   Dena dela, horrelakoak asko ikusi ditzakegu gure herrian.
   Norbaitek iruzkinetan jarri zuen moduan, animalista selektiboak dira.
   Animalismoaren platerean etortzen den guztia jan beharrean, honi hemendik hozka bat egiten diote, eta beste hari beste hozkada txiki bat. Baina hori bai, gustuko ez dutena, platerean uzten dute.
   Eta filosofia batekin koherentzian bizi zarenean, honen platerean etortzen den guztia jaten duzu.
   Baina esan bezala, badira animalismo selektiboa praktikatzen dutenak.

   Ez dira denak, ezta gutxiago ere.
   Baina badaude. Existitzen dira.
   Eta nahiz eta oso itsusia izan hauen existentziaren berri ematea, edo hauei buruz hitzegitea, hor daude. Eta batzuk, "Muu!"-ko argazkian, edo hauen pankartaren atzean azaltzen dira.
   Niri berdin dit hauek argazkian edota ekitaldietan egotea, baina "Muu!"-koek jankingo dute nor dabilen beraien mezu animalistak zabaltzen. Eta zein kontzientzia duten hauek.

   Orduan, zerk bultzatzen ditu "Muu!" herri ekimeneko parte izatera? Zerk bultzatzen ditu kausa animalista baten parte izatera, beraiek ez badira animalistak?

   Hor sartzen dira goian jarri dudan zazpigarren puntu horretan erreferentzia egiten diedan "beste mila arrazoi" horiek.
   Eta berdin dit mila diren, edo zortzi diren.
   Baina batzuei, "Muu!"-ko kide izatera bultzatu diena, ez da kontzientzia animalista izan.
   Horren aitzakiapean, beste errebindikazio batzuk medio, aurreiritzi batzuen manifestaldi beldurgarri bat ikusi dezakegu "Muu!"-koen lelo animalistak abesten dituzten batzuen artetik.

   Eta badakit hau esan eta gero, batzuk baino gehiago sutan jarriko direla, edota sumindu papela hartuko dutela. Ez baizaie gustatzen, jendeak horrelako gauzak esaterik.
   Baina urte asko daramatzagu herri honetan, ez ginen atzo jaio, eta herritar askoren erradiografia egitea oso erraza da.
   Batzuetan oso nabarmen geratzen baita.

   Baina batzuk, ez daude hor animalismoarengatik.
   Askotan pentsatu izan ohi dut, zezenketak "la fiesta nacional" izan beharrean, eta pasodoble eta ikonografia espainiar baten menpe egin beharrean, ikurriña, txistua eta danbolina, txapela buruan, eta aizkorarekin egingo baziren, zenbat egongo ziren "Muu!"-koen argazkian.
   Askotan pentsatu izan dut, zezenketak "la fiesta nacional" izan beharrean, "herri kirol" izango baziren, zenbat egongo ziren "Muu!"-ko argazkian.
   Askotan pentsatu dut, espainiar jatorria izan beharrean, Urbasan sortua izan balitz, zenbat egongo ziren "Muu!"-koen argazkian.
   Asko eta askori, ez baidie odolak molestatzen. Ez behintzat, beste gauza batzuk baino gehiago.

   Eta hori, onartezina izateaz aparte, kirol hedatua da gure herrian.
   Batzuentzat, zezenketen aurka egotea abertzaletasunaren aiderazgarri baita, eta ez animalismoaren adierazgarri. Batzuk ez daude argazkian animalismoa dela eta. Batzuk, abertzaletasuna, eta euskalduntasuna nabarmentzeko jartzen dira espainiar usaina duen guztiaren aurka.
   Adibidez, joan den Abuztuan "Muu!"-ko kide diren berberek aurkeztu zuten manifestu hura idatzi zuenetako bat, etzen ezaugarri horietatik hurrun ibiliko. Ez behintzat, irakurri zituzten zenbait puntu irakurri ondoren ondorioztatu dezakegunaren arabera.

   Kontua hori da.
   Oso gai delikatua den naziotasunaren eta abertzaletasunaren sentimenduak bultzatuta jartzen dira batzuk lerroaren alde batean, edo bestean.
   Azken finean, beraien abertzaletasuna garbi eta ozen erakusteaz gain, bestaldekoena gutxiestearen helburua ere hor egoten da beti. Aurreiritzi eta printzipio politikoak nagusitzen dira, printzipio moralen gainetik. Eta ez da lehengo aldia hau gertatzen dena, eta ezta lehengo gaia ere, nazio sentimenduez zipriztinduta ikusi dena.

   Horren adierazle, taurinoak ere badira.
   Politikoki zenbait gauza sutsuki defendatu, baina taurino diren jende asko egon da herrian. Eta hauek, konturatuko zineten moduan, ezkutatuta dabiltza.
   Lehen burua altu eramaten zuten, eta beren burua taurinotzat erakusten zuten.
   Orain ordea, galdeketaren gaia irten denean, guztiz ezkutatu dira batzuk.
   Presioak medio edo, ez dakit, taurino batzuk argi utzi dute sentimentu nazionalarekin eta taurinismo-antitaurinismoaren artean dagoen lotura perbertso hori.
   Batzuk, kausa antitaurinoan burua ondo goian dutela azaltzen diren moduan, beste batzuk kausa taurinoan ezkutatzean nabarmen uzten dute lotura.

   Hala ere, inor ez da inozoa hemen. Edo ez dut uste.
   "Muu!"-koak beraiek oso konsziente izango dira, beraien kausaren baitan, kontzientzia animalistak baino, beste zerbaitek bultzatuta agertu denik badela.
   Nire ustez, beraiek badakite badela horrelako jendea.
   Baina, zer egingo diete ba... Mesedetarako etor dakieke. Azken finean, animalismoak edo beste arrazoiren batek bultzatuta, denak botoak baitira.
   1+1=2,  beraiek ondo dioten moduan.
   Berdin du batek zergatik bozkatzen duen, eta besteak zergatik. 1+1=2.

   Baina niri inork ez dit ziririk sartuko.
   Aspalditik ezagutzen dugu denok elkar, eta badakit nork zein bide daraman.
   Aske dira nahi duten arrazoiek bultzatuta, kausa baten alde edo kontra jartzeko.
   Baina lelo animalistak esaten ikusten ditudanean, grazia egiten didate. Parregura etortzen zait. "Odolik ez..." "Animalien eskubideen alde..."...
 
   Hiprokesia.

   Kartel bat atera beharko lukete: "gu zezenketen aurka gaude, euskaldun abertzale eta puritanoak garelako. Eta zezenketak espainiarrak direlako. Eta hauen kontra egoteak, abertzaleen zerua irabazten lagundu dakiguke eta". "Edo honegatik, hargatik, eta eztakizergaitik,..."
   Edo horrelako zerbait.
   Behintzat, zintzo egia esaten ariko ziren, beraien benetako motibazioak ezkutatu eta animalismoaren atzean ezkutatu beharrean.
   Hori egingo balute, eta nahiz eta ni beraien kausarekin bat ez etorri, behintzat garbi utziko lukete beraien postura eta asmoa.

   Baina jende artean disolbatzea askoz ere errazagoa da.
   Eta mesedetarako gainera.

   Baina badakizue, Zestoa horrelakoa da. Horrelakoa izan da, eta horrelakoa izango da.

   Batzuk dena nahasten dute. Eta hori gutxi balitz, besteak inozotzat jo, eta konturatzen ez garela pentsatzen dute.
   Hori duk hori!

   Ai ene, batzuk "egiaren makina"-tik pasako bagenitu... Non geratuko ote zen animalismoa.

   Azken finean, nire puntuak dioen moduan, animalismoa onartzen dut zezenketen aurka joateko arrazoi nagusitzat.
   Animalismo koherentea, filosofia koherentea. Eta hau bakarrik.
   Beste edozein arrazoi medio dela, zezenketen aurka agertzen den hori, niretzat ez da zilegia kausaren defentsan jarduteko. Eta gutxiago lelo animalistak esateko. Ez baita animalista, eta hau mozorrotzeko erabiltzen baitu soilik.

   Nirekin alperrik zabiltzate.

   Badakit nor den nor.
   Denok baidakigu, azken finean, nor den nor terri txiki honetan.

   Txikitasunaren miseriak dira.


   Eta kontuz! Ni baino abertzaleagorik, euskal identitate handiagoa duenik, eta euskaldonagoa denik... Ez duk askorik egongo.
   Eta taurinoa naiz.







PS: Gainontzeko puntuak irakurri nahi dituenak, hemen aurkituko ditu esteka zuzenak.
Dekalogoko puntuak:
1. Puntua
2. Puntua
3. Puntua
4. Puntua
5. Puntua
6. Puntua





   Eta gaurko pasodoblea, Zestoako bandaren zezenketetako arrakasta klasiko bat.
Enjoy it!!!




66 comentarios:

  1. Gogoratu, Maiatzak 15 asteazkena, Txanberrenean, bilera oso garrantzitsu bat egongo dela, arratsaldeko 20:00etan.

    Azaltzera animatu. Guztion artean, zezenketentzat onena den hori aukeratu dezagun.

    ResponderEliminar
  2. Sarrera hau zezenketen gaiari buruz baino beste ildo batetik doa, beraz ez dut komentatuko.

    Polemika sortzeko eta gaitik desbideratzeko oso idatzi egokia da baina ez naiz debate honetan sartuko. Hasiera samarrean idatzi nuen Muuren dekalogoa onartzeko ez zela sortzez garbia izan beharrik.

    Zuk zenbait jenderengan hori ikusten baduzu ba erantzun dezatela beraiek. Nik, zekorketen aurkako pertsona bezala, ez daukat politika kontuak nahasteko inongo asmorik. Ez dut parte hartuko kaka nahasteko n-garren saiakera (h gabe) honetan. Eta azkenik zekorketak defendatzeko argumentua aurka dagoen zenbait zein arrazoiengatik aurka dagoen planteatzea apur bat eskasa iruditzen zait. Bestaldera ere jo dezakegu, ez? alde zergatik dagoen jendea, musikarik gabeko edo edaririk gabeko zekorketarik ikusiko te luketen etab. Hurrengo idatzirarte.

    ResponderEliminar
  3. Hemen zezenketen inguruan jarduten dugu. Eta pertsona hauek ere, eztabaidaren parte dira, gustatu ala ez.
    Hauei buruz idaztea bururatzen bazait, eskubide osoa daukat horretarako. Gainera, idatzi dudan hori, beti tapatu eta ukatu izan den gauza bat da. Gai ezerosoa izan da.
    Eta ez ezazu pentsa hemen zezenketen defentsa ertsia egunero eta sarrera guztietan egingo dudanik. Zekorketen gaian murgilduta dagoen ekosistemari buruz nire iritzia ere eman dezaket. Eztabaidaren parte baitdira.
    Sarreran jarri dudan moduan ordea, zekorketen aurka egoteko animalismoa baino haratago doazen beste motiabazioei (tartean politikoak) buruz hitzegitea, oso itsusia da nonbait. Eta gaizki ikusita dago.
    Baina badakizu zuk eztabaidaren parte direla.

    Hauek ordea, goian jarri dudan moduan, libre dira nahi duten arrazoiak medio, zekorketen eztabaidan jarrera bat edo bestea hartzeko.
    Kontua ez da hauen presentzia.
    Kontua da, zein lelo eta zein talderen atzean erakusten duten presentzia.
    Diskurtso animalistaren atzean agertzen dira, benetan beste motibazio batzuk dituztenean daukaten jarrera hartzeko.
    Eta azken hori da, ene iritziz, hauei zilegitasuna kili-kolo jartzen dien ezaugarria.
    Benetan bultzatzen dieten motibazioak azaldukoo balituzte, niregatik bikain. Baina beste motibazioez mozorrotzen dute beraiei bultzada ematen dien benetako barruko indarra.
    Eta hori, salagarria iruditzen zait.

    Zuk nik bezain ondo baidakizu, horietako asko dagoela gure artean.

    Gero ordea, zezenzaleekin egin duzun konparaketa, guztiz okerra iruditu zait.
    Zure argudioaren arabera, zezenzale askok, edarian, musikan, giroan eta beste hainbat estimuluetan aurkitzen dute zezenketetara joateko aitzakia. Eta berau argudiatzen dute zenbait zezenzalek, zekorketen bizirautea justifikatzeko.
    Zuk, nik aipatu ditudan beste arrazoiekin konparatu dituzu hauek. Baina etazit iruditzen, kasu berdinaren aurrean gaudenik. Ezta gutxiago ere gainera.

    Hara, edaria, musika, banda, pasakallea, giroa... Guzti hori zekorketen parte da. Lotuta daude.
    Zekorketetara joan eta, giroa aurkitzen dugu, edaria aurkitzen dugu, musika, pasakallea,... Aipatu ditudan guzti horiek, zekorketen parte dira. Zekorketekin lotura zuzena daukate.
    Beraz, norbaitek horri buruz hitzegiten duen bitartean, zekorketetako ezaugarri batzuei buruz ari dela esaten dugu.
    Zekorketetatik kanpo ere existitzen direla ezaugarri hauek?
    Noski baietz. Plazatik kanpo ere edan egiten dugu, musika entzun dezakegu, eta giro paregabea aurkitu dezakegu beste hamaika ekitaldietan.
    Baina horrek ez du kentzen, hauek zekorketekin duten lotura zuzena.

    (Hurrengo iruzkinean jarraitzen du...)

    ResponderEliminar
  4. (...aurreko iruzkinetik dator.)

    Horren arira, nik aipatu ditudan "beste arrazoiek", eta konkretuki enfasia egin dudan arrazoi horrek, ez dute inolako zerikusirik zezenketekin.
    Abertzale izateak, eta zezenketak ikusteak, ez daukate inongo loturarik.
    Inor ez da abertzaleagoa bihurtzen zezenketetara joaten ez bada. Hala nola, inork ez du abertzaletasuna galtzen zezenketetara joaten bada.
    Hauek ez daukate loturarik.
    Ez dago bien arteko erlaziorik.
    Ados nago jatorri espainiarra daukatela esaten dugunean. Baina jatorri espainiarreko beste mila gauza daude gure artean, eta ez diegu inongo kasurik ere egiten. Eta esan beharrik ez dago, gure abertzaletasunera ez dutela inongo erasorik egiten.

    Kontua hori da.
    Edariak, giroak, musikak, eta beste guztiek, erlazio zuzena dute zezenketekin.
    Abertzaletasunak, independentziak, eta nazio sentimenduak, ez dauka inolako loturarik zezenketekin.
    Hor dago aldea.

    Argitzearren gainera, esango dizut zergatik idazten dudan hau.
    Eta ez da, "politika kontuak nahasteko" n-garren aldia.
    Lehenik eta behin, zekorketen eztabaidan lotura zuzena hartu duten pertsonak dira. Beraz, idazten dudan gaiaren inguruan badute zeresana. Eta beraz, hemen horiei buruz nire iritzia emateko inongo arazorik ez dut ikusten.
    Bestalde, blog pertsonala dela jakinda, nahi dudanari buruz nire iritzi pertsonala eman dezaket.
    Baina gure gaiari ertsiki ukitzen zioten gaiak jorratuko nituela esan nuen bere garaian, eta uste dut, idatzi honen bitartez, ez dudala egin nuen agindu hori apurtu.

    Bestalde, pertsona horiei buruz hitzegitea, polemika sortzea baldin bada, aztertu ezazu zergaitik.
    Haiek asko hitzegin dezakete besteei buruz, baina beraiei ezintzaie ezer esan. Bestela, "polemika" sortzen da.
    Haiek seinalatzen dutenean ordea, "normala" izango da agian.

    Amaitzeko, idatziaren hiru eta laugarren paragrafoak irakurtzera gonbidatzen zaitut.
    Han jarri dudan moduan, idatziak pertsona konkretu batzuei egiten die erreferentzia. Eta ez antitaurino guztiei.
    Zuk beraz, jakingo duzu identifikatua sentitu zaren ala ez. Baina batzuentzat soilik zuzenduta dago idatzia.
    Zu ez bazara horietakoa, ez dago arazorik. Ez zuretzat, eta ezta niretzat. Besteei buruz ari bainaiz.

    Aurka egotearen arrazoiak planteatzea niri ere eskas iruditzen zait.
    Baina are eskasagoa oraindik, arrazoi bat esan, eta beste bategatik egotea aurka.

    Hauek ere ordea, ez nahastu, "Muu!"-ren dekalogoa, edota espainiarren konstituzioa onartu dezakete, nigatik bada behintzat.
    Nahi dutena onartu dezakete beraiek. "Muu!"-ren dekalogoa kasu.
    Baina "Muu!"-k jakingo du nork onartzen duen bere dekalogoa, eta zergatik.

    Urdaibaiko biosfera babestuaren alde egiteko erakunde bat sortuko banu, eta A-8-ko peajeak debalde egitearen aldeko jendea sartuko balitz nire taldean... Ez dakit, harritu egingo nintzen gutxienez.
    Baina hemen, badirudi hori normala dela.

    ResponderEliminar
  5. Nagore Telleriak artikulu earra idatzi du oni buruz Hitzako suplementuan. Irakurtzeko modukua.

    ResponderEliminar
  6. Ya, eta guzti hau zezenketen ALDE egoteko arrazoiak dira ezta? "Jende mota bat" dago, beraz zezenketan alde egin behar da, hori da zuk esatea nahi duzuna?

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Zuk diozun bezala jende mota bat dago,baina badirudi zuk onartu nahi ez duzuna dela kontra dagoen pertsona batek honelako idatzia egitea, ez zezenketen kontra baizik eta kontra dagoen batek kentzeko sistemaren aurka eta zorigaitzez Udalaren laguntzarekin.

      Muu ren bideoan ere gehien agertzen den hitza odola dela esango nuke eta bideoan agertzen diren pertsonai bat baino gehiagok ez dute salatu Zestoan edo Euskal Herrian izan diren pertsonen ODOL ixuriak.

      Agian zezenaren torturak balio gehiago du pertsonen hilketa baino??

      Benetan animalien sufrimentuaren kontra daudenak errespetatzen ditut baina ez gai honi buruz beste helburu batekin aprobetxatu nahi dutenak.

      "Zuri guztiak ez dira hirinak ezta beltz guztiak ikatzak"(George Jackson --Imanol Larrazabal)

      Eliminar
    2. Betiko leloaren betiko leloa. Ulertzen dut pertsonen hilketa ez kondenatzea kritikatzea, nik ere kritikatzen dut. Baina hori erabiltzea animalien hilketa justifikatzeko... onartezina iruditzen zait.

      Eliminar
    3. Ni ez nahiz ari zezenen hilketa justifikatu nahian baizik kontra agertzen diren pertsona batzuei adierazi nahian zezenen odolak baino balio gutxiago alduen pertsonen odolak, zeren hauek ez dituztelako inoiz gaitsetzi publikoki behintzat.
      Besterik ez.

      Zorionak Nagoreri idatziagatik eta Amparori lan guzti honegaitik.

      Eliminar
    4. Eta animalien hilketa justifikatzen duzu, ikuskizun horren alde zaudenez gero

      Eliminar
  7. Nagoren Arkupeaneko artikulua irakurri dut eta oso ona iruditu zait. Naiz da kontra egon, bere iritzia oso ona iruditu zait.
    Anparok esaten duenetik oso urruti ez dabil gainera. Hori Amparo danak mareatzen ari dela esaten dutenantzat. Beste batek ere berdina ikusi du beintzat.

    ResponderEliminar
  8. Ez zuen musikaren beroak, ezta edanarenak eta giro apartak ere muina estali. Biriken arnas hartze estua bakarrik ikusten nion zezenari, odola etorri baino lehen, banderilak etorri baino lehen, eta etzanda eraman zutenean ezin nuen txalorik egin haren mihia ahotik irtenda hondarraren kontra arrastaka ikusita.(Nagoreren idatzitik aterata)

    Amparitok hainbestetan aipatu bezala...

    ResponderEliminar
  9. http://www.youtube.com/watch?v=u5M74GSNYYY

    ResponderEliminar
  10. Zorionak egindako lanarengatik, nire proposamena, eurovisionen espainari ordezkatzea,

    Zezenzaleok asteartean txamberrenean arratsaldeko 20.00mtan agertu.

    1+1=2 (zekorketa aurten ere bai)

    ResponderEliminar
  11. Bigarren bideoa:
    http://www.youtube.com/watch?v=xKc8WgggIe8

    ResponderEliminar
  12. ona amparo!!! ez dago herrian zu bezain ondo Zestoako egiak argitzen dituena.
    Arrazoi osoa duzu. Nik ez dut onartuko Zestoako festetan gehiena gsutaze zaidan ekitaldia kentzea hipokrita batzuen kulpatik.
    P.S. Ze kantu patetiko Muukoena... jaja kriston grazia egin dit, Zezenaren partez Jose Mari Korta ,adibidez, jarri eta ia ia ez luke bate zentzurik galduko.
    Gainera kantu hori abesten duten gehienak, kasualidadez ez dute pertsonen hilketarik salatu.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Noski, noski... eta zezenketazaleak "sortzez garbiak" izateaz gain. Ronaldoren modukoak dira: guapuak, aberatsak eta onak dira.

      Bestalde, jakina da zezenketazaleen artean ere "pertsonen hilketarik salatu ez dutenak" badaudela (Amparito "pertsonen hilketa salatzen ez duen taldeko" ohiko bozkatzailea da), baina, noski, "jende mota hori" zezenketazalea bada oso majoa da :)

      Zu segi kaka nahasten blogaren jabearen baimenarekin...

      Eliminar
    2. zu zeu retraktazen zara, bakar bakarrik

      Eliminar
  13. Betiko leloaren betiko leloa. Ulertzen dut pertsonen hilketa ez kondenatzea kritikatzea, nik ere kritikatzen dut. Baina hori erabiltzea animalien hilketa justifikatzeko... onartezina iruditzen zait.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. onartezina da pertsonaln hilketak salatzen ezdizutenak animalienak salatzea eta gainera niri festetan gehien gustatzen zaidan ekitaldia kentzea!!!

      Eliminar
  14. Kontua ez da pertsonen odola eta animaliena alderatzea. Eta ez da hori nire asmoa. Gehiago esango dut, goiko artikuluan seinalatuak diren horiek, ez daude arrazoi horiek direla eta seinalatuta.

    Goian erreferentzia egiten diodan jende hori, eta dirudienez Nagore Telleriak ere ikusi dituen horiek, ez ditut seinalatzen besteen odola isuri denean izan omen duten jarrerarengatik.
    Bakarrik diot, odola ez den beste motibazio batzuk medio, eta odolarengatik daudela esanez, jende kopuru indeterminatu bat dabilela zezenketen aurka egiten.
    Hau da, animalismoa argudiatzen dute, benetan beste zerbaitek motibatzen dituenean horretara.
    Aprobetxatuak, ondo esanda dago.
    "Los que dicen amor, cuando quieren decir sexo".

    Horregatik seinalatu ditut.
    Gainera, eta okerrena da, nahiz eta animalismoaren izpiritua dela eta borrokan ari direla argudiatu, beraien eguneroko bizitzan, eta bizi izan diren bitartean, agian zenbait taurino baino animalismoaren aurkako atentatu gehiago egindakoak izango direla.
    Eta hori, hipokresia da.
    "Se suben al carro".
    Kausa batera doaz ikuspuntu bat dutela esanez, benetan beste bat dutenean. Eta guzti hori, mesedetarako denean gainera.
    Hori da salagarria.
    Eta hori salatu nahi dut.

    Pertsonen odola isuri denean izan duten jarrerari buruz ez dut inoiz jardun. Baina jardun dezaket, batzuen jarrera nabariagoa izango baita orduan.
    Baina egiari zor, pertsonen odola isuri denean jarrera salagarriak izan dituztenak zezenzaleen artean ere aurki ditzakegu. Eta horregatik, ez diet batzuei bakarrik leporatuko, besteei leporatu ahal diedan hori.
    Zeren odolen isuria aztertzen hasiz gero, pertsonena are larriagoa dela uste dut nik ere.

    Bestalde, niri alde batera edo bestera bozka ematera bultzatu nauten arrazoiak ez dakizkizue. Beraz, niri ez sartu beste batzuen zaku berdinean, gauzak zergatik egin ditudan jakin aurretik,
    Zeren nik, beti erakutsi dut, pertsonalki eta publikoki (nire alter-egoaren bidez, orain behintzat nor den esango ez dizuedana) edozein motatako hilketen aurkako jarrera aktiboa.
    Momenturen baten, eta nazio mailan, lehenago argitu nuen moduan, Ezker Abertzalearen ordezkariei bozka egindakoa naiz. Eta mila aldiz errepikatuko dut hori egin dudala, beharra badago.
    Baina nire arrazoiak ez dakizkizue, beraz, epaia bota aurretik, galdetu dezakezue.

    Nik ez dut nahi izan behin ere, ETA-ren gaia hemen nahastu. Eta goiko idatzi horrek, seinalatzen dituen haiek seinalatzen ditu, beste arrazoi batzuengatik.

    Nik batzuen azala salatu nahi nuen. Botatzen dioten aurpegia, kopeta, masaila.

    Aprobetxatzeko duten joera hori.

    Aprobetxategiak salatu nahi nituen.


    ETA nik ez dut hemen aiptau, nire idatzietan behintzat, eta gaurkoa bezalako eztabaidak argitzeko ez bada behintzat.
    Badakit ordea, gai horrek sarrera bat baino gehiagorako ematen duela. Baina nik gordetzen dut, horri buruz jardutearen eskubidea.

    Bestalde, hemen, nire blogean, edonork nahi duena esan dezake.
    Batek ETA ateratzen badu mahai gainera, eta besteok atzetik eztabaidari jarraitzen badiozue, nik ez dizuet ezer esango.
    Ni ez naiz sartuko eztabaidan, baina ez dizuet ezer ezabatuko. Horri buruzko iritziak jasotzen dituen idatzirik ere, ez dut inondik ezabatuko.

    Adierazpen askatasuna blog honen arau eta printzipio nagusia delako. Beste guztiaren gainetik.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Noski, nik ezin dut ezerrez esan zuk Ezker Abertzaleari bozka ematen diozulako zure arrazoiak ez dakizkidalako baina zuk ordea, badakizkizu beste jende baten arrazoiak zezenketen aurka egoteko ezta?... telepatia??
      Eta beste behin diot, ezker abertzaleko bozkatzailerik ez al dago zezenketazaleen artean ala?

      Bestalde, beste behin ere, zezenketazalea bat ari da dena nahasten, izan ere, Jose Mari Kortaren kontua zezenzale batek atera du.

      Aurreko batean beste zezenketazale bati "tokea" eman zenion "faxista" hitza erabiltzeagatik.

      Eta orain arte zentsuratu duzun komentario bakarra ZEZENAK INBERDIK AKAU!! (edo horrelako zerbait) zezenketazale batena izan da.

      Hemen argi eta garbi ikusten da zein dabilen kaka nahasten, gaia behin eta berriro desbideratzen.

      Eta bukatzeko...
      Animalismoaren kontua. Nork esan du Muu Herri Ekimena talde animalista bat denik? Nik behintzat ez dut inon irakurri.

      Gauza bat da Animalista izatea eta beste bat antitaurinoa. Emakume guztiak pertsona dira baina pertsona guztiak emakumeak ez diren moduan, animalista guztiak antitaurinoak dira baina antitaurino guztiak ez dira animalistak.

      Eta Zestoako eztabaida, eztabaida antitaurinoa da eta ez animalista. Ez ezazu jende nahastu!!


      ANIMALISMOA

      Animalien askapena edo animalien eskubideak pentsamendu eta jarrerak animaliak indarkeriarik gabe eta aske bizitzea aldarrikatzen du. Ildo horretatik, animaliak eta gizakiak [1]eskubideetan parekatu eta animaliak gizakien janaritarako, lanerako edo esperimentazio zientifikorako erabilpenetik, eta zenbaiten ustez jabetza-gai izatetik ere, askatu behar direla defendatzen du.

      http://eu.wikipedia.org/wiki/Animalien_eskubideak

      ANTITAUROMAQUIA

      Se conoce como antitauromaquia al rechazo a la tauromaquia; esto es, al acto de hacer corridas de toros u otros espectáculos o festejos utilizando a estos animales, que atentan contra la vida de estos mismos.

      http://es.wikipedia.org/wiki/Antitaurino

      Eliminar
    2. Amparok esan dun moduan aprobetxau asko dao.
      Teknisizmotan gerauber baldin badezue or konpon. Baño badakiu ze esan nai duen Amparok.
      Eztet uste telepatiaik dakanik baño eukiko balu bezela da. Asko daki.
      Danok dakiu asko ta gauza asko eztia galdeure inber. Beti berdinak dia.
      Nagore Telleriak e berdina esateu bere artikuluan.

      Eliminar
  15. Oso ondo. Eta orain, zer nolako legitimitate plus-a ematen dio zekorketei hauen aurkako BATZUK koherenteak ez izateak?

    Zekorketak odoltsuak, biolentoak, ez hezigarriak eta sentsibilitate apur bat daukan edonorentzat higuingarriak izaten jarraitzen dute. Animalia bat sistematikoki heriotzerarte torturatzea festaren aitzakian ekintza lotsagarri bat da.

    Honen alboan aurka dauden pertsona batzuen kontraesanak, bigarren mailan ez, hamargarrengoan geratzen dira.

    ResponderEliminar
  16. http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=sS46BJj_kf0

    ResponderEliminar
  17. http://www.youtube.com/watch?v=I4FMK6gkexE&feature=related

    ResponderEliminar
  18. http://novilladas.blogspot.es/ Para los que quieran opinar en castellano.

    ResponderEliminar
  19. Eh! Nik ere nire bloga aurkeztu nahi dizuett:

    http://txokokrispis.wordpress.com/

    ResponderEliminar
  20. patetica pagina la de "Novilladas.blogstop".pagina antitaurina de habla en castellana.cuando en cestona parace q es tabu hablar en castellano,pero cuando interesa bien que nos preocupamos por conseguir votos.
    donde esta el famoso "euskal herrian euskaras"que tanto solicitais en el ambulatorio y escuelas.
    que conste q yo no voy a los toros,ni me gustan,pero creo que unas fiestas sin toros no son fiestas y que las barreras son una tonteria colocar ,problamente ese dinero se pueda asignar a familias que esten apuros, asi como todo el dinero q se esta gastando en este campaña inecesaria, (Incluido el CD de Muu).

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. zu euskalduna zea, erdaldun batek ez lizkioke holako ostikak emango hiztegiai. Que se te ve el plumero!!

      Eliminar
  21. Muy bién. Ahora díselo a ellos en su blog: novilladas.blogspot.es

    Ellos te aclararán la razón de ser del mismo.

    ResponderEliminar
  22. Zezenketen aldeko eta aurkako argudio nagusiak
    http://txokokrispis.wordpress.com/

    ResponderEliminar
  23. GAurko sarrera:

    http://txokokrispis.wordpress.com/2012/05/20/zestoan-bereziki-erabiltzen-diren-aurkako-eta-aldeko-argudio-nagusiak/

    ResponderEliminar
  24. http://novilladas.blogspot.es/1337542140/primeras-impresiones-sobre-el-dvd-de-muu-herri-ekimena/

    ResponderEliminar
  25. Asteazkenean Txanberrenean Taurinuan billera!!!!!
    Azaldu!!! Animau!!! Danon artian errexo izangoek eta!!!
    Azkenetako billera izangoek!!!

    Animau jutea!!!
    ASTEAZKENIAN 20:00TAN TXANBERRENIAN!!
    Danon artian... ZEZENKETEI BAI!!!!!!!!!

    ResponderEliminar
  26. Zer pentsatzen du Alaskak zezenketei buruz? Erantzuna hemen:

    http://txokokrispis.wordpress.com/2012/05/21/alperkeiyan-i-alaska-eta-zezenketak/

    ResponderEliminar
  27. ASTEAZKENEAN TXANBERRENERA!!!!! Zabaldu ahotsa eta ANIMATU!!! Bilera garrantzitsua izango da eta guztion laguntza behar dugu... Erabakiak guztion artean hartu...

    ResponderEliminar
  28. http://novilladas.blogspot.es/1337635200/curiosas-apreciaciones-sobre-los-antitaurinos/

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. No voy a negar que jode. Pero algunos en lugar de descalificar, insultar, menospreciar, mezclar gentes... Preferimos argumentar. Con respeto, solo sois unas personas que no han visto el error. Que han percibido como un ataque lo que para nada es un intento de quitaros, simplemente es hacer una fiesta que no falte el respeto a ningún animal, ni a ninguna persona por supuesto. Una fiesta que pueda mejorar la actual. El respeto a los animales va en aumento y en 30 años a bajado el numero de espectadores de 700 a 400, hasta cuando tenemos que seguir sin saber cuantos realmente quieren otra fiesta.
      Hay muchas cosas que no funcionan bien, que los hacemos mal. yo también he ido a las corridas de toros , pero ya mi conciencia no me lo permite...
      Perdona quien se sienta ofendido por querer haceros pensar. Pero lo peor que puede hacer uno, es callar ante la injusticia.

      Con todo el respeto Mikel.

      Eliminar
  29. - Zer ari da gertatzen Zestoako Udalean?
    - Zertan ari dira Udaleko langileak (batzuk)?
    - Zergatik, norbait (izen eta abizenekin, eta zezenketen aldekoa) bere korreozko botoa egitera joan denean, ez dio gogorik eman bere bozka han uzteko, udaleko langile emakumeak ez diolako urnarik erakutsi? Eskuan langileak hartzen zuelako, bozkatzera joan denak ikusi gabe nora bota behar zuen bozka?
    - Eta beste bat (izen abizenekin), korreoko botoa egitera joan eta bere bozka han mostradore gainean utzi duenean, inongo kontrolik gabe, jada bozkatu balu bezala?
    - Zer seriedade da hau?
    - Ulertzen al dezute batzuk orain "boikot"-erako dei posiblea?
    - Zer esaten dute:
    * Alkatesak
    * Rubenek
    * Idazkariak
    * Kultur teknikariak
    - Korreozko botoentzako urnarik baldin badago, zergatik ez dago denok ikusi ahal izateko?
    - Prezintorik ba al du?
    - Urna egon baldin badago, zergatik botatzen du bozka langile emakumeak (lepoa joka daiteke zeharo antitaurinoa dela emakume hau...)?
    - Urnarik ez badago, nora botatzen da bozka?
    - Pentsatu al daiteke behin korreozko bozka eman eta gero, bozkatzailea aldegin denean, bozka hori "galdu/aldatu/transmutatu" egin daitekela?
    - Esplikazioak eskatzen dira, eta baita eskertu ere!!
    - ANIMO DENOI, GOAZEN ZEZENKETAK DEFENDATZERA, GURE KULTURA, ARTEA, HERRI ANIMA ETA NAHIA DELAKO!!!

    ResponderEliminar
  30. Lotsagarriya benetan. Udaletxea jun ta botua mahai gainean utzi behar izatea, eta zezenketen aurkako pertsona bati eskura ematea...
    Gero esango dute herriaren iritzia errespetatzen ari direla... kaka zaharra!! Serietate pixka bat mesedez.
    Hau lotsagarria da.

    ResponderEliminar
  31. Zer??? hauxe bakarrik falta zitzaigun entzuteko! Ez dagoela urnarik??? ze katxondeo da hau? Ta nora doazte boto horiek? Esplika ezazue mesedez zer egiten den botu horiekin, non gordetzen diren, eta nola fia gaitezken ez duzuela tranparik egiten, ze ni behintzat ez naiz batere fio. Lotsik ez aldizue ematen horrela jokatzea?

    ResponderEliminar
  32. gero esango dute antitaurinoek "zezenzaleek dana nahastu nahi dute". kaka zaharra beraiek ari dira dena nahasten.

    GAUR DENOK TXAMBERRENERA, DEFENDA DEZAGUN GURIA

    ResponderEliminar
  33. Ez dakir ezer aldiz aurreko botuen kontuan, baino uste dut askoz logikoagoa dela zerbaitekin ados ez bazaudete edo arraroa iruditu bazaizue hobe dela Udalarekin kontaktuan jartzea, blog baten boikotari deiak eta ia ia "a mi la legión!" oihukatzen hastea baino. Bestalde, ez zait zilegi iruditzen udal funtzionario bati botuak ezkutatu/aldatu/bota edo faltsuztatzea aurpegiratzea, jakinda hori DELITU bat litzatekeela. Eskatuko nizueke arren gauzak argitzeko behar den pausoak ematea, jakinda zekorketen aurkakoak garela prozesu guztia garbi joan dadin interes gehiena daukagunak.

    ResponderEliminar
  34. Udaleko langileak aipatzen hasi da zenbait jende blog honetan. Luze egon naiz, erantzun edo ez pentsatzen. Izan ere, zeure buruari galdetzen diozu: merezi al du erantzutea udaletxera joan eta gauzak behar den tokian esplikatu beharrean blog batean “kaka nahasten” ari den bati? Gero, pentsatu pixka bat gehiago eta idaztea erabaki dut, nahaste-borraste honetan argi pixka bat jartzeko eta, zergatik ez esan, nire lagun eta lankideak goraipatzeko.

    Hasteko, agian udaletik ez dugu garbi esplikatu zer den ekainaren 3an egingo dena. Ekainaren 3an egingo dena ez da erreferenduma ezta hauteskunde ekimen bat ere, udalak ez dauka horretarako ahalmenik-eta (Gobernuaren baimena behar du). Ekainaren 3an, herritarrek ez dute ezer bozkatuko eta ez da botorik emango. Ekainaren 3an egingo dena da eskaera-jasotzea. Eskaerak jasoko dira, ez botoak.
    Eskaera-jasotze hori ez da udal zinegotzien edota udal langileen asmakizun bat, ez da “txorrada bat”. Eskaera-jasotze hori 4/2001 Lege Organikoak, Eskaera Eskubidea arautzen duenak, babesten du. Beraz, ezer baino lehen uste dut errespetu pixka bat zor zaiola erabiltzen ari garen metodologiari. Jendeari gehiago edo gutxiago gustatuko zaio herritarren iritzia jakiteko modu hau, behar bada jende askori ez zaio ulerterraza suertatuko eta abar, baina beste metodoak bezain baliagarria da, bere akats eta bertuteekin.
    Eskaera den partetik (ez botoa), udalean jaso egiten da eta kito. Hauteskundeetan postaz jasotako botoekin gertatzen den bezala, hemen ere, eskaera-jasotzea bukatzen denean (ekainaren 3ko arratsaldeko 20:00etan) udaletxean gordeta egon diren aldez aurretiko eskaera horiek ere kontatu egingo dira eta hor amaituko da prozesua.
    Ez dugu hautestontzirik erabiliko ez da behar-eta. Nahikoa da karpeta batean jasotzea eskaerak. Berriro diot, inportantea da bereizketa garbi edukitzea: hau ez da hauteskunde bat, hemen jasotzen direnak ez dira botoak.

    Zestoako Udalak eskaerak jasotzeko garaian, zenbait baldintza jarri ditu (18 urte baino gehiago izatea, Zestoan erroldatuta egotea data jakin batean…) eta baldintza horiek betetzen direla ziurtatzeko udal langile bati eman beharko zaio eskaera. Beraz, eskaera bakoitza kontrol zehatz batetik pasatzen da eta udalera iristen diren bestelako eskaera guztiak bezala, kontrolpean eta garantia guztiekin gordeko da, legeak agintzen duen bezala.
    Eskaera “galdu/aldatu/transmutatu”… inongo arriskurik ez dago, hori ilegala delako. Udal langile batek ezin du, legez, eskaera bat galdu, aldatu edo transmutatu. Legeak zorrozki debekatzen diolako.

    (DENA EZ ZAIT KABITZEN ETA ONDOREN IDATZIKO DUT BERRIRO)

    ResponderEliminar
  35. (LEHENGOAREN JARRAIPENA...)

    Ez dakit honaino zerbait argitu ote dudan kontua. Uste dut jendeak paranoia piloa dituela buruan edota gauzak nahastu egin nahi dituela (ezaguna da gaztelerazko esaldi jator hori: “calumnia que algo queda” edo beste baldarrago hau: “echa mierda que algo queda”).
    Udal langileok, denok gara inperfektuak baina gure lana ahal dugun hoberen egiten saiatzen gara. Eta horrela jokatzeko obligazioa daukagu. Eta gai honetan ere zintzo ari gara jokatzen. Udal langileen artean zezenzaleak eta kontrakoak daude, baina batzuek zein besteak ari dira ahaleginak egiten bere lana ondoen betetzeko. Eta erabat seguru nago, eta lepoa jokatuko nuke, Zestoako Udalean zekorketen gai honetan ez dela inolako galtzerik, aldatzerik edo transmutatzerik egongo.

    Lepoa jokatuko omen luke norbaitek, “udal langile emakumea” antitaurinoa zela… Neu ere hala naiz; aspalditik, zekorketen kontrakoa. Eta eskaera-jasotze honekin ere neure zalantzak ditut, ez ote dugun kristoren gatazka sortuko. Zekorketen kontra bai, eskaera-jasotzearekin zalantzak ere bai, baina hala ere nire lana ahal den hoberen egiten saiatuko naiz, hori da gure obligazioa-eta, herritarron zerbitzura gaude-eta. (Honez gero baten bat barrez ariko da esaldi metafisiko horiek irakurita: obligazioa, herritarron zerbitzura… baina ez dira hitz hutsak).
    Batzuek, ordea, ez dute sinesten etika eta leialtasun hori dugunik udal langileok (hemen aipatu beharko genuke beste esaera jator hori: “zozoak beleari ipurbeltz?”). Oso zabaldua dago, bai, egun zail hauetan, neoliberalismoak predikatzen duen ikuspegia: kez ditzagun behingoz funtzionario “txupatintas” horiek gure bistatik! Edo, agian, funtzionario denak ez, baizik eta politikoki zure iritzikoak ez direnak bakarrik kendu behar dira? Zer ematen dizu arrabia zuk aipatzen duzun udal langilean: bere antitaurino izaerak edo zure ikuspegi politikokoa ez izateak? Ikuspegi partidista eta sektario horiekin gutxi aurreratuko dugu munduan, eta lehenaz gain suma daitekeen gatazka kutsua puztu besterik ez dugu egingo.

    Uste dut zenbait jendek barne azterketa sakona egin beharko luketela, norbere buruari galdetuz zer nolako ekarpena egiten ari diren herri gatazka bat sortzeko; zenbat gasolina ari diren zabaltzen; zer enpatia gutxi duten besteenganako…
    Eta hori dena anonimotasuna erabiliz. Anonimotasuna kaputxa bat jartzea bezalakoxea da: jantzi kaputxa eta bota harria, jantzi kaputxa eta bota kaka. Aukerarik eman gabe aurrez aurre, aurpegiz aurpegi, hitz egiteko eta erantzuteko. Ez da ezer kostatzen testuaren azpian izena jartzea. Gizatasuna ematen dio testuari. Eta gizatasuna behar dugu prozesu honetan, ez gatazka.

    Gaizki esanak barkatu, eta ea beste tonu batean eztabaida lasai eta jator bat izateko aukera izaten dugun. Eta ez ikusi mamurik ez dagoen tokian…!

    ResponderEliminar
  36. Eztek mamurik egongo, baina bazirudik mamuak pila daudela. Barkatu zak anonimotasunetik hitzeitea, Fernando, baña herri hontan asko ezautzen gaituk, eta asko eagutzen diu bakoitzaren jarrera zein izan den (eta ez nauk ari hire jarreragatik),herri honetan egon diren jokaera mafiosoak bakoitzak bere eritzia emateagatik... Eztek uste normala dela jendeak "erreparoak" izatea bere eritzia emateko? Hik uste dek Zestoan herritar denak bere eritzia emateko askatasun guztia izan duela? Bazekit nik eztekela horrela pentsatzen, bazakiat hire ustez 35 urtetan herri honetan ez dela eritziak emateko askatasun osoa egon... Eta bai, politikaz ari nauk, zer dek ba antolatu dezuten galdeketa/enkuesta/sufragio/plebiszito hau, politika ez bada?
    Beste gai bat, argi utzi dek udal gobernuak antolatu duen farsa hau ez dela galdeketa, "eskaera jasotze" bat baizik. Beraz, Bilduk behintzat ez dik bere hauteskunde programa bete... EAJren kasuan, patetismua nausi Joxe&Joxepo bikotearekin. Doluminak 117 urte dituen alderdiari.
    Eta ados nauk hirekin, udalak ez dik asmatu ekainak 3an egin behar duen "ekitaldi· hori zer den esplikatzen. Normala gero, ez nik, majina bat jendek mesfidantza izatea. Akaso azalduko nauk datorren astean nire botu eskubidea egikaritzera, eta de paso funtzionario emakume horren jarrera zein den ikustera... Arazorik?
    Eta ez izan dudarik "funtzionario txupatintas"-ak ugari direla, eta ondo dakiken bezela, Fernando, ikuspegi horrek ez zaukak "neoliberalismoarekin" zerikusirik.
    Bukatzeko, herri hontan beste tonu batean hitzeiteko denbora pasa beharko dik, zoritxarrez. Horren jakitun haiz hi! Dena dela, eskerrik asko idazteagatik.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Aspaldiko partez sartu naiz hemen eta gauza bat esan nahi nuke anonimotasunaren erabilerari buruz. Diozu herri honetan, jarrera mafiosoak direla medio, iritziak ematea zaila izan dela. Ez dut ukatuko hori, eta nire elkartasuna adierazten diot jazarpen mota hori jasan duenari.

      Baina gauzak nahastu gabe. Hemen anonimotasuna izen eta abizenak iraintzeko erabiltzen ari zarete. Zer egin duten arrastorik jakin gabe, tranpatiak, tonto utilak, profesional txarrak... seinalatzeko. Badakizue ez zenituzketela zuen izen-abizenak ahoberokeria horien azpian ikusi nahi. Beraz, hitzetik hortzera irainak eta deskalifikazioak erabilita, gainera, biktima paperarekin jarraitzea ez da onargarria. No cuela.

      Bukatzeko, Josetxorekin bileraren batzutan tokatu naiz eta etzait iruditu batere tontoa denik. Badaki berea defendatzen. Zenbaitek nahiko zenuketen oposizio oldarkorra egin beharrean udaleko taldetan parte hartu duelako horrelako irainak. Ba nik txapela kentzen dut horren aurrean. Politikan gizatasun pixka bat geratzen dela demostratzen du.

      Iñaki Odriozola

      Eliminar
  37. Barkatu baina zuetako batzuk hutsak paranoiko zarete. Alde batetik jende asko zaretela diozue baina bestalde jende gustia zuen aurka dagoela esaten duzue (Bildu + EAJ + Antiataurinoak + "jende mota bat").
    El sexto sentido-ko umea zestoarra eta zezenketazalea izango bazen, zen zera esango luke:
    "En ocasiones veo antiaturinos"

    ResponderEliminar
  38. Nik berriz batzuen jokaeran beti ikusten diat mauka politikoa ateratzeko aukera (insumisuak, autobia, Lemoiz, erraustegia, futbol zelaia, eta abar), seuru hik e beste ejenplon bat jartzeik badakakela.
    Ta EAJren gaian, lehen ere hemen irakurritakoa, tonto utillan papera Joxe&Joxepo. Baina bazakiat, Bildun kasuan bezela, EAJko danak antitaurniuak eztiala. Beeste gauz bat dek bi alderdi horietan zein ari dian agintzen...
    Beraz "El sexto sentido"ko ejenplua ondo etorri zaik, errazegi esango nike. Segi pentsatzen geyo

    ResponderEliminar
  39. Barkatu, "paranoiko hutsak" esan nahi nuen.

    ResponderEliminar
  40. Zezenketazaleen argudioei kritika:

    http://txokokrispis.wordpress.com/2012/05/23/buruzuri-zezenzale-elkartearen-argudiok-i/#more-162

    ResponderEliminar
  41. Nik galdera bat egin nahiko nuke. Bozketa honetan irtendakoa bizitza guztirako izango al litzateke? Hau da; adibidez zekorketak baietz ateratzen da. Hau zer izango litzateke bizitza guztirako??

    ResponderEliminar
  42. Eta alderantziz? Ze dana erantzun berra ziok: zekorketak ezetz ateratzen da. Hau zer izango litzateke bizitza guztirako??

    Responder

    ResponderEliminar
  43. ZEZENZALEOK IKUSI AL DUZUE BIDEO BERRIA.
    IKARAGARRIYA DEK IKUSI FABOREZ

    YOUTUBE: Muuuu-gitu adi. ZEZENZALEAK.

    ANTITAURINOENA BAINA ASKOZ HOBEAGOA.ETA MERKEAGO.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Taurinoen artean ez al dago euskaraz taxuz idazten dakienik? Amparitori, edo euskeraz idazten dakien taurinoren bati eman zeniezaioketen bideoko testua zuzentzeko, gutxienez.

      Merkeagoa eta hobea ez dakit, baina lanerako ahalmen urria duzuela erakusten du, plazako irudiak ere, edozein egunetan grabatu daitezkenak, Muu-ren bideotik hartu baitituzue. Barrerek sortzen duten sentimendua irudikatzeko, Muu-ren argazkia.

      Argumentaziari buruz, ondorengo iruzkinek esaten dute esan beharrekoa

      Zezenketak defendatzeko, zezenketetako irudirik ez. Bakoitzak jarriko dio nahi duen adjektiboa.

      Eliminar
  44. ZENKENKETAK, IMPOSAKETA, ordinalak erderaz...(4º...)

    Merkea izango da baina kontu piska batekin egitea ere komenigarria litzateke itxura piska bat emateko argumentu hutsal hoiei.
    1. Zestoako herritar gehiago kontra badaude bakarrik kenduko lirateke zekorketak. Inposaketa? Errespetu falta?
    2.Zuek plazan eta besteok zokoan. Eta gutxiengoa bazarete?
    3. Berriro ere barrerak, EZ GAUDELA AURKA!!
    4.Ea zenbat zareten.
    5. Argumentu kuriosoa. Diruak dena konpontzen duen susmoa?

    Eta hau dena, noski animalien tortura,sufrimendua eta hilketa bere baitan daukan ikuskizuna defendatzen jarduteak daukan baxutasun morala kontuan eduki gabe.
    Hau aurreko arrazonamendu guztien gainetik dago eta horregatik nahi dugu jendea berau kentzeko konbenzitzea, zenbat kostatzen den edo zenbat jende joaten den ez baitira pisuzko arrazoiak justifika ezin den ikuskizun anker, odoltsu eta basati bat aurpegia ateratzeko.
    Muuko bideoarekin hau konparatzea txiste txar bat da.

    ResponderEliminar
  45. Deigarria, zezenketen aldeko bideoan zezenketen irudi bakar bat ere ez agertzea.

    Defendatzen duzuenaz lotsatuta, agian?

    ResponderEliminar
  46. Ez bakarrik zuengan errespeto pixka bat edukitzeko da.(Badakizue odola...ezpata)Zuek nola faltan zaudete ba hori.gainera horretaz, zuek arduratzen zeate.

    ResponderEliminar
  47. A eta orain orduan zenbat jende joaten den berdin du eta nola finantziatzen diren ere bai ez? Barkatu baina argumentu horiek antitaurinoei entzun dizkiet: "ikuskizun hori zestoarrok ordaintzen dugula" edo eta "urtetik urtera jende gutxiago joaten dela".
    Nik uste 500 , 600 edo 700 berdin zait zenbat , nahiko zenbaki borobila dela , kontuan edukita 2 egunetan ospatzen dela .
    Bestalde Ekainak 3an baiezkoa irteten bada nire ustez udaletxeak laguntza bat ere eman beharko lioke ikusita herriaren babesa duela.
    PD:BOZKATZEKO SISTEMA LOTSAGARRIA!!!
    Ados ,udaletxeak ez duela obligaziorik ipintzeko "galdeketa " bat ez delako baina bueno , azken finean bozketa bat da eta nik uste ez dutela ezer galtzen kutxa edo "urnak" ipini ezkero, garbitasun eta itxura pixkat gehiago edukiko luke. GORA ZESTOAKO ZEZENKETAK!!!!!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Zekorketei buruz eritzi bat izateko orduan berdin berdin dio 130.000 pertsona joan eta bi milioi euroko irabazia uzten badute ere. Krudelak, odoltsuak sufriarazleak eta alferrikakoak dira.

      Beste gauza bat da hauek kentzea erabakitzeko argumentu hauek eduki lezaketen pisua. Noski, zuen buru hoietan gehiengoak erabakitzeari INPOSIZIOA deitzen badiozue...

      Bozkatzeko sistemarengan susmoak badituzue udal funtzionarioei gaizkileak deitzen ari zarete. Ez gustatzea gauza bat da baina putxerazo bat egon daitekeela insinuatzea oso akusazio larria da.

      Eliminar
  48. Gu ez, zuek antolatzen dituzue oinazea ezinbestean dakarten zekorketak. Guk zezenak zuen bideoan bezala nahi ditugu, bizitza duina eta heriotz azkar batekin. Zuek zezenak zulatu, kolpatu, neurrigabe sufriarazi, eta euren odolean asfixiatzen dituzten festa nahi duzue musikak, oihuak, traje dotoreak eta edariak apainduta. Ez nahastu.

    ResponderEliminar
  49. Zuek musika oso ona, nik olaxe nahi dut, baina hori bai festetan antiturinuak bakarrik azaltzia tristia da eta, zuek ere hor egongo zarete gurekin ezta? Danok batera, primeran pasako dugu. Biedoan bezala, aurten plaza bete egingo da zezenkezaleak eta antitaurinoak elkarrekin ospatuko ditugu. Zatiketa gabe. Denok elkarren lana eta umorea aprobetxatuz. Gainera udaletxeak Ikuilua, Pasarela, asegurua... milaka euro aurreztuko ditu eta baita alternatibako zatia ere.

    Pozten naiz guztiok bide berdinean goazelako. Ezabatu behar den bakarra ez du inork nahi. Zezenak zelaian! Argazkian bezala, aspaldi esan zen Zestoan eslogan hori.

    Aupa Zestua!!!

    Ekainak 3-an denok bozkatzera, zure eskuetan dago festak hobetzea.

    ResponderEliminar
  50. Barkatu baina zer da hori?Alternatiboko zati hori....hori ere udaletxeak ordaintzen du? Ederra diau. Orduan aurten zezenak ez badaude diru bat eskatera joango gea zezenzaleok.Beste gauza bat izango da ematea. Aurte ere orduan festa alternatiboak dizkiagu eta udalak finantziatuta.... (Antitaurinoei se os ve el plumero pero facil) beste argumento bat UDALA + MUUU = ANTITAURINOAK

    ResponderEliminar
  51. Barkatu UDALA + MUUU + FESTA BATZORDEA = ANTITAURINOAK

    ResponderEliminar